Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46093 keer)

Nanda

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #15 Gepost op: maart 27, 2005, 21:50:32 pm »
in het begin kregen ze pellets van avi plus. je weet wel van dennis maar deze vonden ze ook niet zo.

gr angela

Aha, dat zijn vogels met goede smaak ;D

terra

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: maart 27, 2005, 21:53:50 pm »
ja ja die weten wel wat ze willen ze hebben duidelijk voorkeur. niet van vervelende mensen eten dus. het was eigenlijk al een voorteken. ;)
gr angela

Bettie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: maart 27, 2005, 22:07:00 pm »
Hallo

Welke pellets van Eco-bird moet je voeren aan een grijze roodstaart.

Groetjes Bettie

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 27, 2005, 22:16:20 pm »
Hallo,

dat eco african 17/13 ,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: maart 27, 2005, 23:38:21 pm »
Bij mij weigeren ze eco-bird te eten.

Ik heb verschillende merken gebruikt en meestal moeten ze wel even wennen maar eco-bird? Ik had grote verpakkingen dus ik kan het nog een tijdje volhouden misschien ooit......

Enneh........mijn leonberger (hond) heeft s'nachts ingebroken in de grote emmer met eco-bird. Zij en de andere honden hebben er van zitten smullen. De volgende dag hebben ze niets anders dan scheetjes en boeren gelaten. Het hele huis stonk gewoon van die drie honden..................en poepen! Mijn raad is dan ook hou het heel ver weg van honden hahahahahahahahahaa ;D 

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: maart 28, 2005, 17:55:45 pm »
Haha, geweldig!! ja, hier eten de honden ook pellets...  ;D Maar Sjakko moet die Ecobird ook niet, helaas...  :(

pipo

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 28, 2005, 21:07:08 pm »
Waar kun je dat eco bird kopen? Mijn grijze krijgt nu alleen maar zaden. Als ik het zo lees is het beter om er pellets bij te geven. Ik heb in de dierenwinkel wel van dat gekleurde gezien en ik vind het er erg kunstmatig uitzien.

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: maart 29, 2005, 08:38:53 am »
Je kunt eco bird als enige bestellen via internet! http://www.ecobird.nl

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: april 03, 2005, 22:39:05 pm »
Op aanraden van Frank (Wikkingh) ben ik overgestapt op Eco-Bird.

Grijze roodstaart Japie en amazone Orrie kregen beide Nutribird pellets. Dit ging goed, ze aten hier goed van, maar de ontlasting van beide gaaitjes was door de NB erg vreemd van kleur en samenstelling. Soms heel dik met een donker legergroene kleur. De andere keer was het heel waterig en zaten er een paar witte stukjes door.

Reden voor mij dus om op zoek te gaan naar iets anders.

Ik ben bij Frank geweest om wat van de Ecobird pellets op te halen. Frank was zo vriendelijk om mij het eerst te laten proberen, alvorens ik mijn bestelling zou plaatsen bij eco-bird. Het risico is er uiteraard dat de gaaitjes het niet lusten of willen eten.

Ik heb afgelopen donderdag Japie voor het eerst de ecobird gegeven. Hij zag me met zijn voerbakje lopen en klom enthousiast naar beneden om te gaan eten. Echter vond hij EB ipv NB. Hij kijkt in zijn bakje, hij kijkt mij aan en klimt vervolgens weer naar boven met zo'n houding van: "Wat geef JIJ mij nou?"

Die dag heb ik hem niets extra's gegeven om honger bij hem te kweken. De volgende dag heb ik de pellets iets aangevuld en heb een ander bakje gevuld met extra voeding (komkommer, tomaat, paprika, mango, appel, druif, eimengsel, kalk en een beetje maagkiezel). Ben vervolgens naar mijn werk gegaan. Bij thuiskomst was ik erg verbaasd. EB bakje was leeg  :thumbsup:, maar ook zijn 'salade' was geheel op  :thumbsup:. Sindsdien eet hij de EB direct als ik het 's ochtends aanbied.

Door deze voeding (+ aanvullende 'salade') begint zijn ontlasting weer een gezonde vorm aan te nemen. Groen met wit dus.  8)

Voor Orrie is het een ander verhaal. Die vindt de EB geloof ik niet zo lekker als de NB. Ik kijk dit nog even een paar dagen aan. Als het niet veranderd ga ik voor Orrie terug naar zijn oude voeding. Voor Orrie vind ik dit niet zo heel erg, omdat Orrie er erg goed uit ziet en zijn ontlasting minder erg was op NB dan dat van Japie. Voor Japie wil ik gewoon betere voeding, omdat hij een verenpikkertje is geweest. Hij is door NB al een heel eind, maar ik hoop dat hij met de EB en zijn aanvullende salade van groenten, fruit, eimengsel en kalk de laatste push krijgt voor zijn verenpak.

