Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46130 keer)

coco

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #435 Gepost op: april 22, 2006, 02:29:26 am »
het is zo'n grote topic, dat ik morgen nog bezig ben met lezen, dus als het een domme overbodige vraag is dan, tja ;). Mijn vraag is dus, ik geef coco XtraVital compleet food: premium.(icm fruit en groenten) Het is naar mijn mening een hele goede uitgebalanceerde mix van zaden,vruchten, eivoer, mineralen en vitamines enz.(4 schepjes en het hele bakje gaat leeg) Coco is er DOL op (en moet eerlijk zeggen, het ruikt ook heerlijk) Ik heb vorig jaar harrissons gevoerd, maar ben toen langzamerhand weer over gegaan op de premium (ben nogal laks in de bestelling :-[ dus zat al zonder voordat ik er erg in had?) maar ik lees hier zoveel possitieve reakties op die ecobird dat ik denk...kan het dan nog beter, want coco ziet er prachtig uit,(maar hoe dat dan zal zijn op de lange duur weet ik dus niet?) hooimeyer vond dat coco een raffelige staart had en bij sommige veren(bij de basic) een beetje anders van kleur dan zou moeten zijn, dus ben ik gelijk op de harrisons over gegaan(hier sprak ook iedereen possitief over H) maar,nu achteraf nu coco weer alleen op die premium zit, vind ik (en das echt waar) zijn verenpak en uitwerpselen er beter uitzien dan vorig jaar?? wat is jullie advies, want ik wil het echt wel goed doen, maar ik wil het mezelf en natuurlijk coco het er niet ingewikkelder op maken ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #436 Gepost op: april 22, 2006, 08:47:25 am »
Ik weet het niet meer hoor, heb pellets geprobeert die Gino wel at maar niet van harte, ben weer terug gegaan naar premium zaad, eivoer en groenten en fruit en dat gaat prima nu. Hij heeft een paar weken geen groenten en fruit gegeten, waar ik me wel zorgen over maakte. Heb Jefta geraadpleegd en die zei, gewoon de rest weg halen en alleen maar fruit en eivoer geven......... binnen 2 dagen eet hij weer gewoon fruit, groenten en eivoer en daarnaast zijn zaden.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #437 Gepost op: april 22, 2006, 09:29:50 am »
Haha! Ja, dat klopt. Effe hard zijn en ze eten alles...! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #438 Gepost op: april 22, 2006, 09:31:26 am »
Hee... mis mijn reactie op Coco. Ik ben een pelletfan. Toch heb ik de Extravital ook in huis en daar geef ik dan af en toe een schepje van. Je zou half om half kunnen voeren, half Extravital en half Ecobird bijvoorbeeld..  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #439 Gepost op: april 22, 2006, 10:28:09 am »
Vind het wel frappant hoor, dat in een keer best veel mensen erop terug komen. Op de Eco bird pellet!
En toch weer het vorige voer gaan voeren!

:CENS

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #440 Gepost op: april 22, 2006, 12:05:05 pm »
Ik niet hoor, ik gebruik het nu ruim een half jaar en mijn vogels zien er veel beter uit dan op harrisons.

Cosch

• Gast
« Reactie #441 Gepost op: april 22, 2006, 12:36:52 pm »
Gelukkig!  :thumsup:
Fijn te horen!

BirdmAster

• Gast
« Reactie #442 Gepost op: april 22, 2006, 16:32:40 pm »
Ben zelf ook zeer tevreden over ecobird. Als ik alleen ecobird geef, is de ontlasting wel anders dan dat ik alleen zaad geef, maar daarom geef ik elke dag zaad bij. Alle vogels hier zijn nu in de rui, maar ondanks dat zien ze er prima uit.

coco

• Gast
« Reactie #443 Gepost op: april 23, 2006, 03:59:31 am »
ik ga het proberen, ik bestel maandag gelijk een pak en dan zie ik wel of het bevalt ofniet??? maar zal het ook icm premium gaan doen :thumsup:

jb

• Gast
« Reactie #444 Gepost op: april 25, 2006, 07:46:37 am »
Citaat
Persoonlijk denk ik dat het feit dat ik het niet gehad heb vrij simpel is, voorheen zaten al mijn vogels (bij anderen op zaden) en ze krijgen bij mij nog steeds een redelijke portie zaad per dag. Dus hun overschakeling si lang zo drastisch niet geweest,
Daarom is het onverstandig om uitsluitend pellets te geven, gevarieerd voeren is veel belangrijker, zeker ook voor de spijsvertering.

Een houdbaarheidsdatum op dit soort voer werkt natuurlijk niet zo dat het van de ene op de andere dag van uitstekend voer in gif veranderd (om het extreem te zeggen). De kwaliteit en versheid gaat langzaam achteruit. Op basis van bepaalde normen wordt er een datum op geplakt die vooral een indicatie geeft over de periode waarin het gebruikt moet worden. Deze datum zal gerelateerd zijn aan de productiedatum, als het goed is...

