Auteur Topic: Oh ik word helemaal gek van dat geschreeuw  (gelezen 4869 keer)

pvg

• Gast
Re: Oh ik word helemaal gek van dat beest!
« Reactie #30 Gepost op: oktober 31, 2006, 11:57:41 am »
hallo daar,
Kun je geloven dat mijn hart breekt als ik jouw verhaal lees ?
Lang geleden, ben ik es met een grijze roodstaart begonnen,Jacko - die naam had hij al. Supertam en aanhankelijk en een goede imitator en prater, het was mijn dikste vriend. Hij was een maand of 6 toen ik hem kocht.Héél veel plezier mee gehad,ging ook mee buiten en zelfs op reis...Geleidelijk aan begon ook dat scherpe gefluit, dan verschrikkelijk gekrijs en lawaai, echt opeisend gedrag! Heb me toen geinformeerd, geprobeerd en verdraagzaam gebleven.Geloof je dat ik zelfs op handen en voeten, achter de sofa sloop om naar de keuken te gaan...het was echt niet meer te harden want toen had ik nog 2 kleine kinderen die er gewoon gek van werden - huiswerk maken, beneden, was er niet mee bij hoor! Uiteindelijk begon hij al, toen hij mijn auto hoorde stoppen, gekrijs dat ik al hoorde bij het uitstappen. Als je moe thuiskomt van het werk, verdraag je minder, zeker als het zo overdreven hinderlijk is en ja, je word idd es kwaad...En alles versterkt nog en elke partij wordt nog meer gefrustreerd...Wil maar zeggen dat ik echt wel voel wat je ons duidelijk probeert te maken.
Toen heb ik een knoop doorgehakt en Jacko weggedaan-de fout die veel mensen maken,en heb er nog steeds hartpijn van, want zo'n goeie zal ik niet vlug meer hebben, op vlak van imitatie dan !
Begrijpt u me niet verkeerd aub, ik wil je niets aanpraten...Ik leef met jullie gewoon mee omdat het voor mij een déjà-vu is...
hopelijk wordt jullie grens niet overschreden en vernemen we nog dat alles in orde komt, echt wel...
Rick.

Bonnie

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: november 20, 2006, 12:22:10 pm »
Hoi Rick, ik weet hoe knetter je kunt worden maar ik wil mn beessie echt niet kwijt. Wat mij betreft hoort ie hoe dan ook bij ons gezin!

Inmiddels is het schelle geschreeuw wat afgenomen. Hij doet het nog wel maar niet meer zo vaak. En voila... er komen ook ineens allemaal nieuwe vleugelpennen... Pino krijgt nieuwe veren! Niet heel nieuw maar kennelijk gaat ie er steeds harder door schreeuwen  ???

Hij heeft ook een nieuwe kooihoes om zijn kooi gekregen die er 's avonds wat vroeger omheen gaat. Daardoor krijgt ie ook wat meer rust en is ie wat meer te genieten. Moet zeggen dat we daar allemaal baat bij hebben.
Tsja.. en het opvoeden blijft natuurlijk.

Thanx voor jullie tips en adviezen en luisterend oor!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: november 20, 2006, 12:28:16 pm »
Gelukkig dat het uit te houden is nu! En volhouden hè, met totaal geen aandacht er aan geven! ;)

Bonnie

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: november 20, 2006, 12:33:03 pm »
zekers... hoop dat het in deze positieve lijn door blijft gaan.