Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42725 keer)

Jarie

• Gast
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #255 Gepost op: november 12, 2006, 14:53:15 pm »
toch leuk om te horen toch??? coolthumb

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #256 Gepost op: november 12, 2006, 14:55:39 pm »
Ja geweldig om te horen en het geeft enorm veel voldoening zeker omdat Kaya ook nog in hun hartje leeft ze missen hem enorm!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #257 Gepost op: november 12, 2006, 16:08:57 pm »
Op zich wel heel leuk dat ze nog zoveel aan Kaya denken en nog langskomen ook. Heb de eigenaar van Sjakko nooit meer gezien en die woont gewoon in Werkendam! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #258 Gepost op: november 12, 2006, 16:19:08 pm »
Op zich wel heel leuk dat ze nog zoveel aan Kaya denken en nog langskomen ook. Heb de eigenaar van Sjakko nooit meer gezien en die woont gewoon in Werkendam! ;)
Tjee das ook vreemd maar ook wel weer te begrijpen ergens misschien? Een jaar of 10 geleden heb ik een poes moeten afstaan omdat mijn zoontje helemaal onder het eczeem zat. We hebben de poes eerst voor een proefperiode op vakantie gedaan om te kijken of het scheelde bij mij zoontje en toen dat het geval was is de poes daar gebleven. Ik heb de poes nooit meer bezocht gewoon weg omdat ik het niet kon (emotioneel). De poes was zo enorm aan mij gehecht (en ik aan de poes) dat ik dus alleen als we de mensen tegen kwamen hebben geinfomeerd hoe het met haar ging.

Maar ik heb zowiezo een wekenlijks email contact met deze mensen (van de gaai), en als ik het een keer oversla krijg ik meteen een infomerend mailtje hoe het met Kaya is. Dus jawel ze houden enorm veel van hem.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #259 Gepost op: november 13, 2006, 12:23:43 pm »
Nou met de eigenaar van Sjakko is het wel anders hoor, die waren blij dat ze van de rotzoo en de herrie af waren.. :(

Jarie

• Gast
« Reactie #260 Gepost op: november 13, 2006, 12:41:30 pm »
dat zijn dan weer typisch die mensen die NIET weten waar ze aan beginnen.

Maar,hij zit nu goed coolthumb

giggles

• Gast
« Reactie #261 Gepost op: november 29, 2006, 00:24:46 am »
Goed gezegd Jarie  :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #262 Gepost op: november 29, 2006, 07:28:56 am »
dank u wel cheesy3

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #263 Gepost op: december 01, 2006, 15:30:17 pm »
Leuk om jouw avonturen met je gaaitje te volgen. :thumsup:   Errug mooie vogel  :hart:
Ik las dat je ook aga's hebt. Ik heb zelf 2 valkjes en wil in de toekomst een grijsje aanschaffen nadat ik genoeg info heb verzameld.
Heb je alle vogels in de woonkamer staan? En zo ja, hoe doe je dat met het eruit laten van de vogels?

Deze vraag schoot mij ineens te binnen na het het lezen van jouw topic.

