Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42968 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #450 Gepost op: februari 23, 2007, 01:53:49 am »
Ik hoop dat zij je kan helpen,dit is een ernstig probleem denk ik,
ontlasting ophouden is nergens goed voor,ook niet bij gaaitjes neem ik aan  ;)
Veel sterkte  :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #451 Gepost op: februari 23, 2007, 11:40:30 am »
wat goed dat je contact met haar gaat opnemen Dianne.
ik denk dat zij je wel verder kan helpen.
ik hoop dat je vandaag de kans hebt gezien haar te bellen.

k herken het overigens helemaal niet. Pink en Mick poepen overal en nergens en dus ook in de kooi.

ben benieuwd of ze je helpen kan en wat je doen moet.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #452 Gepost op: februari 23, 2007, 12:40:32 pm »
Nou net Bonny Talsma gesproken, heel aardige vrouw! Het was een lastig probleem en niet zonder risico. Er was ook niet 1 2 3 een oplossing voor te vinden. Want hem op commando leren poepen en dan het commando juist in de kooi gaan geven is even een oplossing maar dan heb je weer een ander probleem, dus dat gaat niet door.

Het idee werd geopperd de klimboomtakken te gebruiken in de kooi maar is eigenlijk geen optie wamt ik gebruik (nog) geen takken maar bezemsteel stokken.

Na lang over en weer overleg waar haar man ook bij betrokken werd hebben we de volgende theorie bedacht. Als ik een keer een hele dag thuis ben, haal ik Kaya even uit de kooi voor zijn ochtend bommetje (ala Vivle  :) )daarna moet hij terug tot hij gepoept heeft. Daarvoor wordt hij dan beloond door een kleine goed zo (niet te overdreven) en hij mag dan meteen uit de kooi. Waarschijnlijk krijgt hij dan vrij snel de link door. Mocht het niet werken wilde ze graag weer van mij horen. Nou dat wordt de agenda er bij pakken om een dag te vinden dat ik echt de hele dag thuis ben  :seestars:  :) Tot die tijd (en ook daarna) mocht ik er op geen manier een probleem van maken en laten merken dat ik het een probleem vindt, na mijn inziens heb ik dat ook nooit laten merken aan Kaya, maar zoals zij en ik al opperde ze hebben zo snel iets door.

Ze vroeg zich ook af waarom hij dat buiten de kooi poepen is gaan doen. Want het probleem is hier ontstaan nadat hij ziek is geweest (december) als ik me dat goed herinner. Maar hij heeft op zijn vorige adres wel een beloning (wel negatief) gekregen als hij buiten de kooi poepte want hij zei in het begin hier na het poepen: "He Getsie" of Bah! Tosca! Toch heeft hij dus in het begin hier wel in de kooi gepoept. Moeilijk dus want waarschijnlijk heeft hij die link gemaakt van een combinatie van het oude adres met hier. Daar kwam hij soms een uurtje per dag uit de kooi, en hier zit hij maar een paar uurtjes in de kooi per dag.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #453 Gepost op: februari 23, 2007, 12:48:34 pm »
Daar ga je dus nog een hele klus aan hebben  :S
Heel veel succes ermee  console  :-*
Ik duim voor je mee dat het gaat lukken  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #454 Gepost op: februari 23, 2007, 12:59:53 pm »
Tjee, het is wel echt een moeilijk probleem he?
Hoop dat het gaat lukken Dianne. Lijkt me moeilijk...  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #455 Gepost op: februari 23, 2007, 15:14:29 pm »
Als ik een keer een hele dag thuis ben, haal ik Kaya even uit de kooi voor zijn ochtend bommetje (ala Vivke  :) )daarna moet hij terug tot hij gepoept heeft. Daarvoor wordt hij dan beloond door een kleine goed zo (niet te overdreven) en hij mag dan meteen uit de kooi.

dianne,dit deel versta ik niet goed ,hij mag eruit voor zijn ochtendbom en moet er dan terug in om te poepen ??
als kaya zijn bom laat vallen eruit kan hij erin toch niets meer laten vallen   ??? of versta ik hier iets mis ?

ik haal ze smorgens eruit en meestal laten ze hun bom vallen buiten of zoals tuur,op weg naar buiten  :) en dan komen ze terug binnen ,als ik vrij ben blijven z elos zitten ,als ik werken ga mogen ze half uurtje vrij en gaan daarna terug in de kooi,maar ze poepen allebei ook wel IN de kooi

