Auteur Topic: Abces :(  (gelezen 10946 keer)

hanssuh

• Gast
Abces :(
« Gepost op: oktober 30, 2006, 21:48:06 pm »
Hallo allemaal,

een tijd geleden heb ik me voorgesteld op het forum.
Ik zou nog foto's plaatsen van Coco, mijn fischeri. Dit zal ik binnenkort ook gaan doen, alleen laat het nu nog even op zich wachten aangezien ik met het volgende probleem zit:

Coco heeft een abces!

Ik kwam er vandaag achter toen ik thuis kwam van mijn werk. Hij had een wondje net onder z'n vleugel. Eerst dacht ik dat hij het zelf uit verveling open gebeten had, maar toen ik het wat beter bekeek bleek deze toch groter te zijn dan ik aanvankelijk dacht.
Ben dus maar meteen nog naar de dierenarts gegaan. Deze constateerde de abces, heeft de rotzooi eruit geduwd en het opgevuld met antibiotica.
Nu heeft hij me ook nog Antibiotica meegegeven, wat ik nu iedere dag een druppeltje van in zijn drinken moet doen.

Coco is wel tam gemaakt door mij en krijgt iedere dag ook 1½ tot 2 uur aandacht van me. Van verveling kon de wond dus eigenlijk ook niet zijn.

Er kleeft nu wel nog bloed aan zijn veren, maar heb hem toch nu maar rust gegeven. Hoop dat alles goed komt en ik de foto's zo snel mogelijk kan maken en plaatsen.

Als iemand anders dergelijke ervaringen heeft, of tips, zou ik ze graag willen horen!

Groeten Lars

giggles

• Gast
Re: Abces :(
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2006, 21:49:37 pm »
Jeetje wat erg.
Succes en hou ons op de hoogte.

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2006, 22:28:03 pm »
Sterkte zeg!
Je moet niet direct uitgaan van het ergste hoor. Dat hij het zelf doet enzo!
Het kan ook zijn dat hij lomp was en gevallen is. en zich daarom verwond heeft!

Ik hoop dat hij snel beter word!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2006, 11:45:42 am »
Beterschap gewenst voor je agaatje!! ;)

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2006, 14:25:12 pm »
Ik hoop dat Coco snel opknapt.
Sterkte ermee  :-*

hanssuh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2006, 23:32:56 pm »
Vandaag Coco zijn wond nog eens bekeken. Gestolde bloed is weg, wond ziet er redelijk uit en is dicht. Nu maar hopen dat hij er verder vanaf blijft en het verder opknapt.

Zodra ik meer info heb hou ik jullie verder op de hoogte!

Groetjes, Lars

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: november 01, 2006, 01:04:40 am »
veel sterkte ermee, en als hij er vanaf kan blijven komt het vast wel goed!
succes! groetjes nicole

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: november 01, 2006, 14:26:58 pm »
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen hoor, zeker met antibiotica erbij, dat doet een hoop.
Sterkte met hem!  :thumsup:

hanssuh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 02, 2006, 21:37:15 pm »
Wederom Coco zijn wond bekeken, is nog altijd een bobbel, alleen is deze ietsje wit.

Kan dit van de antibiotica zijn wat ze erin hebben gespoten??

Iemand een idee hoe lang het duurt voordat deze bobbel weg trekt?

miekje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2006, 21:44:17 pm »
Ik durf het niet te zeggen, daarvoor moet je denk ik het plekje zien.
Je zou de dierenarts die hem behandeld heeft kunnen vragen
Veel succes  :-*

Groetjes Marieke

giggles

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 03, 2006, 16:40:41 pm »
Wederom Coco zijn wond bekeken, is nog altijd een bobbel, alleen is deze ietsje wit.

Kan dit van de antibiotica zijn wat ze erin hebben gespoten??

Iemand een idee hoe lang het duurt voordat deze bobbel weg trekt?

Als ik dit zo lees, komt eigenlijk als eerste in mij op dat het abces niet helemaal weg is geweest, en dat het weer wat erger wordt.
Dat witte wat je ziet zou best weer pus onder de huid kunnen zijn.
Is de plek na het bezoek bij de va wel beter, minder dik geweest? Als dit wel zo is, ben ik bang dat het abces weer terug is...

Ik denk dat het toch verstandig is om weer bij de va te informeren waar je geweest bent.

Normaal (bij mensen, afhankelijk van de plaats) zou ik zeggen, maak het wondje open, haal/druk het pus eruit en reinig het goed (soda, biotex, betadine ed.) Maar ja, met dieren is het allemaal net even ietsje anders...

Beter teveel zorgen over je vogel maken dan te weinig...
Succes ermee  :-* Ilona

hanssuh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 20, 2006, 19:20:21 pm »
Hallo allemaal,

het is weer een tijdje geleden, maar nu lijkt dan toch alles weer stuk beter te zijn met Coco. De abces is enigzins verdwenen. Dierenarts heeft bij 2de bezoek vorige week ook gezegd dat de wond er rustig uitzag en ik het beste niets meer eraan zou doen, dat het vanzelf helemaal weg zou gaan.

Coco en ik zijn ondertussen zo'n dikke vrienden dat hij zodra hij uit de kooi is niet meer bij me is weg te slaan. Alleen is dit af en toe nog wel eens vervelend. Zo gauw hij dan ook maar geen aandacht van me krijgt blijft hij om aandacht vragen. Hier reageer ik dan verder niet op, maar laatst bleef hij wel een halve dag vragen/krijsen. Dus ook dit is iets waar ik eigenlijk vanaf probeer te komen.

Groeten,
Lars

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: november 20, 2006, 22:27:44 pm »
Goed van de wond!  :thumsup:

Wat het krijsen betreft, inderdaad, nooit op reageren, maar vergeet dan niet om juist wel naar hem toe te gaan als tie wel stil is, zo leer je hem goed gedrrag aan!

hanssuh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 10, 2007, 20:25:44 pm »
Ik heb het nogal erg druk gehad de laatste tijd, vandaar nu pas reactie.

Een tijdje terug leek alles in orde maar de wond werd niet minder, echter alleen maar erger.
Een paar dagen daarna was de wond weer open gesprongen. Toen maar voor de 4de keer naar de DA.
De vrouw die me hielp zei dat het beter weggesneden kon worden aangezien ik er al voor de 4de keer was en het maar niet weg ging. Omdat ze dit zelf te riskant vond heeft ze me doorverwezen naar dhr Van der Sanden (net over de grens bij Maastricht, in Belgie)

2 dagen later bij Van der Sanden is wond schoon gemaakt en onder narcose weggesneden. Het bleek geen abces te zijn maar een vetgezwel wat ze blijkbaar al sinds geboorte had.

Nu beginnen op de kale plek alweer wat nieuwe verenpennen te komen. Alleen toevallig vandaag merk ik weer op dat Coco haar dichte wondje om een of andere reden open heeft gebeten. Tevens is haar ontlasting nu bijna zwart en is ze nu erg stil.
Wel heeft ze de laatste paar dagen normaal gegeten en gedronken.

Gauw laat ik jullie meer weten.

qliqi

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 10, 2007, 20:32:04 pm »
zwarte ontlasting is een slecht teken meestal - geeft aan dat het eten de darmen niet meer bereikt. Snel naar een vogelarts gaan :( Beter 1x teveel, als 1x te weinig. Al lijkt het wel een goed teken dat ze nog eet  :CENS