Auteur Topic: Kiko bijt, nu Pipo ook en nu weet ik ook waarom.....  (gelezen 11596 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kiko bijt
« Reactie #30 Gepost op: oktober 04, 2006, 14:50:08 pm »
Laddertje...is de vogel een keer of 10 achter elkaar laten opstappen, van je ene hand naar je andere hand.

En heb je hem beloond Dianne? Want zo te lezen heeft hij het supergoed gedaan, en jij ook!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #31 Gepost op: oktober 04, 2006, 15:07:04 pm »
Ja met mijn stem heb ik hem beloond! Daar reageert hij nog enigzins verbaasd op, maar hij gaat het verschil wel merken denk ik! Belonen met wat lekkers lukt buiten de kooi niet echt want hij pakt niets aan buiten de kooi, tenminste zojuist pakte hij wel van mij een speeltje aan  :yahoo:

Dus alles is nieuw voor hem, er is altijd op het zelfde stem-nivo met hem gesproken en nooit met hem rondgewandeld buiten de kooi tenminste dat laatste zou ook het vreemde van deze woning nog kunnen zijn natuurlijk.

Maar we gaan helemaal of tophic met mijn Kaya verhalen.... :-[

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #32 Gepost op: oktober 04, 2006, 15:29:11 pm »
Hij zal het verschil in stemtoon zeker merken!  :thumsup:

Uh ja inderdaad...Kiko he... :) wanneer ga je ze laten wieken?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #33 Gepost op: oktober 04, 2006, 17:41:24 pm »
Tjee daar zeg je me want ik wilde in de herfstvakantie naar Hedwig gaan, nu is de praktijk gesloten tot 23 oktober vanwege een operatie bij haar jongste dochtertje....ook dan pas is ze telefonisch bereikbaar. Ik zal eens kwekers gaan bellen in mijn omgeving eens kijken of daar iemand bij zit die het kan en doet zoals het moet...balen! Maar goed voor haar is dit nu ook een moeilijke periode...

Cosch

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: oktober 04, 2006, 18:21:01 pm »
Oh wat balen zeg!  :(

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #35 Gepost op: oktober 04, 2006, 18:28:49 pm »
Een andere optie is Cornelissen en dat zou ik gedaan hebben bij noodgevallen, maar voor dit vindt ik hem belachelijk duur. Als er een noodgeval zou zijn maakt dat natuurlijk niet zoveel meer uit.
Ik heb net een kweker gebeld en die wist iemand anders want hij kon het niet, en hij belt me dadelijk terug. fingers crost want nu wil ik dat er snel iemand komt om Kaya en de aga's te wieken.

Cosch

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: oktober 04, 2006, 18:32:51 pm »
Kijk je alsjeblieft goed uit?  :CENS
Die mensen die verkeerd wieken, denken het ook te kunnen!  :S

Is Utrecht te ver voor je?
Ga anders naar Verstappen in Driebergen. Die is niet duur. Hij wiekt mijn vogels ook. En hij doet het goed.
Je moet volgens mij alleen zelf even aangeven dat je ook de buitenste gewiekt wil hebben!

Gr Corina

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: oktober 04, 2006, 18:40:11 pm »
Tja wat is ver? Ik woon in Limburg, dus dat is op zich wel een eindje rijden...ik weet niet wat mijn man dan gaat zeggen want Kaya hebben we in Overijsel gehaald dat was ook al een heeeeeeeele reis  :)

Ik kijk wel even wat ze zegt, de kweker zelf had in ieder geval op internet zelf veel gelezen over wieken en gaf ook aan voorzichtig te zijn en toen schoot hem die persoon te binnen die het zou kunnen, ik neem aan dat hij dan ook zeker weet dat zei het goed doet...  :CENS

Charlotte

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: oktober 14, 2006, 10:25:25 am »
Hoi Dianne,

