Auteur Topic: Kiko bijt, nu Pipo ook en nu weet ik ook waarom.....  (gelezen 11588 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kiko bijt, nu Pipo ook en nu weet ik ook waarom.....
« Reactie #90 Gepost op: maart 08, 2007, 17:38:17 pm »
Aga's zijn klein van stuk, met een groots karakter!  :yahoo:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #91 Gepost op: maart 08, 2007, 17:53:12 pm »
Ik ben er inmiddels achter dat de wondjes bij Kiko pluk wondjes zijn! Pipo plukt haar dus...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #92 Gepost op: maart 08, 2007, 18:57:27 pm »
Even contact opnemen met de VA, misschien is er ongedierte, kan, en anders vragen wat je er aan kunt doen.

HIer plukt Alphie Demi ook, maar er zijn geen wondjes dus laat ik het verder zo, zijn beiden gezond.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #93 Gepost op: maart 08, 2007, 18:59:31 pm »
Ja ga ik zeker doen, alleen verwacht ik zelf niet dat ze last hebben van ongedierte ik verwacht eerder dat het een tik van Pipo is nu de eitjes weg zijn dat ze zich op Kiko af reageert.  :S

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #94 Gepost op: maart 08, 2007, 19:00:52 pm »
Is ook een goeie mogelijkheid hoor.

Hoezo, zijn de eitjes te vroeg weggehaald dan, waren ze nog niet uitgebroed?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #95 Gepost op: maart 08, 2007, 19:16:38 pm »
Is ook een goeie mogelijkheid hoor.

Hoezo, zijn de eitjes te vroeg weggehaald dan, waren ze nog niet uitgebroed?
Als het aan hun ligt zaten ze over 3 maanden nog op deze eitjes  :S ze blijven maar aan het broeden, ik vindt 6 weken broeden op deze eitjes lang genoeg daarvoor hebben ze ook 6 weken op eitjes gezeten. In de hoop ze weer op het normale pad te krijgen heb ik dus de eitjes weg gehaald.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #96 Gepost op: maart 08, 2007, 20:22:34 pm »
Volgende keer misschien beter niet meer doen, ze kunnen er erg gefrustreerd van raken.
Ze raken van slag en vaak willen ze dan meteen weer een nieuw nestje maken.
Het beste is toch om ze te laten broeden tot ze zelf aangeven niet meer te willen.

Op elk ei moeten ze toch wel 21-23 dagen liggen, als ze dus een aantal eitjes hebben is het dus mogelijk dat ze ruim 6 weken broeden, dat is normaal.
Vaak broeden ze ook niet vanaf het 1e, maar 2e eitje.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #97 Gepost op: maart 08, 2007, 23:16:59 pm »
Ja klopt maar beide leggen 4 eitjes in dus ongeveer 8 dagen en broeden al vanaf dag 1, misschien is het beter te laten liggen, maar zolang?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #98 Gepost op: maart 09, 2007, 08:40:06 am »
Ja hoor, net zolang tot ze zelf aangeven dat het genoeg is, dit voelen ze aan en dan hebben ze erna geen stress, dan is het nestje gewoon niet gelukt.  :good:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #99 Gepost op: april 21, 2007, 00:35:16 am »
Zoals inmiddels wel bekend hebben we veel te stellen met onze aagjes Pipo en Kiko. Mijn mening was dat ze naar een voliere moesten met soortgenootjes... maar ze zijn van mijn dochter dus zij moet beslissen. Minouk wil ze niet kwijt maar ze moeten een beter leven gaan krijgen, dit op de grond leven en maar eitjes blijven leggen is niet leuk voor hun maar ook niet voor ons. Na wat ge-brainstorm hebben we een oplossing gevonden. Het nachthok van de gras en valkparkietjes staat er vanaf het begin werkeloos bij. In eens viel mij in dat het oorspronkelijk gewoon een voliere was maar dat Frank het heeft gesloten met planken...die kunnen er ook weer vanaf!!!! Kortom morgen gaan we aan de slag om de voliere weer te sluiten en het nachthok weer terug te brengen in zijn oude staat als voliere! Pipo en Kiko gaan een groter onderkomen krijgen! Wie weet ga ik nog op zoek naar 2 mannetjes voor hun, maar heel eerlijk... ik wil niet meer aagjes, 2 vindt ik eigenlijk meer dan genoeg. (en wie garandeert mij dat het klikt met 2 aag-mannetjes erbij?)

Minouk is beloofd dat ze binnen in huis een vriendje mag hebben. Ze krijgt een jong valkparkietje van een vriendin van mij. Een 2de gaai wordt dan (voorlopig) van de baan geschoven. Wie weet wat de toekomst nog brengt maar Kaya is al 11 jaar gelukkig alleen zonder partner, en misschien wordt hij wel beste maatjes met het valkje? Kortom in huize Dianne wordt gezorgd voor een oplossing voor de huidige beestjes...een lekker gevoel!

Hier op de foto zie je het gesloten nachthok, de planken gaan er voor een groot deel vanaf, en dat gedeelte wordt iets van de vlucht afgeschoven zodat ze elkaar niet in de tenen gaan bijten.

ede

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: april 21, 2007, 07:35:23 am »
 :thumsup: Fijn dat er een oplossing is gevonden waar uiteindelijk iedereen tevreden mee is!

Meer kun je niet doen!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #101 Gepost op: april 21, 2007, 18:45:52 pm »
Ze zitten er inmiddels alweer een paar uurtjes in....we konden niet wachten...   :-[  :thumsup:
En ze genieten, ze vlogen binnen een paar tellen de nieuwe voliere in!!! En hopsa ze namen alle twee meteen een badje in de waterbak!! Zo geweldig leuk!

De buren waren zeer nieuwsgierig!   ::)

De nieuwe situatie:

We zijn allemaal heeeeeeeel blij!!!!

TWEETY

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: april 21, 2007, 19:14:32 pm »
ziet er goed uit  :thumsup: :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #103 Gepost op: april 21, 2007, 19:18:44 pm »
Ze zijn zo vrolijk en blij en ik hoor ze constant tjilpen... ik ben net zo blij als dat zij zijn. Ik heb ze echt weer gelukkig gemaakt heeeeeerlijk! Ik hoop dat ze nu stoppen met eitjes leggen en weer heerlijk gaan spelen  :hart:

TWEETY

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: april 21, 2007, 19:21:31 pm »
dat geeft toch een goed gevoel hè  ;)
wedden dat er hier iemand een beetje beter slaapt vanacht  :)