Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46002 keer)

Africangrey

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #540 Gepost op: september 22, 2007, 00:10:13 am »
Over geloofwaardigheid gesproken, ik dacht dat de reactie van ecobird (ik had een vraag over de houdbaarheidsdatum) een grapje was :CENS  ;D

giggles

• Gast
« Reactie #541 Gepost op: september 22, 2007, 12:36:07 pm »
het klopt ook dat wij emmers hergebruiken dit zijn emmers die wij op beurzen en markten heel terug krijgen de mensen krijgen voor de emmers zelfs geld terug

Hoe doen ze dat met de verzegeling?
Ik had deze vraag ook bij Lorre en co gesteld en hun leek het heel onwaarschijnlijk, omdat je een hoek van de rand van de emmer af moet breken om de kleine emmers te openen. Hun hebben hier nog nooit van gehoord in ieder geval. (niet dat ik je niet geloof hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig hoe het dan wel zit.)

hoeveel berichten moet ik plaatsen om geen eitje meer te zijn is tog een beetje beledigend

Gewoon lekker veel reageren en voor je het weet ben je een superparrot. Of NOP sponsoren dan, krijg je de titel NOP sponsor bij je naam staan  ;)

Oeda

• Gast
« Reactie #542 Gepost op: september 23, 2007, 00:23:57 am »
Ik heb een bedrijfje in dierenvoer en heb een tijdje eco verkocht. Ook mij is het wel gebeurd dat ik verpakkingen geleverd kreeg die geen zegel lipje meer hadden. Ook heb ik wel verpakkingen gekregen die geen houdbaarheids  stikker hadden Ik voer zelf nog steeds eco (de Müller 1,5 schepje, de Maracana 2) en ben er tevreden over.
De reden dat ik het niet meer verkoop heeft niets te maken met de kwaliteit, maar met een spelletje wat door derden met mij gespeeld is.

Heel even over taalgebruik. Ik ben zelf zo woordblind als je maar kan zijn (wie heeft toch dat woord met die y bedacht voor mensen die toch al beroerd kunnen spellen????). Toch heb ik een hogere opleiding en ben ik zeker niet dom. Als ik tijd en zin heb schrijf ik mijn berichten eerst in Word en doe ik spelling controlle, vaak ook niet. Ook ik heb een eigen bedrijfje. Ecobird is geen multi national en heeft dus ook geen  middelen om mensen in dienst te nemen die hun PR doen. Juist het feit dat ze zelf de moeite nemen om op vragen te reageren vind ik erg sympathiek!

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #543 Gepost op: september 23, 2007, 11:13:29 am »
ook ik gebruik eco tesamen met zaad van avi plus.
geen problemen met eco even bellen en met een paar dagen in huis.
grote emmer 9 kg voor mijn twee gaaien.
altijd met stikker gehad dus bij mij geen problemen.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #544 Gepost op: september 23, 2007, 15:47:42 pm »
hoe bewaren jullie de ecobird pellets? is in de koelkast voldoende of beter invriezen?
aangezien ik maar 1 grijze heb.
degene hier met 1 gaai, hoeveel bestellen jullie? als ik met 1 gaai 3 kilo bestel blijft dat dan wel goed ook al ligt het in de vriezer?

giggles

• Gast
« Reactie #545 Gepost op: september 23, 2007, 17:20:26 pm »
Porties maken en invriezen is mij aangeraden  :a036:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #546 Gepost op: september 23, 2007, 17:43:36 pm »
Met mijn ene edel en de 4 kilo verpakking red ik het net voor de uiterste houdbaarheidsdatum. Dus ik vries niets in. Lekker makkelijk gewoon in de emmer bewaren. Problemen met houdbaarheidsdatum en zegels enof lipjes heb ik nog nooit gehad.

giggles

• Gast
« Reactie #547 Gepost op: september 23, 2007, 20:08:37 pm »
Je hoeft het ook niet in te vriezen voor de houdbaarheid, maar voor de versheid van het product.
Als je het invriest, blijft het verser en dus lekkerder voor je vogel.

Plus bestaat ecobird uit pure biologische ingredienten, dus het kan zijn dat er in de emmer weer iets gaat kiemen en er bijvoorbeeld larfjes in kunnen komen.
Dit kan verder geen kwaad en is zelfs gezond voor je vogel, maar je kan wel voor een rare verassing komen te staan als je het niet weet  ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #548 Gepost op: september 23, 2007, 20:10:37 pm »
larfjes  :o jakkes, ik vries het wel in dan  :)

giggles

• Gast
« Reactie #549 Gepost op: september 23, 2007, 20:19:02 pm »
Het kan geen kwaad hoor en is voor je vogel goed. Het zijn dierlijke eiwitten  ;)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #550 Gepost op: september 23, 2007, 20:26:36 pm »
ik bewaar de emmer gewoon op een koele donkere plaats geen last van beestjes of schimmels
beestes kunnen ook voorkomen in zaadmengsel als het warm en vochtig staat!

giggles

• Gast
« Reactie #551 Gepost op: september 23, 2007, 20:32:59 pm »
Ik heb ook niks gezegd over schimmels...
Die zijn ook niet goed hoor  :(

kokosnoot

• Gast
« Reactie #552 Gepost op: september 23, 2007, 20:44:32 pm »
Het kan geen kwaad hoor en is voor je vogel goed. Het zijn dierlijke eiwitten  ;)
misschien goed voor Poekie maar niet voor mij, ik vind het vies  :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #553 Gepost op: oktober 20, 2007, 19:25:14 pm »
is het normaal dat Poekie soms (niet altijd) de ecobird korrels heel doorslikt? zijn er meer grijzen die dit doen?  ???

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #554 Gepost op: oktober 20, 2007, 19:35:28 pm »
onze twee grijzen krijgen ook ecobird samen met avi +  healthy parrot zaadmengsel.
onze jacco is een echte schrokop soms slikt hij hele stukjes ei , appel en ook korrels door. :fool: een echte stresskip
onze pipo zit alles altijd helemaal fijn te maken.een heel bezadigd vogeltje en toch pas 1 jaar geweest  :)
dus bij ons ligt het aan de vogel.
volgens mij kan het geen kwaad want de korrels zijn toch vrij zacht iig zachter als appel en dat slikt hij soms ook zo door.