Kira, ons BB'tje is heel erg eenkennig. We hebben haar nu 3 maanden en ze trekt heel erg naar mij toe. En dat terwijl anderen (vooral mijn moeder) haar ook wel aandacht geeft. Als ik naar college ben, zorgt mijn moeder voor kira. Dat wil zeggen, ze praat tegen haar en geeft haar lekkers. Maar Kira wil niks van haar weten. Zodra ze met een lekker zaadje aan komt zetten, rent Kira op haar af om haar te bijten. Heel gemeen. Kira moet ook niks weten van mijn vader of broertjes.
Maar nu komt het. Ik vond Kira vrij alleen, dus kocht ik een maatje voor haar. Tico, een Lutino valkje. Ik wist dat vogels lang niet altijd met elkaar op kunnen schieten. Maar soms ging het wel heel goed. Daarom kocht ik Tico, in de hoop dat Kira daar een leuk maatje aan had. Wie niet waagt die niet wint.....Maar helaas, Kira valt hem aan en moet niks van hem weten
Mijn ouders gingen er van uit dat ze op den duur wel in 1 kooi konden (!). Maar dat zit er dus echt niet in. Maar ze willen niet beide vogels houden in 2 verschillende kooien. Dat vinden ze teveel gedonder en teveel ruimte innemen. Het komt nu dus hier op neer: Als de vogels niet met elkaar overweg kunnen, dan moet er een weg...

Het liefst hou ik ze natuurlijk beide, dan maar in gescheiden kooien. Maar dat zit er dus niet in...
En daar zit het dilemma. Natuurlijk, ik zou kiezen voor Kira. Zij was er eerst, zij is de gaai waar ik van hou. Maar ja, ik ben niet alleen, helaas. Mijn ouders en broertjes zijn verliefd op Tico omdat deze hen tenminste niet bijt als zij hem willen kroelen of iets lekkers aanbieden. Heel begrijpelijk, maar ik zit dan dus met een dilemma. Ik wil Kira houden, maar vind het absoluut niet leuk dat ze zo eenkennig is. Die eenkennigheid is trouwens bij ons niet makkelijk af te leren. Ik zeg steeds wel wat ze moeten doen (zoals met Kira gaan trainen) maar dat doen ze niet. Ook heb ik aangeboden om eens een weekje bijna niks met Kira te doen, terwijl mijn moeder de verzorging op haar neemt. Zodat Kira leert dat ook andere mensen haar verzorgen. Maar ook dat vinden ze niks. Het lijkt mijn moeder namelijk niks om een bijtende papegaai te verzorgen.... eigenlijk best begrijpelijk. Een gaai verzorgen die wil bijten is ook niet makkelijk. En dat terwijl mijn ouders toch wel eens op haar moeten passen omdat ik niet altijd thuis ben. Op zich geen probleem, als Kira haar maar zou gedragen.
Maar nu is mijn vraag, nu jullie weten hoe het zit, wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik wordt hier verscheurd tussen 2 partijen. Aan de ene kant mijn gaaitjes die ik wil houden en aan de andere kant mijn ouders... Het is trouwens niet zo dat mijn ouders zeggen dat ik Kira weg MOET doen. Nee, ik moet zelf kiezen welke vogel dan zou moeten vertrekken. Maar de keuze van mijn ouders en broertjes is meer dan duidelijk...