Auteur Topic: Zelf op de grond klimmen  (gelezen 6195 keer)

Cosch

• Gast
Zelf op de grond klimmen
« Gepost op: oktober 24, 2006, 22:37:50 pm »
Klimt jou gaai zelf van de kooi op de grond?

Hier deden ze het nooit. Als ze op hun kooi zaten, had ik er geen omkijken naar.

Maar Coco heeft de weg gevonden. Die had zin om bij mij te komen zitten. Ik hoorde in eens tippel tippel op het laminaat!  :) Komt Coco naar me toe lopen.

Coco's kooi is vlak bij de grond. Maar Kaya heeft een hoge kooi (halve meter boven de grond). Vanavond ging meneer heel voorzichtig langs de poten naar beneden!  ::)
Dus ook Kaya heeft de weg gevonden. Hij wilde ook bij mij komen zitten. Kwam naar me toe gelopen en bleef voor mn voeten zitten!  :hart:

Nu moet ik ze wel in de gaten blijven houden!  ;D  ;D

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf op de grond klimmen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 24, 2006, 22:42:57 pm »
Het moment dat kinderen gaan lopen geeft ook altijd even wat onrust: je moet er voortdurend achteraan!  :)
Wel enorm schattig zeg!  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2006, 00:18:55 am »
nee ,hier gaat flip (nog) niet langs de poten naar beneden,wel langszij naar zijn klimboom,maar niet naar de grond,hij weet ook dat daar viervoeters rondlopen ,daarom zal hij het wel laten denk ik

maar voor jou ,héhé ,nu ze de weg hebben gevonden ,geen rust meer voor jou

..ingrid..

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2006, 13:14:54 pm »
ernie doet dit ook.En als tie heel veel haast heeft om naar me toe te komen  :)fladdert die op de grond :CENS.Meestal het laatste vind tie het gemakkelijkst en komt dan aan lopen en een fluit van waar ben je  ;D ;D.ik antwoord en daar komt tie ook al moet tie het hele huis doorlopen cheesy2

miekje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 25, 2006, 13:40:59 pm »
Peanut doet dit ook.
Ze hebben een kooi die van boven ook open kan, en eerder bleven ze altijd keurig zitten, maar peanut heeft nu ook ondekt dat ze eraf kan klimmen.
Ze gaat eerst heel moeilijk doen met op de kop hangen enzo  ;D
En dan laat ze zich heel voorzichtig naat beneden glijden  :)
Donut niet, die laat zich gewoon vallen  :( dat is soms best wel eng, die springt gewoon van alles af, zo op de grond.
dat hij nog niks heeft gebroken verbaasd me nog steeds  :( (behalve zn mooie lange staartveren  ;) )

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #5 Gepost op: oktober 25, 2006, 16:34:56 pm »
Dinky (Jardine) vliegt een stuk (plm 6 m) en zeilt dan richting vloer. Daarna komt ze gezellig bij me zitten.

Het zijn net kinderen ::) :)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #6 Gepost op: oktober 25, 2006, 17:46:39 pm »
Caro loopt op de grond en speelt er ook vaak.

Ik heb een gelijksvloerse woning.
Als ik op de slaapkamer zit komt ze er zelf heen gelopen ook in de keuken en naar de douche.
ze komt dan meestal gezellig mee douchen.

chantal

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 25, 2006, 19:18:27 pm »
Mijn Chico springt altijd gewoon van boven naar beneden op de grond.  :o Soms denk ik doet hij zich geen pijn maar hij blijft het doen dus het zal wel niet.

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #8 Gepost op: oktober 25, 2006, 19:46:58 pm »
Die van mij doen het ook graag.
Vliegen (moeten n.l. weer gekortwiekt worden) eerst naar de bank of speelplek en als ze daar genoeg van hebben lopen ze de kamer rond. Moet dit echt goed in de gaten houden, want anders ben ik bang dat deze knagers mijn houten vloer niet met rust laten  :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: oktober 25, 2006, 21:30:26 pm »
Sjakko doet geen enkele poging om van de kooi af te komen. Misschien ook omdat ze de eerste 2,5 jaar van haar leven altijd in de kooi zat? Wel leuk dat Kaya en Coco het allebei doen. :a036: Alleen inderdaad misscien soms ook lastig? :)

micheline

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 25, 2006, 21:38:09 pm »
mijn coco komt ook zelf van de kooi en klimt er zelf weer op. Komt ook telkens naast mijn stoel zitten in de keuken als ik aan het eten ben. 's Morgens zit hij zelfs al te wachten als hij merkt dat ik aan het ontbijt bezig ben. Hij krijgt dan telkens een stukje brood. Hij loopt tot in de slaapkamer, en pas op voor blote tenen he, want dat vindt hij leuk.

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 26, 2006, 11:28:55 am »
Gisteravond kwam Kaya weer. Dus het is nu voorgoed gedaan met het vertrouwen dat hij op de kooi blijft!  :)
Hij gaat gewoon naast me op de grond zitten.
Heb een poging gedaan om te filmen toen hij gister voor de 2e keer naar beneden wilde. Maar hij gaf het halvewege op.

Ik beloof dat ik het weer zal proberen want het is zo'n maf gezicht! Die bolle aan het paaldansen!  :)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: oktober 26, 2006, 11:56:01 am »
mijn iago komt ook zelf van zijn kooi af want waar het baasje is daar moet ik (iago) ook zijn . Hij is niet gek op voeten want die valt hij aan

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: oktober 26, 2006, 23:43:08 pm »
........want het is zo'n maf gezicht! Die bolle aan het paaldansen!  :)

cheesy3 wahaha die uitspraak van je alleen al!  cheesy2

giggles

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 27, 2006, 00:02:11 am »
Als bij ons de kooi open gaat, dan zit Diva al te wachten om op te stappen, net als Balou trouwens. Die geef ik dan gelijk wat aandacht allebei en tegen Tigo praat ik alleen maar, dan ga ik even drinken pakken en voor ik terug kom uit de keuken zit Diva vaak al in de gang te kijken waar ik blijf. Die andere 2 zitten dan vaak bovenop de kooi te kijken. Soms hebben ze wel heel erg de behoefte om eraf te gaan en dan gaan ze soms als straaljagers in duikvlucht achter elkaar aan van de kooi af. Diva is eigenlijk de enige die uit zichzelf netjes via het trappetje naar de vloer toe gaat...