Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46516 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Eco-Bird
« Reactie #240 Gepost op: januari 12, 2006, 09:01:47 am »
Het is een biologische pellet, koudgeperst, alles zit er in. Dus je vogel krijgt alles wat hij nodig heeft zonder kans dat er bestrijdingsmiddelen in zitten. Hedwig v.d. Horst heeft het getest zonder te weten wat het was en was zeer te spreken: alles was goed! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: januari 12, 2006, 09:07:05 am »
Precies!

Ik denk dat ik Kaya zo langzaam aan ook op eco over ga zetten. Coco is namelijk erg jaloers dat Kaya zaadjes krijgt en hij eco! Ik heb tot nu toe Coco ook elke keer een heel klein beetje gegeven, maar hij begint het al bijna gewoon te vinden! En wacht steeds langer voor hij aan de eco begint!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #242 Gepost op: januari 12, 2006, 09:10:22 am »
Ja, het lekkerste gaat het eerst op h

Cosch

• Gast
« Reactie #243 Gepost op: januari 12, 2006, 09:18:52 am »
Nee maar Coco doet een moord voor zaadjes en als ik het hem te vaak geef, wil hij geen eco meer! Vandaar! Heb ervaring daarmee!
En daarom vind ik het een beetje zielig dat hij Kaya zo smakelijk aan het zaad ziet en hij moet die 'vieze' eco eten!

GrCorina

sonjav

• Gast
« Reactie #244 Gepost op: januari 12, 2006, 09:34:26 am »
Ik geef er ook zaad bij hoor, ongeveer half om half

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #245 Gepost op: januari 12, 2006, 11:05:09 am »
Ik zou wel goed kijken of hij de Eco allemaal opeet. Het is in het begin natuurlijk aftasten hoeveel hij eet. Hij moet genoeg honger hebben om alle Ecobird op te eten! ;)

qliqi

• Gast
« Reactie #246 Gepost op: januari 12, 2006, 11:21:05 am »
hoi allemaal,

ik wil hier toch even op reageren. Ik voer nu al een paar maanden Eco-Bird aan mijn drie papegaaien en ben er erg over te spreken.
(Kinky is een Bont Boertje, Rocko een Grijze Roodstaart en Bobo een amazone)

De bonte en de amazone deden niet moeilijk over het overzetten - ging erin als koek maar Grijze Rocko was wel even een ander verhaal..... Eerst probeerde ik het met het overwenschema.... meneer hongerde zich liever dood dan de pellets aan te raken. Toen geprobeerd m half om half te geven - gevolg: meneer at de zaadjes en weigerde de pellet.

Pas na drie weken besloot ik om de eigenwijze vogel dan maar streng op de pellet te zetten en na twee dagen had ie blijkbaar honger genoeg om toch aan de pellet te beginnen en nu kan ik ze niet meer aanslepen.

Dus soms is het echt het beste om niets anders aan te bieden tot ze zijn gewend aan het nieuwe voer.

groetjes,

qliqi

Cosch

• Gast
« Reactie #247 Gepost op: januari 12, 2006, 11:25:07 am »
Ja inderdaad! Dat blijkt de beste manier te zijn. Anders zijn ze zo eigenwijs dat ze het echt niet eten!
Maar het is ook de moeilijkste voor jezelf!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #248 Gepost op: januari 12, 2006, 13:06:41 pm »
Klopt... Heftig h

Nanda

• Gast
« Reactie #249 Gepost op: januari 12, 2006, 13:08:33 pm »
ook ik ben druk bezig om de boel hier over te zettem op eco-bird pallets.
Helaas wil het niet vlotten, maar ik geef de moed niet op.
Ik doe wat uitgeperste sinasappelsap of manderijnensap over de pallets, en op deze manier komt er zo zoetjes aan wat verbetering in....
We blijven volhouden :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #250 Gepost op: januari 12, 2006, 13:12:15 pm »
 :thumsup:

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #251 Gepost op: januari 12, 2006, 13:14:31 pm »

wij hebben ook alle papegaaien nu op eco bird staan
ik heb ze eerst een hele week alleen eco gegeven en
na een week heb 2/3 eco en  1/3 zaad er bij en smidags krijgen ze verschillende soorten  fruit
met eivoer erover en een theeleppeltje stuifmeel erbij.

sweety

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #252 Gepost op: januari 12, 2006, 19:07:57 pm »
Ik zou wel goed kijken of hij de Eco allemaal opeet. Het is in het begin natuurlijk aftasten hoeveel hij eet. Hij moet genoeg honger hebben om alle Ecobird op te eten! ;)

Hoeveel brokjes moeten ze eten om voldoende goede voedingstoffen binnen te krijgen,Voor grote en kleinere vogels ? Bij mij krijgen ze momenteel nog nutribird hoor maar dat maakt niet uit denk ik. Ik geef ze ook zaad.
Voorheen gaf ik 's morgens pellets en 's avonds zaad erbij,nu geef ik het samen tegelijk en natuurlijk eten de meesten eerst de zaadjes op.
Het is natuurlijk moeilijk precies te tellen omdat er nogal eens wat op de grond beland.
(bewust of onbewust  :) )
Groetjes,Antonia

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #253 Gepost op: januari 12, 2006, 22:31:10 pm »
Nee maar Coco doet een moord voor zaadjes en als ik het hem te vaak geef, wil hij geen eco meer! Vandaar! Heb ervaring daarmee!
En daarom vind ik het een beetje zielig dat hij Kaya zo smakelijk aan het zaad ziet en hij moet die 'vieze' eco eten!

Hier ook zo, ik geef wel eens dagen enkel Eco, omdat ze de dag ervoor op het zaad hebben geleefd en vrijwel geen Eco, dus das dan mooi pech  :P

Pluisje

• Gast
« Reactie #254 Gepost op: januari 15, 2006, 23:51:21 pm »
Wij zijn ook sinds 2 weken van Harrison's naar Eco-bird overgestapt. De reden is in dit topic.
Mango en Aphyna hebben het heel makkelijk geaccepteerd. Aphyna (witkuif) meteen aan de rand
van de emmertje gezet en ze heeft volle pootje pellets eruit gehaalt en geproeft.
Harrison