Bijt ie hard?
Ik heb ook een edelpapegaai, maar dat is echt een watje als het op bijten aan komt.
Dat ben ik toch niet met je eens Loes. waarom zou een papegaai van 20 weken al bijten?
Misschien doet ze wel dingen niet op de goede manier een papegaai kan niet zeggen , schei eens uit daarmee, maar maakt zijn ongenoegen kenbaar door te gaan bijten en gewoon doorgaan tja, het is een baby nog he.
Groetjes Els
Els, een papegaai gebruikt zijn snavel om dingen te verkennen en een babypapegaai weet nog niet hoe hard hij in bepaalde voorwerpen mag bijten.
Hierom moet ongewenst gedrag genegeert worden, of de papegaai moet terug op de kooi worden gezet.
Het hoeft dus niet perse ongenoegen te zijn.
Dit is wat ik heb gedaan:
Mijn grijze roodstaart wilde mij ook elke keer bijten, dus ik ben er toen een avondje voor gaan zitten.
Ik bleef mijn hand aanbieden en als zij beet deed ik niks en toen ze klaar was, drukte ik gelijk mijn hand weer onder haar snavel.
Toen had ze snel door dat het niet werkte. Nu bijt ze alleen nog maar, als ze druk is aant spelen en even vergeet dat mijn vingers het speelgoed vasthouden Â

Voor de rest zijn er heel veel topics te vinden over het bijten van een papegaai. Ik zou zeggen, gewoon even de zoekfunctie gebruiken hier op het forum.
Sterkte met je bijtende vogel en bij veranderingen lezen we er graag over Â