Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42735 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #465 Gepost op: februari 24, 2007, 16:19:12 pm »
PS: Hier poepen ze wel gewoon 's nachts Dianne  :)

:o dan is Kaya wel heeeeeel erg zindelijk!

Dorian

• Gast
« Reactie #466 Gepost op: februari 25, 2007, 13:17:09 pm »
Dt wat Jarno zegt klinkt eigenlijk ook wel heel erg logisch Dianne.
Zou kunnen natuurlijk.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #467 Gepost op: februari 25, 2007, 16:11:33 pm »
Ik heb gisteren een paar keer geprobeerd Kaya even in de kooi te houden als hij aandrang maakte maar dat werkte niet, dan stopte hij met de aandrang. Werkte dus averechts, niet meer doen dus want dan gaat het hem opvallen dat ik daar mee bezig ben.

Vanmorgen had ik wat lang uitgeslapen, ik voele me al schuldig ten opzichte van Kaya.....niet nodig dus want wat lag er in de kooi??????

En dikke flatter! Sorry voor de manier van uitdrukking maar ik was er zo blij mee! Heb er naar gewezen, zodat Kaya zag wat ik bedoelde en hem gefeliciteerd! Ik ben zo benieuwd of hij nu vaker wat laat vallen, maar in ieder geval is het dus bij hoge nood toch gewoon poepje laten vallen bij hem (godzijdank!)

ede

• Gast
« Reactie #468 Gepost op: februari 25, 2007, 17:42:29 pm »
 :yahoo:

Gelukkig zeg! Al is het alleen maar voor je eigen geruststelling!

Ze redden zich gelukkig wel!  ;)

Pascalle

• Gast
« Reactie #469 Gepost op: februari 25, 2007, 22:26:44 pm »

Heb er naar gewezen, zodat Kaya zag wat ik bedoelde en hem gefeliciteerd!

Fijn zeg, dat hij het toch kan/doet!!  :thumsup:
Maar is dat dan niet verkeerd om hem er dan op te wijzen en er (positieve) aandacht aan te schenken? :CENS

Africangrey

• Gast
« Reactie #470 Gepost op: februari 25, 2007, 23:58:19 pm »
Jamie doet dat ook poep ophouden en dan uit de kooi meteen een dikke flats :(
Ik vind het ook geen fijn idee, dus ga dit even volgen dus wie weet heb ik wat aan de tips :thumsup:
Ik heb toch wel t idee, dat hij z'n kooi schoon wil houden of zoiets, hoewel ik hem nooit aanleiding heb gegeven of ergens op gereageerd heb wat poepen betreft dus wat dat nou precies betekent? ???

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #471 Gepost op: februari 26, 2007, 00:04:12 am »
Fijn zeg, dat hij het toch kan/doet!!  :thumsup:
Maar is dat dan niet verkeerd om hem er dan op te wijzen en er (positieve) aandacht aan te schenken? :CENS

Een paar keer vrolijk op wijzen zal niet negatief zijn voor Kaya, het is immers al gebeurt. Alleen het leren op commando poepen is riskant. En het ophouden natuurlijk ook. Ik zal dit eens met Bonny over leggen maar denk dat ze er niets kwaads in zal zien. Dit is beter dan op het moment van poepen hem belonen door hem dan uit de kooi te halen, want als hij dan om wat voor rede dan ook een keer als ik thuis ben in de kooi moet, gaat hij misschien de hele tijd zitten persen omdat hij denkt dat hij er dan uit mag....

Pascalle

• Gast
« Reactie #472 Gepost op: februari 26, 2007, 10:56:12 am »
Een paar keer vrolijk op wijzen zal niet negatief zijn voor Kaya, het is immers al gebeurt. Alleen het leren op commando poepen is riskant. En het ophouden natuurlijk ook. Ik zal dit eens met Bonny over leggen maar denk dat ze er niets kwaads in zal zien. Dit is beter dan op het moment van poepen hem belonen door hem dan uit de kooi te halen, want als hij dan om wat voor rede dan ook een keer als ik thuis ben in de kooi moet, gaat hij misschien de hele tijd zitten persen omdat hij denkt dat hij er dan uit mag....

oke :good:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #473 Gepost op: maart 03, 2007, 17:33:25 pm »
Mickey de hond was naar de hondentrimmer geweest, ging er als een zwabber naar toe en kwam er als een schrobber van terug. Had ik het maar gefilmd! De reactie van Kaya!! Hij zag duidelijk een "andere" hond en zette ook echt zijn veren overeind! Prachtig om te zien, maar omdat wij Mickey riepen had hij daarna vrij snel door dat het toch echt onze zwabber Mickey is en begon hij hem ook weer te roepen: Mickey! Kom maar!

giggles

• Gast
« Reactie #474 Gepost op: maart 03, 2007, 17:38:32 pm »
doet me een beetje denken aan het verhaal van toen Vivke naar de kapper was geweest  ;D
Erg grappig om te lezen vind ik zulke verhalen  :thumsup:

Inmiddels al wel weer gewent aan het gekorte hondje??? Of is het nog steeds met de veren overeind ?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #475 Gepost op: maart 03, 2007, 17:42:20 pm »
Haha hij zit hem wel steeds heel intens te bekijken als hij langs rent, zo van is het echt Mickey of houden ze mij voor de gek  ;D maar de hond is zelf ook wat drukker en vrolijker omdat hij zijn zonnescherm voor zijn ogen nu mist, hij kan weer rennen zonder brokken te maken en tegen voorwerpen aan te rennen  :)

TWEETY

• Gast
« Reactie #476 Gepost op: maart 03, 2007, 17:45:43 pm »
 :) zie het voor mij
tweety kijkt ook raar als ik grijs vertrek naar de kapper en rood terug kom  cheesy3

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #477 Gepost op: maart 07, 2007, 15:46:19 pm »
 :yahoo: Kaya is echt in de rui!!!!!!!  :)

Wat kleine veertjes op zijn hoofd zijn vervangen door nieuwe veertjes ik voel de antennetjes duidelijk steken als ik hem koppiekrauw  :) en een (ongewiekte) slagpen is hij al kwijt! Ik kon er aan de zijkant van de veertjes wel aan zien dat er aan geknabbelt was, die kant sluiten de veertje niet mooi tot 1 veer. Maar de pen zelf zag er mooi uit.

Als ze in de rui zijn stoffen ze dan ook meer  ???  ik weet nog dat ik laats in een tophic schreef dat het wel mee viel met de stof in huis van Kaya.... maar nu!!  :o :o net gepoetst... had ik van het weekend ook al gedaan... wat een stoflaag zeg! En dat terwijl Kaya nu regelmatig de douche in gaat voorheen werd hij af en toe wat gesproeid met de planten spuit, en dan toch zoveel stof!? Zou dat ook door de (betere) voeding komen  ??? of juist door het ruien  ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #478 Gepost op: maart 07, 2007, 16:06:35 pm »
Bij mij hebben ze ook altijd zoveel stof, alle twee! Soms als ze buiten zitten en ze schudden zich uit, zie je het héél goed, jeminee, waar komt het vandaan? Ben dan blij dat ik dat niet binnen heb.. :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #479 Gepost op: maart 07, 2007, 16:08:38 pm »
 :) Dan Kaya maar eens trainen dat hij zich buiten moet uitschudden  :)