Auteur Topic: Ara Manilata  (gelezen 9416 keer)

pino-tje

• Gast
Ara Manilata
« Gepost op: oktober 04, 2006, 20:43:24 pm »
Wie heeft hier een Ara Manilata?

Ik ben nieuwsgierig,.......
er is weinig over te vinden en zou graag ervaringen hier over willen uitwisselen.

Groetjes esther en natuurlijk PINO,..... mijn ara manilata

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Ara Manilata
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2006, 20:53:24 pm »
Esther, ik geloof niet dat iemand hier een ara manilata heeft, maar wel vogels die je ermee zou kunnen vergelijken!
Vertel eens wat meer over Pino, hoe oud is ie bijvoorbeeld en waar komt ie vandaan? ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2006, 21:52:19 pm »
 :-[ heb eerst even moeten googlen wat een Ara manilata is!

Maaruh inderdaad vertel er eens wat over! En fotooooooo's van je nieuwe Ara.
We hebben volgens mij niet nog meer Ara manilata eigenaren. maar dat kan natuurlijk heel goed komen als ze jouw topic zien staan!  :thumsup:

pino-tje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2006, 06:27:46 am »
Hallo,

Ara Manilata is een kleinere soort Ara ongeveer de grootte van een grijze roodstaart,
ook word deze ara wel roodbuikara genoemd vanwege , je raad het al zijn rode verendek op zijn buik ,
verder is hij overwegend groen met wat blauwe veertjes op de hoofd , uiteinde van de vleugels en aan de staart.
Als ik het goed heb komt deze soort uit suriname vandaan, maar kunnen ergens anders ook wel gehuisvest zijn.
Dat krijg je nu omdat er zo weinig over bekend is.
Mijn PINO is 3 jaar oud en ik heb hem uit Dirksland mee genomen, toen ik hem of haar zag was ik verkocht en
hij was zeer nieuwsgierig naar me, ik weet dat ara's toch eerst de kat uit de boom willen kijken dus daarom vond ik het wel heel gaaf dat hij zoveel intresse in me toonde.
Welnu , eenmaal thuis is hij nog wel erg schrikkerig en moet echt aan zijn omgeving wennen, als hij je ziet dan kan hij toch een aardige keel opzetten maar probeert daarmee wel je aandacht te trekken, nu maak ik een ander geluidje als ik kontakt met hem maakt en dat gaat hij nu ook doen om aandacht te krijgen dus het krijssen word al wat minder, voor de rest negeer ik het krijsen , daarom word het al minder. Hij gaat ook al wat meer in zijn kooi doen,eerst bleef hij achterin aan de tralies hangen.

Wat ik denk is dat hij , niet goed tam is en ik zal daar mijn geduld in gaan steken om er een lieve vogel van te maken maar daarom hoopte ik toch wat meer info te kunnen verkrijgen verder behandel ik hem nu als een gewone ara, het is er tenslotte 1 maar dan wat kleiner.

Ik weet niet goed hoe ik foto's in dit bericht kan krijgen maar ik kan er altijd 1 mailen als je wilt.

Groetjes Esther en PINO

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2006, 06:48:55 am »
Ja idd, het gedrag kun je veel met andere gaaien vergelijken. De basisdingen werken zo'n beetje hetzelfde!
Wat goed dat je met em aan de slag ga!  :thumsup:

Klik hier voor een uitleg over foto's plaatsen!

chantal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 05, 2006, 08:00:16 am »
Volgens mij lijkt hij sprekend op een ara maracana  :CENS

pino-tje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 05, 2006, 08:06:22 am »

Dit is dus PINO

pino-tje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 05, 2006, 08:08:10 am »
Hallo Chantal,

Hij lijkt wel op een ara maracana, alleen een maracana heeft ook rood
op de vleugels en op de staart en dat heeft een manilata niet........

groetjes esther en Pino

zie foto.....

TWEETY

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 05, 2006, 08:08:35 am »
 :hart: :hart: :hart:  mooie vogel,

zit ie in een ronde kooi?

chantal

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 05, 2006, 08:10:04 am »
Mooie vogel hoor  :hart:
Volgend jaar krijg ik een Ara Maracana erbij ik heb nu net sinds 8 weken een baby grijsje.

pino-tje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 05, 2006, 08:20:03 am »
Hallo,

Als reaktie hierboven beschreven ,....

Yeps , Pino zit in een ronde kooi,....... en kan klauteren op de vrijzit, al is hij wel handig genoeg om hier ook op te zitten ,
want klauteren en klimmen kan hij als de beste!

Een macarana , vind ik ook heel erg mooi... al ik heb gekozen voor de andere variant  ;)
Een baby grijsje , liefff maar niet helemaal mijn papegaai , niettemin een prachtvogel , ik heb er altijd 1 als loge zo ook een
witkuif kaketoe......

groetjes Esther en Pino,.........

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11 Gepost op: oktober 05, 2006, 08:23:36 am »
Wat een prachtige vogel!  :hart:

russelltje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 05, 2006, 08:30:26 am »
Persoonlijk en velen met mij denk ik, vind dat geen geschikte kooi. De vorm en materiaal is niet geschikt voor een papegaai eigenlijk. De grootte kan ik niet over oordelen.
Probeer ook langzaam wat speeltjes te introduceren.

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 05, 2006, 08:50:32 am »
Een ronde kooi schijnt niet goed te zijn voor een vogel.  :CENS Idd de grootte kun je niet goed zien, maar ik heb nog nooit een grote ronde kooi gezien. En idd speeltjes en takken zijn erg goed voor hem. Kan hij zich mee vermaken!

pino-tje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 05, 2006, 10:57:24 am »
Hi,

Gelukkig is deze wel super groot bijna een meter doorsnee en anderhalve meter hoog....
En inderdaad gisteren had ik een leuke klautertrap die kan wiebelen er in gedaan en vanmorgen een tak met van dat draad en houten ballen , waar hij rustig aan kan knagen en doen , onder in zit ook nog een fruittak die hij helemaal mag slopen zo gezegd

Maar rustig aan opbouwen te veel in ene keer is ook niet goed,.......

Ik ben nu bezig om het krijswerk er uit te krijgen zodra die ons ziet dus hij heeft al genoeg aan die cursus op dit moment , zolang heb ik hem nog niet namelijk. Moet zeggen dat het hem al redelijk goed vergaat.

S nachts is hij stil en overdag als ik niet in zijn gezichtsveld ben ,juist als hij stil is prijs ik hem volop, dan komt hij gelijk weer om de hoek met zijn krijsen maar ik heb hem ook een ander geluidje geleerd in plaats van krijsen dat gaat hij steeds meer toe passen in plaats van krijsen , dus veel verdraagelijker.

Ik vind dat in twee dagen tijd super goed van hem. Ik ga ook op deze manier verder zodat hij uiteindelijk ook gaat doen zodra ik in zijn gezichtsveld ben, nu negeer ik hem als ik naast hem zit terwijl hij krijst en dan stapt hij al over op het andere geluid.
Super toch!

Geduld en liefde , tijd en energie , dan word het een super lieverd!

Groetjes esther en pino