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #445 Gepost op: april 25, 2006, 08:06:05 am »

wij stoppen er ook niet mee  :(
bij ons krijgen ze ook nog steeds eco-bird gemengd met zaden en daar naast  fruit groete met eivoer .
en ze doen het er goed op ze zitten veel beter in hun veren . ;)

vgr sweety

Cheetah

• Gast
« Reactie #446 Gepost op: mei 29, 2006, 00:25:43 am »
Hier geef ik geen ecobird meer.

2 van de 3 vogels zijn in 3 maanden tijd erg veel afgevallen door ecobird. De grijze die 420 gram woog,  weegt nu 380, de blauwvoorhoofdamazone die ook 420 was, weegt nu 350!!!

Ondanks de vogels er goed uitzien is het niet normaal dat zij zoveel zijn afgevallen. Jodie, de grijze die nu 18 maanden is, kwam niet door de rui heen met ecobird. Nu ik al een maand alleen zaadmengsels voer (tijdelijk, ik ga over op de zupreem pellet) komt zij eindelijk in de rui.

Dino de andere grijze doet het gelukkig goed op ecobird en weegt nog steeds 460 gram.

Ik voerde ecobird samen met de biologische zaadmengsels van de Vogeljungle en eivoer (60% pellet, 30% zaad, 10% eivoer). Ook krijgen mijn vogels dagelijks een palmnoot, groente en fruit.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #447 Gepost op: mei 29, 2006, 08:42:26 am »
Ik heb in oktober een grote emmer Ecobird gekocht en die zou 9 maanden goed moeten zijn. Nou, je wil niet weten hoe raar het er nu uitziet en hoe vies het nu ruikt. Ik geef dat uiteraard niet meer aan Sjakko en heb dus zaterdag een klein bakje meegnomen. Dat is wel even andere koek. Het ziet er vers uit, het ruikt normaal etc. Mijn bezwaar tegen Ecobird is dus nog steeds dat het niet helemaal duidelijk is van welke datum de grote emmers zijn! (die ik zeker niet meer ga kopen, omdat ik ook Harrisons geef).

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #448 Gepost op: mei 30, 2006, 21:46:06 pm »
Ik heb een paar jaar Harrison's gegeven. vorig jaar Ecobird, toen weer een halfjaar Harrison's.
Ik heb van de week weer 4 kg besteld van de Ecobird. Dat gaat de diepvries in. Voorlopig kan ik hiermee vooruit omdat Bobbie er niet meer is. Dan doe ik er helemaal lang mee natuurlijk. Dinky eet niet zoveel in haar eentje.
Als het op is ga ik weer een tijdje op Harrison's. Zo wil ik steeds afwisselen. De ene pellet heeft meer van dit, de andere pellet meer van dat. Zo voorkom je wat makkelijker dat er tekorten ontstaan.

Ze krijgt er wel van alles bij hoor. Elke dag een klein schepje X-traVital (wat ze heerlijk vindt trouwens), fruit, nootjes, paar x per week palmnoot etc.

groetjes, Nel

Pluisje

• Gast
« Reactie #449 Gepost op: mei 30, 2006, 23:36:45 pm »
Hier geef ik geen ecobird meer.

2 van de 3 vogels zijn in 3 maanden tijd erg veel afgevallen door ecobird. De grijze die 420 gram woog,  weegt nu 380, de blauwvoorhoofdamazone die ook 420 was, weegt nu 350!!!

Ondanks de vogels er goed uitzien is het niet normaal dat zij zoveel zijn afgevallen. Jodie, de grijze die nu 18 maanden is, kwam niet door de rui heen met ecobird. Nu ik al een maand alleen zaadmengsels voer (tijdelijk, ik ga over op de zupreem pellet) komt zij eindelijk in de rui.

Dino de andere grijze doet het gelukkig goed op ecobird en weegt nog steeds 460 gram.

Ik voerde ecobird samen met de biologische zaadmengsels van de Vogeljungle en eivoer (60% pellet, 30% zaad, 10% eivoer). Ook krijgen mijn vogels dagelijks een palmnoot, groente en fruit.

Hoi Cheetah,
Dat is inderdaad zorgelijk, want 10% gewichtsafname is echt een alarm. Zou er niks anders spelen?
Ik voer nu Eco, mijn kaketoe had een adaptatieperiode van 1-2 maanden, maar nu is het helemaal OK.
Amazone was meteen OK. Maar ik ga toch weer Harrison's voeren, ik heb wel goed vertrouwen in.
Ik voer heel sporadisch zaad bij en elke dag groenten. Misschien licht het aan je eivoer/zaadmensel?

Ik wissel ook van pellets af en toe zoals Nel, maar dat om te voorkomen dat ze één pellet soort gewend zijn
stel je voor als het niet meer op de markt is.