Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 45996 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eco-Bird
« Reactie #510 Gepost op: juni 04, 2007, 17:36:04 pm »
Ik bestelde Ecobird via ecobird.com, vandaag nog bestellen, is donderdag in huis.

De reden waarom Sjaak geen Ecobird meer verkoopt is omdat Ecobird niet meer liep, teminste zo heb ik het begrepen en nu heeft hij  zijn eigen pellets, die te vergelijken is met Ecobird, alleen is de smaak veel beter dan Ecobird en zitten er o.a. ook meer vitamines in.  Verder zijn ze wel te vergelijken met Ecobird, dus als je die pellets zou gebruiken is dat echt niet erg hoor.
Ikzelf geef zelfs 2 soorten pellets.

chantal

• Gast
« Reactie #511 Gepost op: juni 05, 2007, 15:48:05 pm »
Ik had het eigen merk van Sjaak al een keer geprobeerd maar Chico eet ze echt niet dus de vorige keer toen ik bij Sjaak was vroeg ik aan hem welke pellets zal ik nemen en toen zei hij neem maar Ecobird. Maar misschien als ik Chico de pellets van Dieca alleen aanbied dat ie op een gegeven moment wel moet eten. Ik heb ze nu bij ecobird besteld.

Africangrey

• Gast
« Reactie #512 Gepost op: juli 28, 2007, 10:00:16 am »
Ik heb even een vraagje over Ecobird.
Ik heb pas een nieuwe voorraad binnengekregen, maar kan nergens de houdbaarheidsdatum vinden.
Zie onderkant emmer staat erop, nou staat er wel een rondje met een pijltje en een aantijl cijfers, is dat het?
Ik hoop dat iemand het weet, bedankt

ede

• Gast
« Reactie #513 Gepost op: juli 28, 2007, 10:11:45 am »
Geen idee. Er zijn in het verleden wel es problemen geweest met de houdbaarheidsdatum van eco. Was bijv al geweest.. maar was volgens eco-bird een her gebruikte emmer en dus een oude houdbaarheidsdatum. Dan plak je er toch een stikker over heen met de juiste houdbaarheids datum?

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #514 Gepost op: juli 28, 2007, 10:15:35 am »
wat jij ziet aan de onderkant is de productie datum van de emmer zelf ,denk niet dat het de datum is van de houdbaarheid van de pellets

Grecia

• Gast
« Reactie #515 Gepost op: juli 28, 2007, 10:16:27 am »
Dat van die houdbaarheidsdatum van Eco bird klinkt niet zo netjes vind ik.
Het kan gewoon niet, dat je een oude emmer hergebruikt en de oude datum erop laat staan.
Dat komt niet geloofwaardig over vind ik. Ik heb mijn bedenkingen.  :CENS
Dat gebeurd ook niet bij andere produkten die je koopt, het moet anders kunnen.

ede

• Gast
« Reactie #516 Gepost op: juli 28, 2007, 10:20:13 am »
Idd ik heb het topic even samengevoegd met het grote eco-bird topic. Als je terug zou lezen zal je regelmatig het probleem houdbaarheidsdatum tegen komen!
Doet natuurlijk niets af van de pellets maar ik kan me idd voorstellen dat het vertrouwen minder word zo.

giggles

• Gast
« Reactie #517 Gepost op: juli 28, 2007, 12:44:01 pm »
Bij ons staat bij de Ecobird op het deksel een sticker met de houdbaarheidsdatum. We hebben 2 soorten en het staat op allebei en eigenlijk al zolang als ik me kan herinneren. Volgens mij hebben we hier nog nooit een emmer gehad zonder sticker...

Wat betreft het hergebruiken... Ik vind dat best een goed plan. Het zijn goede stevige emmers en als je ze schoonmaakt zijn ze volgens mij prima her te gebruiken. Ik gooi ze altijd weg, maar als ik weet dat ik ze weer in kan leveren zou ik dat best willen doen.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #518 Gepost op: juli 28, 2007, 14:08:05 pm »
Bij ons staat bij de Ecobird op het deksel een sticker met de houdbaarheidsdatum. We hebben 2 soorten en het staat op allebei en eigenlijk al zolang als ik me kan herinneren. Volgens mij hebben we hier nog nooit een emmer gehad zonder sticker...

