Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46534 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eco-Bird
« Reactie #120 Gepost op: oktober 26, 2005, 16:46:29 pm »
Ja, vandaar dat het wat lang duurt. Ik heb toendertijd de bodem schoongemaakt en nieuw hout erin gedaan. Zodat ze niks kunnen zoeken op de bodem.
Ik denk dat hij dan nog aardig wat heeft kunnen vinden op de bodem.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #121 Gepost op: oktober 26, 2005, 18:28:38 pm »
Uiteindelijk gaan ze het echt wel eten. Probeer het anders met wat sinaasappelsap oid erover of heb je dat al gedaan? ;)

jokesfokes

• Gast
« Reactie #122 Gepost op: oktober 26, 2005, 18:56:20 pm »
nou zo wijs was ik al geweest om gelijk zijn kooi schoon te maken hahaha ik bedoel de huiskamer vloer, ik heb 8 gaaien zitten en er valt wel eens wat op de grond en ook mijn kids laten wel eens wat vallen, kan moeilijk de hele dag met een bezem voor hem uit gaan lopen ;D
Maar die sinasappel sap word dat geen pap zooitje dan? Vind die brokjes toch al niet zo stevig eruit zien.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #123 Gepost op: oktober 26, 2005, 19:04:23 pm »
Ook ik ( naja de vogels  :) ) zijn over op Eco- bird. De Harrisons werd me te duur. Ik heb er nu 2 fischeri's bij, die zo'n beetje net zoveel eten als een grote gaai... ::) en dan nog 4 vreetgrage collies.... dus ik ben op zoek gegaan naar iets wat (hopelijk ) net zo goed is en het is Ecobird geworden.

Het word nog niet juichend ontvangen, maar goed, dat werd de Harrisons ook niet...en ook mijn motto is, eigewijzer zijn dan mijn stronteigewijze aga's  ;D

Ik hou ze wel in de gaten, mocht ik achteruitgang zien, dan ga ik terug naar de Harrisons.
Maar ik hoop het niet, want het is echt niet te betalen  :(

Ja ja mijn eigewijze spookjes eten nu goed van de Eco-bird  :thumbsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #124 Gepost op: oktober 26, 2005, 19:40:47 pm »
Even een vraagje, klopt het dat ze van de Eco-bird meer ontlasting hebben per keer zeg maar...?  ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #125 Gepost op: oktober 26, 2005, 20:01:45 pm »
Maar die sinasappel sap word dat geen pap zooitje dan? Vind die brokjes toch al niet zo stevig eruit zien.

Ja, dat wordt wel even een zootje, sprenkel gewoon een paar druppels op een kleinere hoeveelheid, dan hoef je ook niet zoveel (eventueel) weg te gooien.. Ik weet niet wat hij het lekkerst vindt, bij Sjakko was het Coolbest met mango ofzo wat de doorslag gaf! :)

Cheetah

• Gast
« Reactie #126 Gepost op: oktober 26, 2005, 23:22:24 pm »
Even een vraagje, klopt het dat ze van de Eco-bird meer ontlasting hebben per keer zeg maar...?  ???

Dino die normaal hele kleine drollen had (in tegenstelling tot Jodie) kreeg zulke grote hopen ineens. Dat vond ik in het begin wel raar.
1 van de redenen dat ik gestopt ben met eco is dat ik zowel het voer als de ontlasting vreselijk vind stinken.

Ronald

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: oktober 26, 2005, 23:24:56 pm »
Eco-Bird stinken? Moet je Pretty-Bird nemen, dat stinkt pas! :)

Ronald.

jokesfokes

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: oktober 27, 2005, 16:28:29 pm »
nou mijn punkie is echt een volhouder hoor pffff verrot het om te eten, heb al met rosevicee erover geprobeerd, maar zelfs dat werkt dus niet, hij rent nu ook de kids achterna als die wat eten, en gaat ze bijten :'(
Hoelang kan hij dit volhouden en moet ik hem morgen iets van bv fruit geven, is nu de 4e dag
Ik heb het zelfs in mijn mond voorgekauwd voor hem en zo aangeboden bleh die dingen zijn echt niet lekker hahaha maar daar nam die een hapje van en de rest kon ik zelf doorslikken :P ik weet dat kaketoes erg moeilijk zijn in het overzetten, enige wat ie ermee doet is zijn veren poetsen, deed ie ook al met zaad, verder dus niks ???

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #129 Gepost op: oktober 27, 2005, 17:59:59 pm »
Eco-Bird stinken? Moet je Pretty-Bird nemen, dat stinkt pas! :)

Ik vind Eco bird helemaal niet stinken en de ontlasting ervan ook niet/ De grote hoopjes ontlasting viel me alleen op.

Ik vind nutribird echt smerig ruiken.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #130 Gepost op: oktober 27, 2005, 19:26:57 pm »
Heeft ie nou 4 dagen niks gegeten vraagteken Is wel lang, dan zou ik

jokesfokes

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: oktober 27, 2005, 19:40:46 pm »
nou heb een miezerig beetje zaad in zijn bak gedaan jee zeg die was echt uitgehongerd, en zonder knoeien heeft ie alles opgegeten, normaal spit ie alles eruit waar die geen trek in heeft nu dus alles schoon op ;D

Morgen maar weer verder proberen :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #132 Gepost op: oktober 27, 2005, 19:43:17 pm »
Een gevleugeld gezegde hier op het forum: eigenwijzer wezen als je gaai! :) Volhouden dus! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #133 Gepost op: november 09, 2005, 14:18:04 pm »
En Joke, eet ie het al?  :)

jokesfokes

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: november 09, 2005, 18:58:13 pm »
ja zijn eigen zaad weer :angry: die liet zichzelf bijna doodhongeren, er zijn dus gaaien die niet over te zetten zijn, hij werd steeds erger en gooide de bak met pellets echt zijn kooi uit, nam er hoogstens 1 om zijn veren mee te poetsen maar dan had je het ook gehad, en hij ging er slecht uit zien, werd steeds minder vrolijk tegen ons, en was de hele dag de vloer van de huiskamer aan het uitkamen op zoek naar iets te eten, en na ruim een week heb ik het opgegeven helaas maar het is niet anders ???