Auteur Topic: Streng NEE zeggen  (gelezen 2903 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Streng NEE zeggen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 10, 2006, 18:56:05 pm »
Ja! Bij een hond moet je ook altijd zorgen dat hij naar het commando luistert, hij moet het idee krijgen dat hij niet kan weigeren.. Dus als je jonge hond met andere honden aan het spelen is, is het niet slim om het commando 'hier' te roepen! :) Als hij het door het leuke spel op dat moment niet doet, weet ie meteen dat ie kan weigeren! Oh, het is zo superleuk om je te verdiepen in dat soort dingen en te weten hoe het werkt...  :a036:

dencar

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 10, 2006, 19:24:37 pm »
Bij mijn grijze werkt nee niet echt maar UH werkt perfect. Als ik dit zeg weet hij donders goed dat dit niet mag en 9 van 10 keer loopt die dan weg en anders 2de keer zeggen en dat kijkt hij mijn zo lief aan mag het echt niet... en dan loopt die als nog weg.
Ik moet zeggen sommige honden luisteren slechter dan mijn grijze.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: oktober 10, 2006, 19:44:03 pm »
Uh is dan het zelfde als nee! En ja sommige honden zijn niet goed opgevoed of eigenlijk: veel hondenzijn niet goed opgevoed! :)

giggles

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 10, 2006, 19:58:33 pm »
Diva luistert er helemaal niet naar. Die zet ik dus gewoon terug en negeren.
Balou luistert er wel naar, maar ook niet altijd --zucht--
Tigo hoeft er niet naar te luisteren, want die is gewoon lief  :hart: (mannetje hè  ;) )

Kristen

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 19, 2006, 17:18:03 pm »
Ik gebruik het commando NEE ook wel vaak.....vooral als ze wil bijten. Dan zeg ik nee en dan zet ik haar een minuutje in de donkere kast en meestal gedraagt ze zich daarna als een engeltje. en na een kwartiertje zie je die duivels-oortjes weer omhoog komen en dan begint alles weer opnieuw...en dat ongeveer 7 keer per dag  :-[ Maar ze leert het wel...hoop ik  :CENS

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 19, 2006, 18:47:04 pm »
 ??? Hoelang doe je dit nu zo? Want ik heb niet echt t idee dat t werkt als ik t zo lees :)

billy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 19, 2006, 18:57:52 pm »
Het word tijd dat ze uit de kast komt  ;D

Je kan misschien beter kijken naar de situaties waneer ze wil gaan bijten en die proberen te veranderen.

Groetjes Els

Kristen

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 19, 2006, 19:49:03 pm »
Het is de enige straf die een beetje helpt...ze is niet gekortwiekt (kortgewiekt?) omdat ze nog jong is en dat nog niet mag.
Maar ze doet het vooral om te plagen want ze weet dondersgoed dat het niet mag hoor  ;) Ze bijt één keer en dan kijkt ze me aan en eerst zeg ik nee en dan stopt ze even en daarna bijt ze gewoon nog een keer en dan gaat ze even in de kast. Daarna is ze weer lief...en dan na een tijdje zit ze aan mn vinger te knabbelen en me aan te kijken van : ik doe nu toch niks????? en dan bijt ze een keer en moet ze weer in de kast...het bijten is wel vermindert maar echt stoppen doet ze niet...

Dit is wel een beetje offtopic geloof iick...misschien moet ik hier maar een appart topic voor maken...

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 22, 2006, 20:38:33 pm »
Waarom een ander topic? ;) Dit zegt eigenlijk dat NEE bij jou en je aga niet werkt en staat dus op de goede plek toch?

Hij bijt, jij zegt nee, hij stopt even en bijt dan toch weer...dus t werkt niet. Daarna in de kast, eruit en bijt weer...dus ook dat werkt niet :( Nee is pas nee en zinvol om te zeggen als t daarna ook niet meer gebeurt. Dat kast verhaal zou mss werken als je dat DIRECT doet na de 1e beet...niet na waarschuwingen en meerdere happen. Timing is zooo belangrijk...anders koppelen ze jouw reactie niet meer aan hun eigen actie ;)

Ik zou t toch eens anders proberen en niet meer nee zeggen of kasten gebruiken. Wanneer bijt hij? Waarom bijt hij? Omdat je aait? dan niet meer aaien...of valt hij je vingers echt aan? want dat mag natuurlijk niet. Dan zou ik gaan trainen met normaal op en af stappen afleiden met iets anders (stukje karton? speeltje?) en flink belonen als hij NIET bijt en in dat andere gaat happen. Geen aandacht geven bij bijten, maar wel als t goed gaat en probeer t even te voorkomen waar mogelijk is. Eventueel kun je hem zelfs leren wat zachtjes en wat hard bijten is met een speeltje ;)

giggles

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: oktober 22, 2006, 20:43:13 pm »
In een donkere kast zetten is net zoiets als een doek over de kooi in mijn ogen hoor...
Ik vind het persoonlijk ook niet echt een correcte manier van corrigeren.
Apart zetten en negeren is wel goed, maar om je vogel in het donker te zetten vind ik niet goed.
Zoek maar is naar topics: Doek over de kooi.

:offtopic: En ik vind het ook niet off-topic, want dit topic gaat over de manier waarop je je vogel corrigeert.

Tommy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 22, 2006, 21:25:14 pm »
Vind ik dus ook. En t is ook niet nodig om ze in t donker te zetten, want er zijn genoeg andere ,wel werkende maniertjes ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #26 Gepost op: oktober 22, 2006, 22:37:27 pm »
btw,vogels hebben toch bang in het donker , of ben ik daar mis in
je gaat toch je eigen beestje niet bang maken,brengt onnodige stress mee ,denk ik

giggles

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 22, 2006, 22:39:54 pm »
Vogels in het donker gaan slapen, dus door je vogel in het donker te zetten denkt hij dat het nacht is, daarom worden ze stil en echt niet omdat ze denken dat ze gestraft worden. Je haalt je vogel helemaal uit zijn dag/nachtritme op deze manier.

Kristen

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: oktober 23, 2006, 09:44:54 am »
Bedankt voor de tips, het bijten is meestal als ik haar laat opstappen. Soms ook gewoon als mn hand ergens ligt, dan loopt ze naar me hand en dan gaat ze er aan knabbelen en ze kijkt me steeds aan en als ik niet reageer dan bijt ze...als ik dit zo typ lijkt het een soort van aandachttrekken.
Ik haal haar dr regelmatig uit dus dat is wel raar want ze krijgt genoeg aandacht. Als ik smorgens wakker wordt komt ze meestal nog ff een half uurtje bij me slapen en dan ga ik me omkleden en moet ze terug want dan moet ik naar school. en smiddags speel ik met haar en savonds doe ik mn huiswerk maar dan mag ze er ook uit en dan krijgt ze ook wel aandacht alleen speel ik dan niet zo veel meer met haar omdat ik bezig ben. Tis nou vakantie en ik heb er meteen om 8 uur uit gehaalt en ze heeft lekker gevlogen en k heb met dr gespeelt maar tog bij het opstappen bijt ze.