Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46480 keer)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
Re: Eco-Bird
« Reactie #270 Gepost op: januari 20, 2006, 11:00:17 am »
zo doe ik het ook

Wickingh

• Gast
« Reactie #271 Gepost op: januari 20, 2006, 11:22:55 am »
Zaad heeft als groot nadeel dat ze kunnen uitzoeken en dat ook doen. Je geeft zelf al aan dat ie de pellet waarschijnlijk niet eet. Voor mezelf vind ik de pellet zo goed omdat ik zeker weet dat ze alles wat ze nodig hebben binnenkrijgen en het is dan ook de hoofdvoeding. Zo kan ik gerust iets bijvoeren als zaad, groenten, fruit.

Overzetten, nogmaals, moet echt zonder zaad. Is ie er eenmaal aan gewend kan je bijvoeren - eerder niet.

Hai ,

klopt helemaal 1st zorgen dat ze pellets eten en daarna kan je weer zaadjes toevoegen en ik blijf erbij elke kromsnavel is over te zetten op pellets.
Ik heb hier 17 gaaien en ze eten het allemaal , denk ook eens aan de hoeveelheden.
Doordat nogal wat mensen denken dat de voerbakken altijd vol moeten staan geeft dat de vogel aanleiding tot kieskeurig gedrag.
Bij mij eten ze zaadjes en pellets op basis 50-50 maar de bakken zijn wel elke morgen leeg.

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #272 Gepost op: januari 20, 2006, 11:25:03 am »
Een schepje eco lijkt heel weinig maar ze hebben er meer dan genoeg aan! (fruit kan er nog wel bij in  ;))

Gr Corina

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #273 Gepost op: januari 20, 2006, 11:37:36 am »
Hai ,

klopt helemaal 1st zorgen dat ze pellets eten en daarna kan je weer zaadjes toevoegen en ik blijf erbij elke kromsnavel is over te zetten op pellets.
Ik heb hier 17 gaaien en ze eten het allemaal , denk ook eens aan de hoeveelheden.
Doordat nogal wat mensen denken dat de voerbakken altijd vol moeten staan geeft dat de vogel aanleiding tot kieskeurig gedrag.
Bij mij eten ze zaadjes en pellets op basis 50-50 maar de bakken zijn wel elke morgen leeg.

mvg Frank

tja daar zit ik dus al goed fout...bakje altijd goed gevuld..zal er op gaan letten.
maar ik weet dat hij ook voldoende fruit en groente eet.
het is hier serieus in overvloed...
zonnebloem pitten bijvoorbeeld eet hij totaal niet.
en ik zal deze week de pellets opvoeren naar 60/40 of meer

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #274 Gepost op: januari 20, 2006, 11:58:53 am »
Ik zou hem echt een keer hongerig maken. Zolang hij de keus heeft zal hij zaadjes eten en wachten tot je opnieuw zaadjes in het bakje doet. Dus een keer honger laten krijgen en all

qliqi

• Gast
« Reactie #275 Gepost op: januari 20, 2006, 12:20:29 pm »
's morgens pellets geven (meestal hebben ze dan het meeste honger),
en 's avonds wat zaad zodat ze in elk geval niet helemaal zonder eten weer gingen slapen.

Toch goed dat je dit even aangeeft want deze wijze is aan te raden voor vogels die niet in een al te beste conditie zijn (ziek ed) of de hele jonge vogels.

Met een lege krop gaan slapen is voor deze groep helemaal niet goed. In dat geval voor het slapen gaan een beetje van het oude voer geven en na het eten direct weghalen.
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2006, 16:56:33 pm door qliqi »

coco

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: januari 21, 2006, 05:40:17 am »
Nou ik heb nu wel zoiets van ..ik denk dat ik het zo maar ff laat. ik voer ong 20brokjes harrisons en 2 scheppen premium voer daar zit van alles en nog wat in,... fruit, vlees en een stukje groenten,krijgt hij ook elke dag bijna, dus heb het id dat ik het zo slecht nog niet doe.. coco doet het er wel goed op , maar ben een perfectionist en wil altijd beter ..dussss,  trouwens tegen het avondeten ga ik altijd ff met coco de keuken in en laat ik hem ff snoepen(hij weet het precies) kastje open en dan kan die kiezen tussen premium(en daar pikt die gewoonlijk de zonnepitten er als 1ste uit of de biologische gepelde zonnepitten van het merk?uit de supermarkt?!!! maar hij kiest toch mestal de ongepelde uit het premium

