Hallo,
Ara Manilata is een kleinere soort Ara ongeveer de grootte van een grijze roodstaart,
ook word deze ara wel roodbuikara genoemd vanwege , je raad het al zijn rode verendek op zijn buik ,
verder is hij overwegend groen met wat blauwe veertjes op de hoofd , uiteinde van de vleugels en aan de staart.
Als ik het goed heb komt deze soort uit suriname vandaan, maar kunnen ergens anders ook wel gehuisvest zijn.
Dat krijg je nu omdat er zo weinig over bekend is.
Mijn PINO is 3 jaar oud en ik heb hem uit Dirksland mee genomen, toen ik hem of haar zag was ik verkocht en
hij was zeer nieuwsgierig naar me, ik weet dat ara's toch eerst de kat uit de boom willen kijken dus daarom vond ik het wel heel gaaf dat hij zoveel intresse in me toonde.
Welnu , eenmaal thuis is hij nog wel erg schrikkerig en moet echt aan zijn omgeving wennen, als hij je ziet dan kan hij toch een aardige keel opzetten maar probeert daarmee wel je aandacht te trekken, nu maak ik een ander geluidje als ik kontakt met hem maakt en dat gaat hij nu ook doen om aandacht te krijgen dus het krijssen word al wat minder, voor de rest negeer ik het krijsen , daarom word het al minder. Hij gaat ook al wat meer in zijn kooi doen,eerst bleef hij achterin aan de tralies hangen.
Wat ik denk is dat hij , niet goed tam is en ik zal daar mijn geduld in gaan steken om er een lieve vogel van te maken maar daarom hoopte ik toch wat meer info te kunnen verkrijgen verder behandel ik hem nu als een gewone ara, het is er tenslotte 1 maar dan wat kleiner.
Ik weet niet goed hoe ik foto's in dit bericht kan krijgen maar ik kan er altijd 1 mailen als je wilt.
Groetjes Esther en PINO