Auteur Topic: Kiko bijt, nu Pipo ook en nu weet ik ook waarom.....  (gelezen 11564 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Kiko bijt, nu Pipo ook en nu weet ik ook waarom.....
« Reactie #75 Gepost op: december 11, 2006, 00:53:03 am »
echt 2 poepies van agaatjes zeg! wat een liefjes!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #76 Gepost op: januari 18, 2007, 15:04:25 pm »
Zo heb vandaag toch maar het nest verwijderd, ik kreeg al schrikbeelden van eitjes met groene haren op hun hoofd en spontaan aangegroeide groene pootjes  :S

Ze zitten nu lekker te kibbelen en rond te rennen door hun flink uitgeschrobbde kooi, want schoonmaken ging wel de afgelopen tijd maar met moeite kreeg ik spullen uit de kooi gehaald, was nu nog oppassen geblazen, ik hoop dat het bijten nu weer minder gaat worden. En als ik stevig op mijn benen sta gaat de schaar in hun vliegpennetjes, eens kijken of we wat aan hun gedrag kunnen gaan doen.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #77 Gepost op: januari 19, 2007, 10:03:46 am »
De schaar erin is bij de opvliegende felle popjes altijd een goed idee.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #78 Gepost op: februari 02, 2007, 18:19:49 pm »
Naja...we zijn nog geen 3 weken verder..wat ligt er op de bodem van de kooi........................  :S

Jawel weer een ei, en Pipo zit er boven op....   :seestars: Toch maar eens gaan infomeren volgende week bij Hedwig wat ik het beste kan doen. De dames zijn nog geen jaar en leggen me te vaak eitjes.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2007, 18:49:39 pm door Dianne »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #79 Gepost op: februari 02, 2007, 18:27:11 pm »
zeer vruchtbare streek,noord limburg  :o

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #80 Gepost op: februari 02, 2007, 18:50:05 pm »
Nou ja "vruchtbaar"  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #81 Gepost op: februari 02, 2007, 18:57:25 pm »
kwestie van het leggen toch hé  ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #82 Gepost op: februari 02, 2007, 20:32:03 pm »
Naja...we zijn nog geen 3 weken verder..wat ligt er op de bodem van de kooi........................  :S

Jawel weer een ei, en Pipo zit er boven op....   :seestars: Toch maar eens gaan infomeren volgende week bij Hedwig wat ik het beste kan doen. De dames zijn nog geen jaar en leggen me te vaak eitjes.

Hoeveel eitjes hebben ze al gelegd?
Vaak leggen ze 2 nestjes per periode en stoppen ze erna.
Let er op dat je niet teveel eivoer en wilgentakjes geeft, werkt stimulerend zeg maar  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #83 Gepost op: februari 02, 2007, 23:12:09 pm »
Tja er lagen in het vorige nest 7 eitjes, waarschijnlijk samen gelegd. Nu staat er niet eens een kastje in de kooi. Eivoer krijgen ze wel maar niet overdreven veel. Ik ben er wel een beetje bezorgd om. Ze zijn vrij jong en dan ook nog eens aan een tweede "nest" in zo'n korte tijd beginnen  :( ik ben bang dat het hun jonge lijfje te hard uitput.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #84 Gepost op: februari 02, 2007, 23:15:24 pm »
Zorg voor voldoende kalk ( sepiaschelp ) en let er op dat ze daar ook van eten.

Aan het leggen van eitjes is zo weinig te doen, voor nu zou ik  gewoon even afwachten.
Laat de eitjes wel liggen, zodat ze er lekker op kunnen broeden!

Zijn ze tam, gewiekt?

Ennuh een nestkastje hebben ze niet nodig hoor, de hoek van de bodem is meer dan genoeg voor deze dwazen  shootme  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #85 Gepost op: februari 02, 2007, 23:57:27 pm »
Ze zijn tam, maar (nog steeds) niet gewiekt  :-[  ze zijn wel minder fel dan ze waren tijdens hun vorige nest. Dat was ik ook aan het afwachten, hun hormontjes tot rust laten komen zodat ik met minder pleisters om de vingers kon gaan wieken  :P tja en dan nu weer een ei....dan zullen de hormonen wel weer gaan opspelen.

Ze krijgen kalk en knabbelen er ook aan. Ik ben nog steeds inafwachting op de koop van een nieuwe kooi voor hun. Ik ga er meer haast mee maken in de hoop dat een grote kooi met veel speelgoed hun afleiding bezorgt.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #86 Gepost op: februari 03, 2007, 09:06:28 am »
Als je een nieuwe kooi hebt, zet de dames dan niet over wanneer ze een dikke buik hebben en er nog eitjes moeten komen.
Ze zijn vaak zo van slag in een nieuwe omgeving, je moet er niet aan denken dat ze daardoor legnood krijgen.
Wacht dan even tot ze hun nestjes in de steek hebben gelaten.
En een ruime kooi met veel speelgoed is altijd leuk!!!  :good:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #87 Gepost op: maart 07, 2007, 16:01:55 pm »
Ik heb zelf afgelopen week-end het nestje weg gehaald, ze bleven maar broeden. Ik ben benieuwd of het eitjes leggen nu over is! Pipo zit nog wel veel te spelen op de grond en zit amper op een stok, net of ze niet meer weet dat vogeltjes normaal daar zitten  :) ze gooit en speelt de hele dag door met een plastic kattenbelletje.

Maar nu ontdekte ik net dat Pipo Kiko begint te mishandelen (als ik dat zo mag noemen) ik had sinds het nestje weg is wel gerollebol gehoord maar ben me er bewust niet mee gaan bemoeien. Zolang er geen bloed vloeit is het hun probleem. Door het sproeien van Pipo en Kiko ontdekte ik een wondje in de nek van Kiko en op de rug, ze zijn dicht dat wel maar enigzins kaal. Niet echt leuk, zo op zich verdragen ze zich wel weer steeds beter de afgelopen dagen, dus ik hoop dat dit mishandelen langzaam aan gaat verdwijnen maar het ziet er wel sneu uit bij Kiko...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #88 Gepost op: maart 07, 2007, 16:35:33 pm »
Tja, het zijn 2 popjes bij elkaar en dat kan gevaarlijk blijven. Ik had een aantal jaren geleden 2 zusjes, Abbey en Blue en dit ging altijd goed, op 1 keer na, toen was ik niet thuis en belde mijn moeder op om te zeggen dat Abbey en Blue zo afschuwelijk hadden gevochten....ze zijn er dagen beduusd van geweest.

Ik hoop dat het goed blijft gaan bij je, want ze kunnen elkaar letterlijk vermoorden.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #89 Gepost op: maart 07, 2007, 18:08:07 pm »
Dat hoop ik niet dat het zo ver komt, ik hou het wel in de gaten, maar net zaten ze elkaar alweer te voeren, ik snap niet veel van de aga's hoor. Grasjes/valkjes en de grijze roodstaart hier zijn in mijn ogen te doorgronden maar de aga's  ??? ik zit soms echt met mijn handen in het haar, hoe moet dit verder  ::)