Stort je maar uit, maar je mag ook best een ander topic aanmaken hoor.
Ik zie meteen al een 'fout' , jij zet je aga na 2 keer bijten pas in de kooi...de kooi, waar de aga dol op is, dat is zijn terrein. Een hele leuke straf, want dat vinden ze niet erg hoor.
En ook na 1 keer bijten, volgt er geen straf, dus waarom geen 2e of 3e keer bijten?
Dus dat bijten blijft doorgaan.Â

Bijt de vogel ook bij jou?
Zijn de vogels gewiekt?
Als de vogel gewiekt is, zou ik eerst, ook je dochter, eens gaan trainen met haar. Misschien stapt de vogel wel op, maar dan gaat het erom dat ze leert luisteren, dus dat ze doet wat jij zegt.
Als ze dat opstappen nog niet doet, is het zeker slim om dit eerst te gaan trainen.
In mijn topic ( in dit gedeelte ) kun je lezen hoe ik dat doe.
Als je met haar gaat leren opstappen, moet je alles wat ze verkeerd doet negeren, ook het bijten, gewoon doorgaan met leren opstappen. Als je haar iedere keer straf meot geven omdat ze je bijt, kom je soms niet aan trainen toe en als zij het niet leuk vind, weet ze dat ze door te bijten, dat oefenen dan niet doorgaat.
Maar als ze lekker bij je zit bijv. dan moet je het bijten wel negeren, maar dan geef je haar ook straf. Meteen bij de 1e beet, zonder iets te zeggen of te kijken naar haar, haar oppakken en ergens zo laag mogelijk neerzetten, op de grond in een gang bijv. waar ze even heel laag en alleen staat en ver weg van de kooi.
Geef haar geen mogelijkheid om ergens mee te kunnen spelen, of terug te banjeren naar de kooi.
1 van mijn (ex) bijtertjes Blue zette ik altijd in de wc op de grond, klinkt zielig, maar het bijten is volledig over, het is nu echt een schatje.
En je houding speelt ook een grote rol, laat haar voelen dat het bijten klaar is, en dat je niet bang bent.
Maar omdat ze weet dat ze jullie kan bijten zonder dat ze gestraft word, moet je nog wel even geduld hebben voordat dat bij haar ook doorkomt, want ze zal je heel erg gaan testen, omdat ze dan niet begrijpt waarom ze wel ineens straf krijgt en misschien, als ze heel hard bijt, dat ze wel weer kan winnen....de aanhouder wint hier.Â

Hopelijk heb je hier iets aan.Â