Wat betreft het hergebruiken... Ik vind dat best een goed plan. Het zijn goede stevige emmers en als je ze schoonmaakt zijn ze volgens mij prima her te gebruiken. Ik gooi ze altijd weg, maar als ik weet dat ik ze weer in kan leveren zou ik dat best willen doen.

Recyclen is ook mijn voorkeu voor een bijdrage aan een beter idee. Flessen worden immers ook vaak weer goed gewassen en opnieuw gebruikt. Het moet dan wel zo zijn, dat er van de vorige keer geen informatie meer opstaat zoals een houdbaarheidsdatum.

Ik gebruik geef echter Harrisons Birdfood aan de gaaien en geen Eco-bird. Ik heb dus niets te recyclen voor Eco-Bird.  ;)

Grecia

• Gast
« Reactie #519 Gepost op: juli 28, 2007, 15:55:34 pm »
Recyclen is geen probleem, het gaat erom dat als ze oude emmers opnieuw gebruiken dat ze wel een nieuwe houdbaarheidsdatum erop plaatsen, doormiddel van een sticker.
Niemand gelooft dat er goed voer in een emmer zit met een houdbaarheidsdatum dat al voorbij is. Dat zou ik dus niet kopen!
Recyclen is heel goed voor het milieu, daar ben ik voor. Het is wel zo dat dingen weg gooien veel makkelijker is dan alles sparen en naar een bepaald punt brengen. Het is handiger als je je oude emmer bij de dierenwinkel kan inleveren als je een nieuwe haalt.

Africangrey

• Gast
« Reactie #520 Gepost op: juli 28, 2007, 19:03:55 pm »
wat jij ziet aan de onderkant is de productie datum van de emmer zelf ,denk niet dat het de datum is van de houdbaarheid van de pellets

Er staat in het rondje een 5 en het pijltje staat bij de drie, dus als ik het goed begrijp is de productiedatum maart 2005?
Nou ik heb gebeld, dit is volgens hun geen productie of houdbaarheidsdatum, maar het serienummer??
Normaal gesproken zit er een sticker op met de vermelde houdbaarheidsdatum, maar bij mij dus niet.
Dan is de sticker er zeker afgegaan tijdens het vervoer zeggen ze, nou ja zeg dat lijkt me sterk ???
Moet ik er nou maar gewoon op vertrouwen dat ik verse Eco heb gekocht? Vind het een vaag verhaal.

ede

• Gast
« Reactie #521 Gepost op: juli 28, 2007, 19:35:29 pm »
Moeilijke vraag.
Ik denk dat ik persoonlijk een nieuwe emmer zou willen hebben. Maar ja dat is persoonlijk!

ecobird

• Gast
« Reactie #522 Gepost op: juli 28, 2007, 21:45:53 pm »
dit is een reactie van eco bird zelf
er is mij net gevaagt te reageren dus doen wij dat ook ten eerste word ons voer ideren maand vers gemaakt en ja tijdens transpord kan een datum stikker verloren zijn gegaan en het klopt dat er in het verleden wel eens wat mis ging met het dateren maar daar word nu
goed op gelet
het klopt ook dat wij emmers hergebruiken dit zijn emmers die wij op beurzen en markten heel terug krijgen de mensen krijgen voor de emmers zelfs geld terug
 ik neem aan dat ik hier op moest reageren
en over het stukje wat ik zag over dieca wil ik zelf even wat zeggen
de reden dat hij met ecobird gestopt is kan namenlijk niet zijn dat hij het niet goed meer verkocht hij begon eindelijk is goed te verkopen
maar niet goed genoeg om een eigen voer te laten maken want een aanmaak van een run voer is minimaal 700 kg en dan heb je nog de soorten zoveel vekocht hij echt niet om iederen maand vers voer te hebben en ik heb geen zin om dat te bewijzen want dan moet ik zijn afnamens laten zien
de vermoedelike reden zal wel zijn dat wat hij nu verkoopt inkoop goedkoper is (niet biologisch) en voor het zelfde verkoopt

hoeveel berichten moet ik plaatsen om geen eitje meer te zijn is tog een beetje beledigend

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #523 Gepost op: juli 28, 2007, 22:04:38 pm »
hoeveel berichten moet ik plaatsen om geen eitje meer te zijn is tog een beetje beledigend
;D

Nog maar 2, dan ben je een bevrucht eitje  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #524 Gepost op: juli 29, 2007, 00:00:54 am »
 cheesy3