Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46065 keer)

terra

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #45 Gepost op: april 07, 2005, 20:21:37 pm »
heb effe gekeken maar bij mijn emmer staat het er wel op.
op de deksel een kleine witte sticker met daarop een nummer en dan tenminste houdbaar tot 9/05
weet niet of je hem ook pas binnen heb gekregen maar het zal wel zo`n beetje hetzelfde zijn denk ik.ik heb voor witkuifen
gr angela :CENS

dierengekke

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: april 07, 2005, 20:31:16 pm »
Ik hoop het ook maar, ze kunnen veel zeggen natuurlijk, maar ik hoop ook dat de vitaminen nog een paar maanden er in blijven. Bij de emmer voor de amazone zat een etiket op : bij voorkeur te gebruiken voor....... en dat was nog een half jaar,
groetjes Ute

terra

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: april 10, 2005, 20:14:10 pm »
hallo allemaal.
nou coco en terra zijn nou sinds vrijdag bezig te wennen aan de nieuwe pellets maar ze willen het nog niet echt eten.
de eerste dag at coco de pellets wel maar zaterdag en vandaag heb ik hem nog niet echt zien eten. als hij er ook een pakt en doorbijt begint ie met z`n kop te schudden en laat de pellet weer vallen.
terra pakt de pellets wel maar speelt ermee en gooit ze op de grond(in haar kooi)
ik ben ze aan het overzetten volgens het schema wat ik erbij heb gekregen:
dag 1 eco gemengd met oude voer en water
dag 2 eco en alleen groente en fruit en water
dag 3 alleen eco en water (vandaag dus)
dag 4 alleen eco en water

nou ben ik alleen benieuwd of het zo goed gaat omdat ze ze niet echt opeten.vind het ook zo zielig omdat ze dus niets eten en toch wel honger moeten hebben. help. wat vinden jullie gewoon zo doorgaan of hebben jullie andere tips.
gr angela ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: april 10, 2005, 21:05:39 pm »
Ik hoop het ook maar, ze kunnen veel zeggen natuurlijk, maar ik hoop ook dat de vitaminen nog een paar maanden er in blijven. Bij de emmer voor de amazone zat een etiket op : bij voorkeur te gebruiken voor....... en dat was nog een half jaar,
groetjes Ute

Hai,

de meeste vitamines zullen lange tijd in de brok bewaard blijven, alleen vitamine C niet en daarvoor is het geven van verse groenten en fruit zo belangrijk

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #49 Gepost op: april 11, 2005, 10:51:34 am »
Angela, heb je al geprobeerd met iets van vruchtesap of roosvicee er overheen? ;)

terra

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: april 11, 2005, 20:19:01 pm »
hoi
nee loes heb ik nog niet geprobeert. zal het eens proberen. vandaag was de vierde dag eco. moest de hele dag werken dus kon alleen uitgaan van wat er uit het bakje was en hoeveel er op de grond ligt maar volgens mij is er wel gegeten vandaag maar ze eten hier niet het bakje leeg. maar dat hoeft volgens mij ook niet. ze krijgen nu 30 ml (zo`n maatschepje vol volgens eco wat een witkuif ongeveer eet)ze hebben vanavond wel weer wat zaadjes gehad want de ontlasting was erg weinig en donker maar of dit nu gewoon komt door het andere voer dat weet ik niet. daar kom ik pas weer achter als ze weer andere dingen gaan eten
gr angela
 :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #51 Gepost op: april 11, 2005, 20:30:58 pm »
Tsja, als ze honger krijgen gaan ze toch echt wel eten! ;)

billy

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: april 12, 2005, 10:53:11 am »
Ik heb net nieuw voer aangekregen en de datum is 02/04/2005, terwijl de vorige emmer tot 08/09/2005 was.
Ik zal ze straks even bellen hoe dat zit.
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: april 12, 2005, 10:59:17 am »
Das balen. Je hebt oud voer gekregen!
Dan moet je ze inderdaad maar ff bellen, dat kan niet de bedoeling zijn!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #54 Gepost op: april 12, 2005, 11:26:44 am »
Je zult het antwoord krijgen dat er niets aan de hand is en het gewoon 9 maanden houdbaar is... heb ik ook gehad. Ze schijnen soms oude emmers te hebben? :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: april 12, 2005, 11:28:03 am »
Nou ik zou toch echt wel nieuwe willen denk ik!
Daar zou ik geen genoegen mee nemen!  :CENS

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #56 Gepost op: april 12, 2005, 11:29:30 am »
Ja, is wel vrij stom van ze...  ???

billy

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: april 12, 2005, 11:33:25 am »
Ik heb gebeld en ze zijn verkeerd gestickerd. :) Ik ga ervanuit dat het waar is, toevallig had ik laatst gemaild over het gruis in het voer van de grijze en ze zouden dat extra gaan zeven en dat kun je zien aan het voer.
Het is natuurlijk wel slordig, ze zullen er wel meer telefoontjes over krijgen.
Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #58 Gepost op: april 12, 2005, 11:44:35 am »
Ja, tis slordig, maar mijn voer zag er ook goed uit en heb er 9 maanden mee gedaan (Sjakko kreeg ook andere pellets erbij)!

Wickingh

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: april 12, 2005, 11:58:20 am »
Hai,

dat gruis vind ik ook wel een beetje een probleem, dit komt ook door dat ze niet zo geperst zijn zoals Harrisons,

mvg Frank