Nou net Bonny Talsma gesproken, heel aardige vrouw! Het was een lastig probleem en niet zonder risico. Er was ook niet 1 2 3 een oplossing voor te vinden. Want hem op commando leren poepen en dan het commando juist in de kooi gaan geven is even een oplossing maar dan heb je weer een ander probleem, dus dat gaat niet door.
Het idee werd geopperd de klimboomtakken te gebruiken in de kooi maar is eigenlijk geen optie wamt ik gebruik (nog) geen takken maar bezemsteel stokken.
Na lang over en weer overleg waar haar man ook bij betrokken werd hebben we de volgende theorie bedacht. Als ik een keer een hele dag thuis ben, haal ik Kaya even uit de kooi voor zijn ochtend bommetje (ala Vivle

)daarna moet hij terug tot hij gepoept heeft. Daarvoor wordt hij dan beloond door een kleine goed zo (niet te overdreven) en hij mag dan meteen uit de kooi. Waarschijnlijk krijgt hij dan vrij snel de link door. Mocht het niet werken wilde ze graag weer van mij horen. Nou dat wordt de agenda er bij pakken om een dag te vinden dat ik echt de hele dag thuis ben

Tot die tijd (en ook daarna) mocht ik er op geen manier een probleem van maken en laten merken dat ik het een probleem vindt, na mijn inziens heb ik dat ook nooit laten merken aan Kaya, maar zoals zij en ik al opperde ze hebben zo snel iets door.
Ze vroeg zich ook af waarom hij dat buiten de kooi poepen is gaan doen. Want het probleem is hier ontstaan nadat hij ziek is geweest (december) als ik me dat goed herinner. Maar hij heeft op zijn vorige adres wel een beloning (wel negatief) gekregen als hij buiten de kooi poepte want hij zei in het begin hier na het poepen: "He Getsie" of Bah! Tosca! Toch heeft hij dus in het begin hier wel in de kooi gepoept. Moeilijk dus want waarschijnlijk heeft hij die link gemaakt van een combinatie van het oude adres met hier. Daar kwam hij soms een uurtje per dag uit de kooi, en hier zit hij maar een paar uurtjes in de kooi per dag.