Auteur Topic: Zelf op de grond klimmen  (gelezen 6198 keer)

Africangrey

• Gast
Re: Zelf op de grond klimmen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 27, 2006, 00:36:57 am »
Oh, wat een leuke verhalen allemaal :)
Die van mij is erg braaf en blijft gewoon op de klimboom zitten.
Maar ja als tie het eenmaal doorkrijgt hoe het moet, zal het wel met de rust gedaan zijn ;D
Maar lijkt me toch leuk zo'n ondernemende gaai.

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 29, 2006, 11:31:07 am »
Hierbij het filmpje. Ik merk dat hij er al bedreven in wordt!  ;D
(let niet op de troep, hij is flink aan het poetsen en slopen geweest, en dat ben ik nu aan het opruimen  ;))

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #17 Gepost op: oktober 29, 2006, 15:14:28 pm »
(let niet op de troep, hij is flink aan het poetsen en slopen geweest, en dat ben ik nu aan het opruimen ;))

dat zeggen ze allemaal  cheesy3 cheesy3 cheesy3

maar idd kaya word al bedreven in het paaldansen  cheesy2

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: oktober 29, 2006, 16:11:15 pm »
Zo hee, dat gaat makkelijk! :) Sjakko moet het nu met de nieuwe kooi helemaal makkelijk kunnen, maar die maakt dus geen aanstalten!

giggles

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 29, 2006, 17:54:52 pm »
Het zijn ook echte klauter kabouters hè  :thumsup:
Die van ons kunnen tegenwoordig de trap opklimmen.
Je lacht je dan helemaal dood. Ga ik ook proberen een filmpje van te maken  :a036:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: oktober 29, 2006, 20:09:29 pm »
.
Je lacht je dan helemaal dood. Ga ik ook proberen

dat kan je wel maar éénmaal hé  :o

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 08, 2006, 22:04:00 pm »
Nou zo grappig vind ik het ondertussen niet meer dat Kaya zelf op de grond komt. Ik moet em constant in de gaten houden. Zodra de kooi los gaat komt tie me al achteraan. Ik ben aan het proberen om hem te trainen om op de kooi te blijven. Ben al zo ver dat als hij naar beneden klimt en ik zeg: neee. Dan klimt tie weer terug. Maar als ik het niet op tijd zie, dan zit tie al op de grond.  ::)  ::)

Maar hij wil nog niet naar het Blijf commando luisteren! Dus daar ben ik hard mee aan het oefenen. En telkens terugzetten. ::)
Op zo'n dag als vandaag, als ik vrij ben, zet ik hem minstens 30x op de kooi!

Jullie zullen begrijpen dat hij nu wel wat vaker in zn kooi zit. Als ik bijv ga douchen ofzo, dan moet hij gewoon in de kooi anders komt het niet goed!  :cry:

Dorian

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 08, 2006, 22:16:43 pm »
Pinkey heeft een iets andere methode: springen. Terwijl ze toch al een keer een wondje eraan over heeft gehouden. En ze zou best kunnen fladderen om zacht te landen, maar dat vergeet ze in haar enthousiasme geloof ik af en toe.
Da's ook de reden dat ze dus pas geleden een gat had. Denken erover om haar niet meer te kortwieken. Het is echt eng zo. Ben veels te bang dat ze echt wat kapot valt, ze doet geen enkele moeite om zachter te landen of eerst een stuk naar beneden te klimmen.

Maffe meid. Echt ADHD kip: gewoon doen, direct reageren op de inkomende prikkel.  cheesy2

Sanco

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 08, 2006, 22:23:54 pm »
Nou zo grappig vind ik het ondertussen niet meer dat Kaya zelf op de grond komt. Ik moet em constant in de gaten houden. Zodra de kooi los gaat komt tie me al achteraan. Ik ben aan het proberen om hem te trainen om op de kooi te blijven. Ben al zo ver dat als hij naar beneden klimt en ik zeg: neee. Dan klimt tie weer terug. Maar als ik het niet op tijd zie, dan zit tie al op de grond.  ::)  ::)

Maar hij wil nog niet naar het Blijf commando luisteren! Dus daar ben ik hard mee aan het oefenen. En telkens terugzetten. ::)
Op zo'n dag als vandaag, als ik vrij ben, zet ik hem minstens 30x op de kooi!