We wachten gewoon met spanning af.

In ieder geval bedank ik Frank voor al zijn uitleg over hoe hij zijn gaaien hun voer geeft. Thanx Frank  :thumbsup: :thumbsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 03, 2005, 22:43:55 pm »
Hai Pascal,

top dat het zo goed gaat met Japie, ennuh met Orrie niet te snel de moed opgeven.
Met dit soort zaken moet je altijd eigenwijzer zijn dan je papegaai , ik weet het dat kost een hoop tijd maar als dat het eindresultaat bevorderd .............

mvg Frank

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #25 Gepost op: april 03, 2005, 22:49:13 pm »
Ja het gaat super met Japie. Zijn ecobird pellets zijn 's ochtends geheel op (op wat gruis na). Toen ik vanochtend het bakje weer vulde (heb nu de juiste dosering gevonden), klom Japie direct naar beneden en begon lekker te eten.

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 04, 2005, 08:46:19 am »
ennuh met Orrie niet te snel de moed opgeven.

Inderdaad! Het is soms echt een machtstrijd hoor!
Anders heeft tie gewonnen. Maar toen coco over moest op harrisons was het ook zo. Maar ik kreeg als tip dat je ze nooit met een lege krop moet laten slapen! En je kunt het proberen te geven als beloning!
Wat bij mij hielp was net doen alsof ik het aan het eten was!

senna

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 04, 2005, 15:59:22 pm »
Alleen is eco-bird moeilijk te geven. Het zijn hele kleine korrels. Harrison is daar wel geschikt voor.

Pascallo:
Wat je ook zou kunnen proberen is een mengsel van Nutribird en Eco-bird. Wij mengen het ook en dan eten ze het wel op. Wij mengen dan ook nog pretty-bird er door heen en soms Harrison.

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 04, 2005, 16:17:08 pm »
Hai Corina,

iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik geef mijn vogels absoluut geen nutribird.
Vanuit verschillende kanten hoor ik er veel te veel negatieve berichten over .
Van verkeerde ontlasting tot vernieling van het spijsverterings orgaan toe, ook mijn vogelarts [ Cornelisse ] slaat op tilt als ik het over nutribird heb.

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 04, 2005, 21:11:41 pm »
Hoi Frank,

Je hoort hele tegenstrijdige verklaringen. zelfs gepubliceerde onderwerpen zijn tegenstrijdig. Bij de één komt die het best naar voren en bij de ander komt die het best naar voren. Praat met de ene arts of kweker dan hebben die weer een ander verhaal. Zelfs Harrison word in een aantal onderzoeken afgeraden en zou het helemaal niet het "beste"zijn. Er wordt een hoop "gerommeld" in pelletland.

Ik had al Nutribird voor ik die verslagen las. Ze doen het perfect op Nutribird. En ik heb maar één vogel die waterige ontlasting heeft. Vandaar dat ik nu maar ben gaan mixen met pellet. Krijgen ze van alles binnen en kan ik ze nog eens lekker verassen met andere smaakjes. En ze eten het allemaal. Ik heb nooit zieke vogels en ze glanzen je van gezondheid te gemoet.

Bovendien zit er een heel groot verschil in hoe je de pellets gebruikt. Bij de onderzoeken zitten de vogels bijna allemaal op 100% pelletvoer af en toe aangevuld met fruit/groente. Of is het onderzoek gericht op een paar kwekers of op een bepaald soort. Ga zo maar door. De meeste onderzoeken zijn echt niet betrouwbaar. En niet alleen van pellets hoor ook van gewoon papegaaienvoer of parkietenvoer.

En zolang ik zie dat mijn vogels het goed doen, trek ik me weinig aan van de roddels of onderzoeken waar het een en ander toch niet aan klopt. De pellet heeft, welke dan ook, ook zijn goede kanten. Staat nog in de kinderschoenen, maar blijft deel uit maken van mijn dieet. Ik hoor alles, lees alles, en...trek mijn eigen conclusies.

Het NOP draait op Nutribird. 100 %. Zouden ze dat doen als ze wisten dat vogels hier aan sterven? Nee. Ik vind het overdreven. Maar.....dit is mijn mening. Ieder moet doen wat hij/zij wil.

gr corina