Er zijn heel wat reacties gekomen op jouw oproep/vraag en heb ze niet allemaal gelezen.
Mijn aga vertoonde ook bijtgedrag. Ik heb ooit gelezen dat je de aga zélf uit het kooitje moet halen. Doe je alleen het kooitje open en laat je hem er zelf uitgaan dan ziet de aga het terrein buiten zn kooi ook als zijn terrein en kan bijtgedrag gaan vertonen. Dat deed die van mij dus ook. Ben toen elke keer hem zelf uit z'n kooi gaan halen - en wanneer ie vanuit zn kooi ging bijten liet ik m zitten en deed ik het kooitje weer dicht. Op een gegeven moment liet ie zich wel pakken. Hij wilde immers écht wel naar buiten. (NB mijn aga was niet gekortwiekt). Bijtgedrag is echt minder geworden!
Succes.

Cosch

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: oktober 14, 2006, 10:51:17 am »
Dat is een hele goede!  :thumsup:
Dat doe ik ook zo met mijn grijsjes.
Die moeten eerst opstappen voordat ze de kooi uitmogen! Willen ze niet (wat nog moet gebeuren :)) dan zal de kooi weer dicht gaan!

Gr Corina

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #40 Gepost op: oktober 14, 2006, 11:02:26 am »
Tja het probleem is dat hij zo hard bijt, dat je bijna dat kooitje niet meer in wil, ik moet er wel dagenlijks in voor het voerbakje, bewust staat deze op de grond zodat ik hem kan belonen als hij niet bijt. Gaat dit nu een tijdje goed, starten we weer buiten de kooi. Maar toch wil ik hem kortwieken, lijkt mij nu even de beste keuze. Dus toeavallig zit ik al een beetje (onbewust) op jou "denklijn". Maar dat is ook zo gekomen om dat het niet normaal meer is hoe hard dat hij bijt wat weer onze eigen schuld is. Want ik zie duidelijk waar het fout is gegaan nu.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #41 Gepost op: november 28, 2006, 18:34:23 pm »
Even een schocking updatje  :-[
Het ging de laatste tijd wat beter en we hebben verder geen actie ondernomen. De laatste paar dagen was helaas wel Pipo erg aan het strekelen...ik dacht nog tja die heeft de leeftijd nu wel om te puberen.. (9 maanden)
Komt mijn dochter net de kamer uitrennen! MAM!!!!!!! Pipo en Kiko hebben een EITJE gelegd!!!!!
Ik denk NEEEEEEE!!!!  :cool: Zit Pipo er ook al op te broeden :-X , op de bodem van de kooi, en Kiko ligt er heel lief bij.....  :hart: Ik heb waarschijnlijk dus toch een koppeltje, nu eens heel even heel diep gaan nadenken of ik dit wel wil (een nestje)....  :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: november 28, 2006, 18:48:27 pm »
Dat meen je niet!  :o

Nou gefeliciteerd vast met de gezinsuitbreiding ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #43 Gepost op: november 28, 2006, 19:27:34 pm »
Ik vermoed dat Pipo het eitje heeft gelegd, maar is die niet erg jong? Ik heb eigenlijk nog geen idee wat ik ermee moet doen...het eitje schudden? Of toch z'n gang laten gaan...de kooi is eigenlijk te klein voor gezinsuitbreiding...en ik wil de jongen ook niet zelf houden....pfff dit brengt stof tot nadenken hoor.... Er hangt niet eens een nestkastje aam de kooi...ik heb er genoeg maar om nou zo'n joekel van een nest aan de kooi te gaan hangen...pffff

Iemand een ideetje...tja ik weet het dit moet ik zelf met mijn dochtertje uitdokteren zij is de eigenaar van de agaatjes....maar ik kan wel een paar denktank ideetjes gebruiken nu...en eitje schudden? Ik denk als ik nu een hand in de kooi steek dat ik het wel kan schudden!  :)

TWEETY

• Gast
Re: Kiko bijt, nu Pipo ook en nu weet ik ook waarom.....
« Reactie #44 Gepost op: november 28, 2006, 19:30:39 pm »
moet ik je nou feliciteren of niet  ???