Ik heb het nu al 2x meegemaakt, de eerste keer schrok ik even en liep na een helder moment de keuken in om te kijken of het gedrag van Kaya doorging, het stopte, dus hij was niet ziek waarvoor ik bang was, maar wat betekent het wel? Even een omschrijving:
Als ik 's avonds naar bed ga, loop ik alle dierenkooien in huis even na, knuffel de hond en als laatste koppiekrauw ik Kaya en dan ga ik naar bed.
Wat deed Kaya nou afgelopen nacht en nog 1 keer van de week op die momenten: hij ging helemaal naar voren staan, met de vleugels wel gevouwen maar van zijn lijf afstaand. En hij ging hele lieve piepende en kreunende geluidjes maken en tilde steeds zijn pootjes (om de beurt) op. De eerste keer schrok ik dus en was al in staat een vogelarts uit bed te bellen, ik dacht dat hij buikkrampen had. Ook omdat hij zo vreemd met zijn staart en kontje bewoog. Toen kreeg ik even een ingeving en ben in de keuken in het donker gaan staan om te kijken wat Kaya zou gaan doen: niets dus! het hield op. Hij had dus geen buikpijn, maar het was een vorm van aandacht trekken. Gisteravond deed hij het weer. Nu heb ik zelf het vermoeden dat hij mij als partner begint te zien? Is hij "verliefd"? Kennen jullie dit gedrag? En hoe moet ik reageren?