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #456 Gepost op: februari 23, 2007, 15:42:05 pm »
Ik denk dat dat moet omdat dan iig het eerst poepje eruit is en hij niet na een hele nacht ook nog eens
een hele dag ermee blijft zitten  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #457 Gepost op: februari 23, 2007, 19:05:29 pm »
ik snap het nog steeds niet ,hij mag toch in de kooi poepen van dianne ,maar niet zijn bom laten vallen  ??? ik ben precies ff niet mee

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #458 Gepost op: februari 23, 2007, 19:50:19 pm »
Het probleem is juist dat hij niet in de kooi wil poepen

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #459 Gepost op: februari 23, 2007, 20:45:10 pm »
aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh zo ,zeg dat dan  ;D ik snap em nu   ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #460 Gepost op: februari 23, 2007, 20:45:50 pm »
 :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #461 Gepost op: februari 23, 2007, 22:58:15 pm »
Haha ja Antonia heeft het goed uitgelegd!  :thumsup:
Het probleem is dat hij zijn nacht bommetjes al opspaart (doen waarschijnlijk alle gaaien  ??? ) en de vraag is even overlegd naar Bonny haar man, is het verstandig hem dan te laten zitten? Want hoeveel uur is nog aanvaardbaar? Dat was beter van niet, eerst het ochtend bommetje laten vallen en dan de kooi in en laten zitten tot hij poept. Ik had net nog een andere theorie; soms ben ik niet snel genoeg volgens Kaya en laat hij de bom al vallen als ik onder weg naar de klimboom aan het lopen ben  shootme . Ik dacht als ik nu hem eens uit de kooi haal en wacht tot hij aanstalte maakt en hem dan snel weer effe de deur van de kooi inpiep dan heb ik hem ook tuk! Zeker 's morgens als de aandrang groot is moet dat lukken lijkt mij, dan maak ik er een minder probleem van dan dat ik hem laat poepen, hem dan weer terug zet en naast de kooi ga zitten wachten (lezen) tot hij eindelijk wat laat vallen, ten eerste is hij dat niet gewend om in de kooi te zitten als ik thuis ben (wel met de deur open) en dan ook nog eens dat ik naast de kooi ga zitten (lezen).

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #462 Gepost op: februari 23, 2007, 23:09:59 pm »
je kan proberen met hem terug de kooi in te doen om daar zijn bom te laten vallen,maja of hij het doet,  ???  waarschijnlijk heeft hij het vroeger nooit gemogen en leer dat dan maar eens af
in alle geval veel poepsucces ,maar aan de andere kant toch niet teveel aandringen want het is en blijft delicaat

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #463 Gepost op: februari 23, 2007, 23:16:44 pm »
Hij heeft juist vroeger meer in de kooi dan buiten de kooi gezeten, dus poepte hij toen wel in de kooi, ook dat heeft hij bij mij gedaan tot hij ziek werd, tenminste ergens rond die tijd is dit probleem ontstaan. Het was wel zo dat hij als hij bij de vorige eigenares uit de kooi mocht (uurtje per dag) dan poepte hij altijd buiten boord op het tapijt en daar heeft hij reactie's op gehad, dat hebben we tenminste aan Kaya zelf gemerkt door de opmerkingen die hij in het begin hier wel eens maakt na het poepen, soms was het gedverdemme, soms bah Tosca en ga zo maar door. En wat je ook doet of zegt bij een gaai, het is een beloning. Daarom is dit ook een "gevaarlijk" iets om te proberen op te lossen. Maar het is ook niet zonder risico als je het niet probeert op te lossen, want wat als  we een keer een hele dag van huis zijn. De link met niet in de kooi willen of mogen poepen (wat hij er dan ook van denkt) moet er uit.

giggles

• Gast
« Reactie #464 Gepost op: februari 24, 2007, 13:36:05 pm »
Papegaaien zijn van nature hele schone beesten.
In de natuur spelen/leven papegaaien op een andere plek als waar ze slapen.
Hun huis blijft op deze manier redelijk schoon.
Wij stoppen de vogels in kooien en hierdoor zien de vogels zich genoodzaakt om te slapen in hun speelplek.

Misschien dat Kaya, nu ze een speelplek heeft, haar slaapplek niet wil bevuilen...
Natuurlijk instinct dat ze werk doet zeg maar?

PS: Hier poepen ze wel gewoon 's nachts Dianne  :)