groeten Jack

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #264 Gepost op: december 02, 2006, 00:15:42 am »
Hoi Jack! Leuk dat je het vraagt, ik was tot gisteren enorm huiverig om de aga's los te laten in de ruimte waar Kaya ook zou zitten, aangezien ik gisteren ze er wel uit moest halen en Kaya nog in de kooi zat heb ik het er op gewaagd. Normaal gesproken namen we de aga´s mee naar de slaapkamer van mijn dochter zodat ze daar vrij konden spelen en vliegen (sinds Kaya er is). Maar nu ze begonnen zijn aan een nestje maken ze maar een paar broodnodige rondjes en gaan dan terug naar hun nest. Dit nestjes verhaal is te lezen bij "Kiko bijt, nu Pipo ook en nu weet ik waarom" bij het dwergpapegaaien forum onder gedrag. Tegenlijk allemaal uit de kooi durf ik nog niet aan, omdat ze erg fel en verdedigend/aanvallend op elkaar reageren. Ik weet ook niet of ik ooit die stap durf te zetten hoor!  ;)
Goed van je dat je je eerst goed infomeerd, tip: lees je vooral goed in op het gedrag van de grijze en hoe daar mee om te gaan, ik heb gemerkt dat daar in het begin de grootste struikelblok zit. Theorie is 1 ding maar het in de praktijk brengen een heel ander verhaal. Maar je leert snel zeker als je echt wil en je goed verdiept hebt van te voren, en durf hulp in te roepen als het dreigt de verkeerde kant op te gaan, op die manier beperk je de schade aan het zelfvertrouwen van jezelf maar ook van je gaai! Ik heb deze gaai nu ruim 2 maanden maar de gaai en ik genieten van elkaar en iedereen die opbezoek komt vindt het geweldig te zien hoe vrij deze grijze roodstaart is (geworden) incl de familie van de vorige eigenaresse en dat in een hele korte tijd terwijl de gaai wel 10 jaar op een hele andere manier geleefd heeft. Hij mocht 's avonds soms een uurtje uit de kooi en hij stapte alleen op op een stok, koppiekrauw kon alleen via de tralies. In het begin wilde hij niet eens een voetje op tafel zetten, nu moeten we uitkijken dat hij niet op tafel stapt, en hij heeft al zoveel woorden van ons over genomen, dus deze leeftijd zegt ook niets over leergierigheid...daarbij is 10 jaar voor een gaai nog jong, maar het lijkt voor zo'n "kleine" vogel al "oud". Wat ik eigenlijk met mijn verhaal wil vertellen: je overweegt een grijsje..overweg ook eens of het een afdankertje mag zijn, ze verdienen een 2de kans bij mensen die zich eerst verdiept hebben in het leven van een gaai.... succes!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #265 Gepost op: december 02, 2006, 01:24:26 am »
Goed van je dat je je eerst goed infomeerd, tip: lees je vooral goed in op het gedrag van de grijze en hoe daar mee om te gaan, ik heb gemerkt dat daar in het begin de grootste struikelblok zit. Theorie is 1 ding maar het in de praktijk brengen een heel ander verhaal. Maar je leert snel zeker als je echt wil en je goed verdiept hebt van te voren, en durf hulp in te roepen als het dreigt de verkeerde kant op te gaan, op die manier beperk je de schade aan het zelfvertrouwen van jezelf maar ook van je gaai! Ik heb deze gaai nu ruim 2 maanden maar de gaai en ik genieten van elkaar en iedereen die opbezoek komt vindt het geweldig te zien hoe vrij deze grijze roodstaart is (geworden) incl de familie van de vorige eigenaresse en dat in een hele korte tijd terwijl de gaai wel 10 jaar op een hele andere manier geleefd heeft. Hij mocht 's avonds soms een uurtje uit de kooi en hij stapte alleen op op een stok, koppiekrauw kon alleen via de tralies. In het begin wilde hij niet eens een voetje op tafel zetten, nu moeten we uitkijken dat hij niet op tafel stapt, en hij heeft al zoveel woorden van ons over genomen, dus deze leeftijd zegt ook niets over leergierigheid...daarbij is 10 jaar voor een gaai nog jong, maar het lijkt voor zo'n "kleine" vogel al "oud". Wat ik eigenlijk met mijn verhaal wil vertellen: je overweegt een grijsje..overweg ook eens of het een afdankertje mag zijn, ze verdienen een 2de kans bij mensen die zich eerst verdiept hebben in het leven van een gaai.... succes!

mooi gesproken!

Jarie

• Gast
« Reactie #266 Gepost op: december 02, 2006, 11:04:48 am »
een ,,oudje,, heeft ook zijn voordelen hoor,kijk maar naar Jarie,hij weet dat ie niet mag bijten,doet dat ook niet als je m behandeld met respect en Jessie daarintegen weet nog weinig,die is af en toe zo baldadig OOK met die snavel van dr ::)

succes!

Cosch

• Gast
« Reactie #267 Gepost op: december 02, 2006, 11:14:14 am »
een ,,oudje,, heeft ook zijn voordelen hoor,kijk maar naar Jarie,hij weet dat ie niet mag bijten,

Dat is in jouw geval misschien zo. Maar een oudere gaai kan ook zo verprutst zijn dat je erg veel moeite moet doen om hem weer op te voeden en om hem te laten weten dat hij niet mag bijten.
Mijn Kaya (19 jaar) beet/bijt ook. En het is me vies tegengevallen om hem een beetje op te voeden. Terwijl ik toch ervaring met Coco had.
Daarom kan ik me zo voorstellen dat als je zo'n gaai als eerste gaai zou krijgen, dat dat niet leuk is.
Het is natuurlijk niet waar dat een jonkies tammer word of makkelijker is dan een oudere gaai.
Maar met een jongere krijg je niet de fouten van een andere op je bord!

Gr Corina

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #268 Gepost op: december 02, 2006, 11:18:13 am »
Dat is in jouw geval misschien zo. Maar een oudere gaai kan ook zo verprutst zijn dat je erg veel moeite moet doen om hem weer op te voeden en om hem te laten weten dat hij niet mag bijten.
Mijn Kaya (19 jaar) beet/bijt ook. En het is me vies tegengevallen om hem een beetje op te voeden. Terwijl ik toch ervaring met Coco had.
Daarom kan ik me zo voorstellen dat als je zo'n gaai als eerste gaai zou krijgen, dat dat niet leuk is.
Het is natuurlijk niet waar dat een jonkies tammer word of makkelijker is dan een oudere gaai.
Maar met een jongere krijg je niet de fouten van een andere op je bord!

Gr Corina

Daarom heb ik ook gezocht tot ik deze gaai tegen kwam... ik had totaal geen ervaring met grote gaaien. Had Kaya mij gebeten bij het eerste bezoek dan had ik hem niet eens mee durven nemen  cheesy2

Jarie

• Gast
« Reactie #269 Gepost op: december 02, 2006, 13:09:24 pm »
Ja dat is ook zo,maar dan komt t toch hier op neer,geduld geduld en nog eens geduld,hoe meer ze verpruts zijn door een ander,hoe langer het (mischien) wel duurt voor je zijn vertrouwen krijg ::)