Auteur Topic: Albino met albino kruisen?  (gelezen 9324 keer)

peter wauben

• Gast
Re:Albino met albino kruisen?
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2009, 21:54:09 pm »
Je krijgt dan te maken met de lethaalfactor, dat wil zeggen onbevruchte eieren ,vroegtijdig afsterven van de eikiem, kleinere vogels die vroegtijdig sterven, en als ze al overleven zijn ze duidelijk zwakker en zoals al aangeven genetische afwijkingen.
Vandaar dat je met ino-splitvogels x ino kan kweken. Echter bovenstaand feit blijft bestaan. Bij Ino x ino is deze factor beduidend nog sterker aanwezig  , zoniet fataal voor   nakomelingen als die al komen. Vandaar dat je ook heel selectief en alleen met zeer goede vogels moet kweken .
Persoonlijk vind ik het een beetje vreemde vraag, maar ja, als men zich er niet in heeft verdiept kan men het ook niet weten.
Dus bij deze ook een antwoord  ;) Ach las, ergens Amerikanen, vandaar dat ze zoveel import vogels nodig hebben. De vogels sterven er als vliegen als ze zo kweken.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2009, 22:38:44 pm door peter wauben »

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #16 Gepost op: september 12, 2009, 08:34:09 am »

Dus bij deze ook een antwoord  ;) Ach las, ergens Amerikanen, vandaar dat ze zoveel import vogels nodig hebben. De vogels sterven er als vliegen als ze zo kweken.

Ja, maar de vraag is meer of dit ook gedocumenteerd is ;)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #17 Gepost op: september 12, 2009, 16:42:12 pm »
Citaat
Je krijgt dan te maken met de lethaalfactor, dat wil zeggen onbevruchte eieren ,vroegtijdig afsterven van de eikiem, kleinere vogels die vroegtijdig sterven, en als ze al overleven zijn ze duidelijk zwakker en zoals al aangeven genetische afwijkingen.

Citaat
maar ja, als men zich er niet in heeft verdiept kan men het ook niet weten.

Zou me dan maar eens verdiepen in de materie  ;) als men ino X ino kweekt treed er geen lethaalfactor ( dode jongen) op

Oh dan ben ik ook zeer benieuwd!
Ik hoor nl ook altijd dat het kale plekje dat ino's achter hun kuif hebben groter is naar gelang er meer ino x ino gekruist is geweest en dat kale plekje is niet wenselijk volgens de keurmeesters.

Klopt is niet wenselijk, dit is ook het probleem van ino's aan elkaar paren, juist bij de bevedeing zie je het eerst, bij valken de kale plek achter de kuif, bij andere soorten ( bv forpussen) te korte bevedering rond de oren en ogen( kale plekken)

Henk

« Laatst bewerkt op: september 12, 2009, 16:48:36 pm door broto »

Offline Croeze

• Aangepikt eitje
Re: Albino met albino kruisen?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 07, 2010, 20:30:54 pm »
ik heb  gras parkietjes en lutino (pop)en en albino (man )kan ze dus beter eerst met en gekleurde kruisen en dan de jongen van die weer met elkaar om ino,s tekrijgen
of zit ik er nu helemaal naast

groetjes richard