Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46066 keer)

BirdmAster

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #405 Gepost op: april 02, 2006, 17:45:45 pm »
Hoelang kun je de ecobird bewaren? Er staat een houdbaarheidsdatum op de verpakking, maar moet je na die datum de ecobird niet meer geven? Ik heb ook van invriezen gehoord, maar of dat nu echt werkt en of dat nu zo goed is voor de kwaliteit van de pellet?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #406 Gepost op: april 02, 2006, 17:59:26 pm »
Ik vries niet in, volgens mij kun je dit lang bewaren hoor

BirdmAster

• Gast
« Reactie #407 Gepost op: april 06, 2006, 12:59:33 pm »
Net de ecobird binnengekregen, maar ik zie nergens een houdbaarheidsdatum op de verpakking? Ga er wel vanuit dat het goed is eigenlijk, maar toch.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2006, 13:07:21 pm door BirdmAster »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #408 Gepost op: april 06, 2006, 13:25:33 pm »
Net de ecobird binnengekregen, maar ik zie nergens een houdbaarheidsdatum op de verpakking?

Ik heb het ook net binnen, maar bij mij staat er een grote witte sticker op met de houdbaarheidsdatum! (en dat het droog en koel bewaard moet blijven)

BirdmAster

• Gast
« Reactie #409 Gepost op: april 06, 2006, 14:24:55 pm »
Ik heb het ook net binnen, maar bij mij staat er een grote witte sticker op met de houdbaarheidsdatum!

Ja, dat stond er bij mij ook altijd op, maar nu niet. Wat is jouw houdbaarheidsdatum? Dan kan ik aannemen dat die ook voor mij zou gelden, of moet ik daar niet van uitgaan? Alvast bedankt.

Cosch

• Gast
« Reactie #410 Gepost op: april 06, 2006, 14:28:30 pm »
Ik zou echt even bellen naar Eco. Dan moeten ze het maar goed doen!
Gr Corina

BirdmAster

• Gast
« Reactie #411 Gepost op: april 06, 2006, 15:57:37 pm »
Ik zou echt even bellen naar Eco. Dan moeten ze het maar goed doen!

Ja, dat is waar. Maar ik heb hem wel al opengemaakt :-X. Ik kwam pas tot de constatering toen ik hem al open had gemaakt.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #412 Gepost op: april 06, 2006, 16:09:11 pm »
Ja, dat stond er bij mij ook altijd op, maar nu niet. Wat is jouw houdbaarheidsdatum? Dan kan ik aannemen dat die ook voor mij zou gelden, of moet ik daar niet van uitgaan? Alvast bedankt.

Mijn houdbaarheidsdatum (nouja, niet van mij, maar van de pellets he) is 18-11-2006.
Zou het soort pellet nog verschil uitmaken?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #413 Gepost op: april 06, 2006, 16:48:11 pm »
Wat een gekloot is dat toch steeds met die houdbaarheidsdatum! Ik snap dat niet hoor, is dat nou zo moeilijk? Het hoort iets van 9 maanden houdbaar te zijn!

BirdmAster

• Gast
« Reactie #414 Gepost op: april 06, 2006, 17:50:18 pm »
Tja, Loes. Denk dat we gewoon het allerbeste willen voor de gaaien. Ik heb contact opgenomen en de pellets zijn houdbaar tot december.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #415 Gepost op: april 06, 2006, 18:29:42 pm »
Dit heb ik dus al zo vaak gehoord. Heb het zelf ook gehad! Waaromf veranderen ze die slordigheid nou niet gewoon. Voor zo'n bedrijf mag dat toch wel lijkt me. Als je iedere keer zulke telefoontjes krijgt, zou ik me als bedrijf toch eens achter mij oren krabben en kijken wat ik eraan kon doen om dat niet meer voor te laten komen..  ???

qliqi

• Gast
« Reactie #416 Gepost op: april 07, 2006, 08:22:08 am »
ondertussen heb ik besloten toch maar weer aan de harrisson te gaan. Mijn grijze kreeg van de eco-bird ineend een vieze, lichtbruine en stinkende ontlasting. Na twee dagen alweer normale ontlasting... Hoe zou dat komen dat de laatste twee maal dat ik bestelde ik het idee had dat deze partij niet goed is. Was eerst zo tevreden maar de laatste tijd............

Overigens had ik bij de eco-bird voor mn amazone helemaal geen problemen. raar hoor

Cosch

• Gast
« Reactie #417 Gepost op: april 07, 2006, 08:53:40 am »
Zucht, eindelijk iemand die hetzelfde met de gaaien heeft!
Ik was het ook een keer helemaal zat en toen heb ik een paar dagen alleen maar harrisons gegeven en inderdaad de volgende dag was het al beter en na 2 dagen weer gewoon, zoals het hoort te zijn!
Precies dezelfde ervaring.
Maar ik heb nog een halve bak eco liggen! Dus die moet eerst op!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #418 Gepost op: april 07, 2006, 08:55:36 am »
Dus jij gaat Coco en Kaya allebei helemaal op de H. zetten? Of half zaad half H? Ik denk dat ik dat laatste maar eens ga doen! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #419 Gepost op: april 07, 2006, 08:59:19 am »
Kaya doet het goed op Nutribird. Dus dat laat ik even! Maar Coco gaat weer op de Harrisons!
En inderdaad een beetje zaad er bij. Ook in plaats van elke dag een walnoot! Ga ik dat maar vervangen door zaadjes.  Eetlepel ofzo.
Door het clickeren krijgen ze namelijk ook al zonnbloempitjes binnen!

Gr Corina