Zoals inmiddels wel bekend hebben we veel te stellen met onze aagjes Pipo en Kiko. Mijn mening was dat ze naar een voliere moesten met soortgenootjes... maar ze zijn van mijn dochter dus zij moet beslissen. Minouk wil ze niet kwijt maar ze moeten een beter leven gaan krijgen, dit op de grond leven en maar eitjes blijven leggen is niet leuk voor hun maar ook niet voor ons. Na wat ge-brainstorm hebben we een oplossing gevonden. Het nachthok van de gras en valkparkietjes staat er vanaf het begin werkeloos bij. In eens viel mij in dat het oorspronkelijk gewoon een voliere was maar dat Frank het heeft gesloten met planken...die kunnen er ook weer vanaf!!!! Kortom morgen gaan we aan de slag om de voliere weer te sluiten en het nachthok weer terug te brengen in zijn oude staat als voliere! Pipo en Kiko gaan een groter onderkomen krijgen! Wie weet ga ik nog op zoek naar 2 mannetjes voor hun, maar heel eerlijk... ik wil niet meer aagjes, 2 vindt ik eigenlijk meer dan genoeg. (en wie garandeert mij dat het klikt met 2 aag-mannetjes erbij?)
Minouk is beloofd dat ze binnen in huis een vriendje mag hebben. Ze krijgt een jong valkparkietje van een vriendin van mij. Een 2de gaai wordt dan (voorlopig) van de baan geschoven. Wie weet wat de toekomst nog brengt maar Kaya is al 11 jaar gelukkig alleen zonder partner, en misschien wordt hij wel beste maatjes met het valkje? Kortom in huize Dianne wordt gezorgd voor een oplossing voor de huidige beestjes...een lekker gevoel!
Hier op de foto zie je het gesloten nachthok, de planken gaan er voor een groot deel vanaf, en dat gedeelte wordt iets van de vlucht afgeschoven zodat ze elkaar niet in de tenen gaan bijten.