Jullie zullen begrijpen dat hij nu wel wat vaker in zn kooi zit. Als ik bijv ga douchen ofzo, dan moet hij gewoon in de kooi anders komt het niet goed!  :cry:

Dat is inderdaad wel echt lastig zeg! Want zo doet ze zichzelf natuurlijk ook tekort, als je haar in de kooi moet zetten als je effe de kamer uit moet.. Volgens mij moet je wel héél veel geduld hebben om dat af te leren. 't is op zich best grappig om te zien hoe ze eraf klimt maar ik kan me voorstellen dat je hier van baalt!

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 08, 2006, 22:26:24 pm »
Jaa klopt! Hij doet zichzelf idd te kort! Hij vind het zo fantastisch buiten de kooi. En sinds hij hier woont zit hij eigenlijk nooit in de kooi als ik thuis ben!

Ik denk dat ik mn pa even vraag of hij iets kan maken om die poot heen, zodat hij niet meer naar beneden kan!  :CENS
Ik zou niet weten wat, maar hij is wel creatief met dat soort dingen!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: december 08, 2006, 22:43:37 pm »
heb je niets waarvoor kaya echt bang is dat je aan die poot kan binden ?
zo'n blinkende slinger van je kerstboom ofzo miss ??

giggles

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 08, 2006, 23:40:55 pm »
Bij ons mogen ze wel vrij van de kooi als ze willen.
We zorgen gewoon dat alle snoeren en zo van kant zijn, zodat ze zichzelf niet per ongeluk elektrocuteren. Het grappige is, dus dat ze vaak even een rondje over de vloer doen en daarna gewoon weer hun kooi opklimmen.
Dus ik denk dat je gewoon je kamer onaantrekkelijk moet maken voor je gaai Corien.
Als de kooi spannender is, zal Kaya denk ik zelf wel haar conclusies trekken.
Bij ons komen ze er nu alleen echt af, als ze naar ons toe willen voor aandacht en verder lopen ze af en toe een rondje.
Tiss misschien het proberen waard....
Baat het niet, dan schaadt het niet.

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #27 Gepost op: december 09, 2006, 01:58:16 am »
nou mijn pipo 6 maanden oud en gewiekt fladdert alleen maar van zijn kooi af als het hem te lang duurt voor ik met zijn schone etensbakjes kom.
dan gaat hij zelf wel even kijken in de keuken of ik opschiet.
en bang voor niemand ook niet voor onze hond (15 jaar en ook zo lang al papegaaien gewend dus die kijkt wel uit)

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 09, 2006, 10:17:11 am »
Dus ik denk dat je gewoon je kamer onaantrekkelijk moet maken voor je gaai Corien.
Als de kooi spannender is, zal Kaya denk ik zelf wel haar conclusies trekken.

Dan zou het er bijna op neer komen dat ik mn computerkast in zijn kooi moet zetten! :)

Meestal loopt hij direct naar mij toen! Maar hij gaat ook graag op onderzoek uit!
Meestal leg ik elke kartonne doosje of rolletje al op zijn kooi! Zal es kijken of ik nog meer kan verzinnen om op de kooi te leggen!

qliqi

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 09, 2006, 11:24:49 am »
had precies hetzelfde probleem hier. Ja een probleem want bij mijn Pino blijft het niet bij achter je aan lopen of netjes op de bank. Nee Pino sloopt en hoe! Zodra haar pootjes de grond raken gaat ze linea recta naar de plinten, de deurposten, de honden (valt aan) en ook boeken en dergelijke waren helemaal niet veilig meer. Geen doen dus maar aangezien ik geen kooien heb bleek een klimmuur bij mij dé oplossing te zijn.