Auteur Topic: Chippen of niet?  (gelezen 5636 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Chippen of niet?
« Reactie #30 Gepost op: oktober 06, 2006, 21:41:25 pm »
ok thx

russelltje

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: oktober 06, 2006, 22:33:44 pm »

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #32 Gepost op: oktober 06, 2006, 22:50:02 pm »
nog es merci

Wickingh

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: oktober 07, 2006, 02:46:59 am »
ik denk niet dat men dat voor vogels ooit kan verplichten,voor mensen met volieres is dat onbetaalbaar en ook die kunnen gaan vliegen
voor grotere dieren kan ik het me wel voorstellen ,maar voor de kleintjes ???

ps,wat betekent eigenlijk een CITES lijst ? is dat een beschermde dierensoort of heb ik het mis ??

Simpelweg uitgelegd:

Vrijwel elke kromsnavel is een cites 2 vogel en formeel moeten deze geregistreerd zijn, maar dit is niet een groot issue.

Echter Cites 1 Appendix A vogels moet de herkomst van kunnen worden aangetoond bij controle.
Vanaf het moment dat ze hier op komen mogen deze dieren niet meer uit hun, leefgebied worden geimporteerd.Kwwekt men met deze vogels dan moet men speciale ringen aanschaffen en bij eventuele jongen moet papieren worden aangevraagd.

KOOP NOOIT CITES 1 Appendix A vogels zonder de bijbehoordende papieren.

Met eigendomsbewijzen zijn we druk bezig in de vorm van paspoorten, zie de volgende uitgave van de Pakara,

mvg Frank

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: oktober 08, 2006, 16:34:59 pm »
de kleur van ringen heeft dat dan ook iets met die cites te maken,vb ,flip heeft een zilverkleurige ring en apollo een roodachtige
of is dat afhankelijk van de kweker of het land

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: oktober 08, 2006, 20:10:20 pm »
De kleur van de ring heeft te maken met het jaar waarin de ringen zijn gekocht volgens mij?

Dorian

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: oktober 27, 2007, 10:29:47 am »
Deze even omhoog.

Zoals velen gelezen hebben, is er bij mijn ouders (die toch best een goed beveiligd huis hebben) ingebroken.
Vanaf dat moment zijn wij aan het bedenken of de gaaien niet toch moeten laten chippen.
Hoewel er hier in dit dorp niet snel ingebroken zal worden... Maar dat dachten mijn ouders ook.

Duidelijk is me al dat dit niet zegt dat je je gaai terug krijgt, mocht deze gestolen worden.
Maar het vergroot de kans wel: en een ring en een chip.

Dianne, heb jij Kaya laten chippen?

En hoe denken anderen hier inmiddels over. Het is toch ruim een jaar geleden dat hier voor het laatst op gereageerd is.

ede

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: oktober 27, 2007, 11:48:19 am »
Ik denk dat als je dat een geruster gevoel geeft.. je dat moet doen.
Hoe meer mogelijkheden om de identiteit van een vogel te achterhalen is natuurlijk goed en vergroot de kans dat hij weer terug komt.

Maar of het in de praktijk zo werkt dat als hij gestolen word en doorverkocht en mensen zien toevallig bij een dierenarts dat de vogel gechipt is en jij de vorige eigenaar bent dan nog weet ik niet of ze dan contact met je op zullen nemen om de vogel terug te brengen. Daarom zou ik het dan alleen voor mijn eigen geruststelling doen. Om de kans te vergroten dat hij wel terug komt.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #38 Gepost op: oktober 27, 2007, 12:21:15 pm »
Ik denk ook dat ik Sundae wil laten chippen.
Het is idd voor je eigen gemoedsrust.

Ik heb gehoord dat er twee soorten chips zijn, tenminste ... bij honden.
De gewone chip en één die via de sateliet kan worden opgespoord.
Dat laatste zou wel de meeste kans bieden je beesie terug te vinden,
ik ga daar toch eerst wat info over willen hebben.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: oktober 27, 2007, 15:33:55 pm »
ik wil Poekie ook laten chippen voor mijn gemoedsrust,
ik zie er alleen erg tegenop, het is een grotere naald dan een gewone,
ik had al prijzen gehoord van €69,-  :o

Antonia: houd ons op de hoogte als je iets weet over die chip die via de sateliet kan worden opgespoord.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #40 Gepost op: oktober 27, 2007, 17:55:29 pm »
lowieke is ook gechipt ,maar het volgende probleem kondigt zich aan
dat ze hier in belgie die chips niet kunnen lezen ,dus ja voor hoever mag/kan ik dan gerust zijn  ???

in de toekomst zal dit miss allemaal verbeteren,daar niet van ,maar tot dan .......

Dorian

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: oktober 27, 2007, 19:00:17 pm »
Ik moet idd even sparen voordat we 4 gaaien kunnen laten chippen (potje is nu gevuld met noodgevallengeld -lees: VA-geld, wat zowel voor mijn gaaien als voor mijn paard klopt).
We zitten er iig hard over na te denken.
Ik vind die naalden ook doodeng en wil er ook niet bij zijn. Ze zoeken het maar lekker uit met alle draken.
Ik val denk ik flauw, of van de spanning of van de naald...

Maar het is wel een optie, toch maar chippen...

melina

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: oktober 27, 2007, 19:56:56 pm »
Dorian,meestal als je brutaal genoeg bent,is er wat te regelen met een da,je vraagt eerst wat chippen kost en dan dat je er 4 heb,oftewel dat je quantumkorting wil :)meestal geven ze dat wel!!

Ik heb Dago en Hippy ook laten chippen,Pipo nog niet maar dat komt nog wel!! ik vind het een fijn idee,al is mijn ervaring niet dat als je met een gaai,hond of wat dan ook, bij de da komt dat ze zo'n scan apperaat erlangs halen!! Dat zou wel moeten vind ik!!

Dorian

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: oktober 27, 2007, 20:03:02 pm »
haha, Melina... dat is zo...
maar we zitten sowieso al bij een VA die niet alles elke keer rekent. dus dat komt wel goed.
maar goed, het blijft niet goedkoop voor 4 gaaien ineens...

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #44 Gepost op: oktober 29, 2007, 15:48:07 pm »
Deze even omhoog.

Zoals velen gelezen hebben, is er bij mijn ouders (die toch best een goed beveiligd huis hebben) ingebroken.
Vanaf dat moment zijn wij aan het bedenken of de gaaien niet toch moeten laten chippen.
Hoewel er hier in dit dorp niet snel ingebroken zal worden... Maar dat dachten mijn ouders ook.

Duidelijk is me al dat dit niet zegt dat je je gaai terug krijgt, mocht deze gestolen worden.
Maar het vergroot de kans wel: en een ring en een chip.

Dianne, heb jij Kaya laten chippen?

En hoe denken anderen hier inmiddels over. Het is toch ruim een jaar geleden dat hier voor het laatst op gereageerd is.

Kaya is inmiddels gechipt ja. Ik vindt het een prettig gevoel dat er tenminste iets van identiteit in haar is terug te vinden (ze draagt geen ring).
Maar het was wel even schrikken hoe groot de naald was en Kaya heeft een paar uurtjes last van nabloedingen gehad, en plukte op de plaats waar de chip was ingebracht. Dat heeft voor ons beide wel wat stress opgeleverd. Maar de dag erna was die stress en plukken/nabloeden voorbij.

Tip bij irritatie: sproeien!