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #277 Gepost op: januari 21, 2006, 10:00:42 am »
Lejah, de Ecobird voor aga's zijn kleine smalle brokjes, lijkt wat op hamstervoer  :) als ze ervan eten schiet het zeker geen meters door de kamer.
Ik heb bij aga's al meerdere keren gehoord dat ze de nutribird niet lekker vinden en dat het flinke brokken zijn heb ik gezien. Nu heb ik een aantal bijtgrage collies die dit wel aankunnen  :) maar de Ecobird is een mooi maatje.
Je hebt een grote kans dat als ze nu de nutribird eet, ze Ecobird ook wel gaat eten. Je kan het in het begin bijv. mengen en dan steeds meer ecobird erin gaan doen.

Ik ga er vandaag ook weer 2 overzetten op de ecobird, ik ben benieuwd!  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: januari 21, 2006, 10:27:00 am »
Ik ga er vandaag ook weer 2 overzetten op de ecobird, ik ben benieuwd!  :thumsup:

Succes  :)
Ik heb gemerkt dat ik nog een koppige gaai erbij heb!  ::)

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #279 Gepost op: januari 21, 2006, 16:52:41 pm »
Dankje, het is gelukt, ze eten het.
Ik vind het heel makkelijk bij aga's, als je er aga's bij hebt zitten die het al eten. Degene die overmoeten eten het dan zo  :) na-apers  :a036:

Succes met jou koppige gaai!  :P

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #280 Gepost op: januari 21, 2006, 20:12:01 pm »
Nou, wij hebben ook eco-bird besteld.
Had al binnen moeten zijn (geld is op 12 januari al afgeschreven). Even een mailtje naar ze gestuurd wanneer het pakketje wellicht aangeboden wordt. Zoals het er  nu uitziet is het op een verkeerd adres afgeleverd! Blijkt op 12 januari aangeboden te zijn, maar niemand thuis en ze hadden een kaartje in de bus gedaan. Niet bij ons in ieder geval, want er zat geen kaartje in "onze" brievenbus. Op de 13de is het blijkbaar weer aangeboden (om 11.30 uur) en is het pakje ook nog door iemand aangenomen en die heeft zelfs de afleveringsbon getekend! De naam waarmee getekend is hebben ze aan ons doorgegeven, maar nee, deze mensen kennen we echt niet. Bij ons in de buurt woont ook niemand met die naam. Zitten er vreemde mensen met onze eco-bird :CENS en wij met niets!!! nou ja, in ieder geval zonder eco-bird. Gisteren direct maar weer even een mailtje terug gestuurd dat er ergens toch zeker iets niet goed gegaan is. We wachten maar weer af. Hopelijk komt er toch echt snel een pakketje met eco-bird op ons adres terecht. Kunnen die twee bengels van mij het ook eens gaan proberen.

Angelique

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #281 Gepost op: januari 21, 2006, 21:10:04 pm »
Vervelend! Ik vertrouw er wel op dat ze het netjes afhandelen.. Hoor altijd goede berichten! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #282 Gepost op: januari 22, 2006, 13:25:29 pm »
Vervelend! Ik vertrouw er wel op dat ze het netjes afhandelen.. Hoor altijd goede berichten! ;)

Hai,

niet dat ik het wil verdedigen hoor , maar ecobird wordt door een externe bezorgdienst geleverd.
Bezorg fouten zijn dus niet de schuld van ecobird zelf, maar van selektvracht en daar gaat idd wel vaker wat mis,

mvg Frank

Offline Suzanne

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #283 Gepost op: januari 22, 2006, 13:35:41 pm »
kan je eco-bird alleen op internet bestellen of kun je het ook in de winkel kopen  :CENS
zoja wie weet er dan een adres voor den haag en omstreken..?

gr suzanne

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #284 Gepost op: januari 22, 2006, 13:44:30 pm »
Citaat
Hai,

niet dat ik het wil verdedigen hoor , maar ecobird wordt door een externe bezorgdienst geleverd.
Bezorg fouten zijn dus niet de schuld van ecobird zelf, maar van selektvracht en daar gaat idd wel vaker wat mis,

mvg Frank

Ik verwijt ook helemaal niemand iets. Er kan altijd een fout worden gemaakt.
Ik hoop alleen dat ook wij de eco-bird z.s.m. ontvangen. Ik wil onze twee bengels ook graag overzetten. That
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2006, 13:54:14 pm door Angelique »