Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46307 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eco-Bird
« Reactie #300 Gepost op: januari 23, 2006, 22:21:55 pm »
 ;D

Hm dit weekend in 1 dag weer 2 overgezet...dus het is te doen hoor Angelique!  :thumsup:

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #301 Gepost op: januari 23, 2006, 22:37:06 pm »
Citaat
Hm dit weekend in 1 dag weer 2 overgezet...dus het is te doen hoor Angelique!   

Ik begrijp dat jij ze ineens hebt overgezet?
Ik was n.l. eigenlijk ook van plan om morgenochtend eerst alleen pellets te geven en dan even afwachten wat ze ermee gaan doen.
Bij eco-bird zat n.l. een schema om ze geleidelijk over te zetten, maar ook ik weet dat aga

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #302 Gepost op: januari 23, 2006, 23:05:59 pm »
Ik heb 'gebruik' gemaakt van de andere aga's die het al eten.
Ik heb ze vanaf de ochtend meteen Ecobird voorgezet, en als de ene aga het eet, gaat de ander ook. En binnen een paar uur aten de 2 nieuwe het al.

Cosch

• Gast
« Reactie #303 Gepost op: januari 24, 2006, 12:06:13 pm »
Nou ik ben Kaya aan het overzetten op eco. Maar nu zit tie op de nutribird!!!!!  :o
 ::)

Hij hongerde zichzelf al 3 dagen uit. At beukensnippers, papier en karton. Dus alles moest verwijderd worden van de kooi. Dus ik dacht vanochtend: ik doe ook wat harrisons en wat nutribird in zijn bakje.
Hij begon gelijk de vreten van de Nutribird.
Dus ik twijfel nog even wat ik moet doen. Of ik laat hem voorlopig op de nutribird en zet hem later op de eco. Of ik zet nog even door om hem opde eco te zetten. Wat hij volgens mij niet lekker vind!

Ik denk er nog even over na, wat ik het beste kan doen.\Ben in ieder geval al blij dat hij op pellets zit!

Gr Corina

Ik heb trouwens besloten om Kaya eerst maar even te laten wennen aan pellets/nutribird. Dan zet ik hem later over op Eco.
Het beestje krijgt al zoveel nieuwe dingen om zijn oren. Maar even rust nemen, denk ik!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #304 Gepost op: januari 24, 2006, 12:08:30 pm »
Prima, eerst maar leren pellets te eten en later overzetten. Sjakko vond de Ecobird ook helemaal niet lekker eerst. Nu eet ze het wel als ze honger krijgt.. ;)

BirdmAster

• Gast
« Reactie #305 Gepost op: januari 24, 2006, 16:36:54 pm »
Op welke dag wordt Ecobird ook alweer afgeleverd?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #306 Gepost op: januari 24, 2006, 16:58:47 pm »
Dacht donderdag?

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #307 Gepost op: januari 24, 2006, 19:14:54 pm »
is dit ook in de dierenwinkel verkrijgbaar en zijn er eventueel ook proefzakjes te verkrijgen

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #308 Gepost op: januari 24, 2006, 19:22:19 pm »
Citaat
Prettige wedstrijd  

Het is geen wedstrijd geweest hier!
Vandaag Pino en Tico voor het eerst eco-bird gegeven. Alleen eco-bird en dus niet gemengd met zaadjes.
Tot mijn verbazing hebben ze vandaag meteen al zo goed als alles opgegeten. Oke, er ligt ook wel wat op de grond, maar het meeste is toch echt op.  :thumsup:

Angelique

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #309 Gepost op: januari 24, 2006, 19:29:14 pm »
Ja? Geweldig!  :a036:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #310 Gepost op: januari 24, 2006, 19:37:43 pm »
is dit ook in de dierenwinkel verkrijgbaar en zijn er eventueel ook proefzakjes te verkrijgen

Sommige dierenwinkels verkopen het, maar de meeste dus (nog) niet. J zou het an kunnen kaarten bij je dierenwinkel. Ik heb zelf de Eco african, dat wil ik wel meenemen voor je..  Je hebt toch een Bonte Boer?

BirdmAster

• Gast
« Reactie #311 Gepost op: januari 24, 2006, 19:50:23 pm »
Is dit ook in de dierenwinkel verkrijgbaar en zijn er eventueel ook proefzakjes te verkrijgen?

Volgens Ecobird zijn er alleen een paar vestigingen in het noorden van het land die Ecobird verkopen. Op de website kun je een kleinere verpakking bestellen van 750 g, maar dan worden wel extra verzendkosten in rekening gebracht. Kleinere verpakkingen zijn volgens mij niet verkrijgbaar.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #312 Gepost op: januari 24, 2006, 20:17:47 pm »
In Gorinchem zit ook een winkel die het verkoopt! Dus niet alleen in het noorden..  ;)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #313 Gepost op: januari 24, 2006, 22:04:13 pm »
oke gorichem is niet zo ver dat valt wel mee.
Sommige dierenwinkels verkopen het, maar de meeste dus (nog) niet. J zou het an kunnen kaarten bij je dierenwinkel. Ik heb zelf de Eco african, dat wil ik wel meenemen voor je.. Je hebt toch een Bonte Boer?
helaas loes er is een kink in de kabel gekomen en ik moet toch werken dus ik zal er niet bij zijn en idd ik heb een bonte boer

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #314 Gepost op: januari 25, 2006, 09:09:14 am »
Jammer!