Auteur Topic: O, wat doet Kaya nu?  (gelezen 1861 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
O, wat doet Kaya nu?
« Gepost op: november 05, 2006, 13:34:38 pm »
Ik heb het nu al 2x meegemaakt, de eerste keer schrok ik even en liep na een helder moment de keuken in om te kijken of het gedrag van Kaya doorging, het stopte, dus hij was niet ziek waarvoor ik bang was, maar wat betekent het wel? Even een omschrijving:

Als ik 's avonds naar bed ga, loop ik alle dierenkooien in huis even na, knuffel de hond en als laatste koppiekrauw ik Kaya en dan ga ik naar bed.
Wat deed Kaya nou afgelopen nacht en nog 1 keer van de week op die momenten: hij ging helemaal naar voren staan, met de vleugels wel gevouwen maar van zijn lijf afstaand. En hij ging hele lieve piepende en kreunende geluidjes maken en tilde steeds zijn pootjes (om de beurt) op. De eerste keer schrok ik dus en was al in staat een vogelarts uit bed te bellen, ik dacht dat hij buikkrampen had. Ook omdat hij zo vreemd met zijn staart en kontje bewoog. Toen kreeg ik even een ingeving en ben in de keuken in het donker gaan staan om te kijken wat Kaya zou gaan doen: niets dus! het hield op. Hij had dus geen buikpijn, maar het was een vorm van aandacht trekken. Gisteravond deed hij het weer. Nu heb ik zelf het vermoeden dat hij mij als partner begint te zien? Is hij "verliefd"? Kennen jullie dit gedrag? En hoe moet ik reageren?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: O, wat doet Kaya nu?
« Reactie #1 Gepost op: november 05, 2006, 13:37:22 pm »
Ik denk ook dat hij wil kroelen en het is idd 'verliefd' gedrag! Negeren is het beste, want jij kunt geen partner voor hem zijn en dat leidt tot frustraties!! ;)

pvg

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 05, 2006, 13:40:31 pm »
hallo,
Hoe oud is Kaya nu? Want vlgs mij lijkt dit inderdaad veel op paringsgedrag :hart:Is het zeker een "hij"?
groetjes,
Rick.

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 05, 2006, 13:40:45 pm »
Jaa ik denk dat hij wat opgewonden was ;)

Coco doet dat ook wel, als hij iets wil of als hij zenuwachtig is ofzo. Maar dan doet hij niet raar met zn staart en kont.
Dat doet hij wel weer als hij opgewonden is.

Dus je hoeft je geen zorgen te maken. Ik loop altijd weg als dat gebeurd en dan is het ook gelijk over bij hem.

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 05, 2006, 13:41:37 pm »
Ben het ook eens met bovenstaande.
Hij vindt je iets TE lief  :)

Loesje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2006, 14:08:31 pm »
Ja precies. Bob doet hetzelfde bij mij, hij kokt meestal daarbij ook nog wat voedsel op.
Gewoon negeren en weglopen.

pvg

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 05, 2006, 14:13:20 pm »
plezante naam hé : Bob...klinkt zo leuk, onthouden voor in de toekomst...
Rick.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: november 05, 2006, 14:23:39 pm »
Kaya is 10 jaar, ik heb hem nu 1 maand in huis. Of het een man is weet ik niet maar volgens enkelen van jullie is dat wel gedacht en gezegd na plaatsing van foto's.

Oke dus de vonk is overgeslagen op Kaya, de liefde is echt wederzijds  :hart: maar wel eigenlijk heel zielig dus...

Zou het nemen van een popje (in de toekomst) die frustratie kunnen verhelpen? Alhoewel ik zelf begrijp dat er dan natuurlijk ook een klik moet zijn tussen beide papegaaien.

Dus negeren is het beste wat ik kan doen, maar de frustratie zal er van Kaya's kant evengoed zijn toch?

Loesje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 05, 2006, 14:29:47 pm »
Citaat
plezante naam hé : Bob...klinkt zo leuk, onthouden voor in de toekomst...
Rick.
Hihi dank je :)

Over het popje voor Kaja. Sinds een paar maand hebben we hier ook een tweede gaaitje, een grijsje Emma.
Onze Bob is superverliefd op haar geweest, hij deed niets anders dan fluiten en voedsel opkokken.
Helaas voor hem was de liefde niet wederzijds en Emma moest niets van hem weten.
Nu ben ik weer favoriet en kokt hij voedsel voor mij op.
Het is dus helemaal niet zeker dat Kaja er dan mee stopt ;)

pvg

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 05, 2006, 20:13:01 pm »
[/img]
ja, dat zijn zo papegaaien-zaken die je moeilijk kan voorspellen,niet? Kaya zou zelf een popje moeten kunnen kiezen...zou het voor jou véél makkelijker maken. Ikzelf heb ook het risico genomen en een tweede (ook een popje) bij de eerste gezet maar jammer genoeg ook zonder groot succes. Ik heb ze terug naast elkaar gezet, nu, en wacht geduldig af...
Op de foto zie je de 2 gaaikes...ze zullen elkaar verdragen, als de afstand gerespecteerd wordt...
gr,
Rick.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: november 05, 2006, 20:46:29 pm »
love iss in the air dianne  :hart:

@ rick,mooie grijsjes heb je daar zeg,jammer dat het niet meteen klikte,komt miss nog wel eens

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: november 05, 2006, 21:12:13 pm »
dat is denk ik wel liefde ja,
mijn Cor is helemaal verliefd op mijn vriend, en als hij met haar aan het spelen is gaat ze op een moment ook met kont omhoog
ien hem voeren(eten ophalen uit haar kropje) dus ik denk wel dat het paringsgedrag is....
denk ik hoor.. weet niets zeker, maar ik herkende wat je vertelde!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: november 06, 2006, 11:27:26 am »
[/img]
ja, dat zijn zo papegaaien-zaken die je moeilijk kan voorspellen,niet? Kaya zou zelf een popje moeten kunnen kiezen...zou het voor jou véél makkelijker maken. Ikzelf heb ook het risico genomen en een tweede (ook een popje) bij de eerste gezet maar jammer genoeg ook zonder groot succes. Ik heb ze terug naast elkaar gezet, nu, en wacht geduldig af...
Op de foto zie je de 2 gaaikes...ze zullen elkaar verdragen, als de afstand gerespecteerd wordt...
gr,
Rick.

Even een vraagje of ik mannen en popjes kan onderscheiden: de bovenste is het popje? de onderste het mannetje? Als ik het goed heb (en dat kun jij weten) dan lijkt me dat Kaya ook een mannetje is vanwege de vorm van het bolletje.

marian53

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 06, 2006, 13:09:46 pm »
ik heb er wel niet zoveel vestand van maar ik denk dat de bovenste het popje is , maar kan het ook niet zo zijn Rick  dat het popje gewoon te jong is  , omdat ze hem afwijst want volgens mij is het nog een jonkie de bovenste aan zn ogen te zien want ze heeft die lichte rand nog niet erom heen , of heb ik het nu mis ?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #14 Gepost op: november 06, 2006, 13:13:49 pm »
ik heb er wel niet zoveel vestand van maar ik denk dat de bovenste het popje is , maar kan het ook niet zo zijn Rick  dat het popje gewoon te jong is  , omdat ze hem afwijst want volgens mij is het nog een jonkie de bovenste aan zn ogen te zien want ze heeft die lichte rand nog niet erom heen , of heb ik het nu mis ?

Dat idee had ik ook al dat ze (?) nog heel jong is. Wel mooie gaaitjes!  ;)