Auteur Topic: LET OP LEZEN, PAPAGAAI VLIEGT LOS IN BOLNES  (gelezen 44550 keer)

Cosch

• Gast
Re: LET OP LEZEN, PAPAGAAI VLIEGT LOS IN BOLNES
« Reactie #165 Gepost op: november 16, 2006, 19:18:47 pm »
Als het goed is zijn ze vanavond weer gaan proberen. Ik hoooooooop zo dat het gelukt is!  :seestars:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #166 Gepost op: november 16, 2006, 19:24:23 pm »
we zullen sewes wel verslag krijgen van johnny zekers ,ik hoop dat het gelukt is,arm beestje

pvg

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: november 16, 2006, 19:44:53 pm »
allemaal een beetje nieuwsgierig? woohoo
Het is inderdaad te hopen,vivke,want bij onze noorderburen zal ook wel al wat water neergevallen zijn, zeker? duimen maar :good:
gr.,
Rick.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #168 Gepost op: november 16, 2006, 19:49:44 pm »
bij onze noorderburen zal ook wel al wat water neergevallen zijn, zeker?

bij jullie wel dan,hier niet zenne ,droog dagje van 13.5 °C ,ni slecht toch nie

pvg

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: november 16, 2006, 20:07:58 pm »
't zal dan weer boven ons hoofd gehangen hebben...pffft....regende daarjuist nog :angry: :angry:
groetjes,
Rick.

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: november 16, 2006, 21:27:54 pm »
WEER NIET GELUKT

Jeffrey had Gijs meegenomen (zijn geelkuif) en de ontsnapte Kaketoe zat op een gegeven moment nog geen halve meter van Gijs vandaan.
Gijs was net buiiten gezet of de vrije vogel kwam vanuit de hoge Berk, in één keer zeer dichtbij, bij de buurman de boom in!
Die boom (wilg) staat direct tegen onze boom aan.
Gijs is toen door Jeffrey in onze boom gezet en de "vrije" Kaketoe zat in de boom van mijn buurman en ze zaten ZO DICHTBIJ elkaar.
Wij hielden ons verstopt in mijn huis met alle lichten uit.

Gijs en de vrije Kaketoe zaten echt zo dicht bij elkaar , minder dan 50 cm!!!!!
Op een gegeven momeent is Jeffrey, weer, naar buiten gegaan en daarbij hield hij een vangstok met net dicht tegen zijn lichaam aan.
Hiervoor was Jeffrey al een paar keer naar Gijs gegaan en voerde hem zonnpitten om de vrije vg\ogel ook te lokken.
De vrije vogel had op die momenten zeer veel interesse!

Hij is de vogel achterwaards genaderd en begon ook hem te lokken met zonnepitten.
Het leek er op een gegeven moment even op dat de vogel naar Jeffrey toe zou vliegen maar in plaats daarvan vloog hij weer terug hoog zijn Berk in en was de poging voorbij!!!!

Dit is zo ........................................................................................

Wij doen nog één poging al is het alleen maar om Gijs. De Kaketoe van Jeffrey leek echt teleurgesteld dat hij uiteindelijk weer alleen binnen was.
Na de eerste poging, waar Gijs ook bij was, is hij zich anders gaan gedragen en was steeds op zoek naar de vrije vogel.

Wij gaan volgende week weer verder en gaan dan de grote midelen inzetten!!!
Drie maal is scheepsrecht!!!

zucht . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :stink:

Offline Angelique

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #171 Gepost op: november 16, 2006, 21:33:36 pm »
Dat is nou jammer zeg.
Ik hoop dat jullie volgende week meer succes hebben.
Succes  :-*

miekje

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: november 16, 2006, 21:50:44 pm »
Heeeeel veel succes gewenst!  :-*

Jarie

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: november 16, 2006, 21:55:50 pm »
frusterend zeg...................  wel leuk dat t klikt tussen de kakatoe,s

devil

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: november 16, 2006, 22:01:34 pm »
jammer dat het weer niet is gelukt
maar een vraagje waarom pas weer volgende week en niet van het weekend ben je niet bang dat ie dadelijk foetsie is

Cosch

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: november 16, 2006, 22:09:14 pm »
Ohhh wat balen zeg!
 :(

Ik heb zo hard geduimd!   :S

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #176 Gepost op: november 16, 2006, 22:11:09 pm »
dat is een risico dat ze eigenlijk alle dagen nemen hé,
johnny en jeffrey hebben ook nog andere dingen,hun gezin,hun werk en het zal altijd wel niet passen voor beiden ook niet
ik hoop ook voor het beestje dat ze hem vangen ,zeker met de winter voor de deur,maar het is steeds een risico ,niet ?

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #177 Gepost op: november 16, 2006, 23:35:39 pm »
jammer dat het weer niet is gelukt
maar een vraagje waarom pas weer volgende week en niet van het weekend ben je niet bang dat ie dadelijk foetsie is
Nee, ik ben niet bang dat de vogel dadelijk foetsie is omdat hij nu echt zijn vaste plek heeft in de berk, achter mijn tuin.
Ook denk ik dat de vogel terug blijft komen op zoek naar Gijs, de Kaketoe van Jeffery, want die klikken met elkaar.
Het was echt leuk om te zien dat toen die Goffini dichtbij Gijs was, hij blaadjes en takjes ging plukken zo van......Dit is voor jou :-*

Het ligt ook echt niet aan de wil maar inderdaad is het zo dat mijn baas mij ook nog wel eens wil zien en de komende dagen vooral in de nachtdiensten. Verder zit Jeffrey met zijn studie natuurlijk en dat is het maar net wanneer wij samen kunnen.
Ik maak niets zonder Gijs en Jeffrey erbij.

Wij doen er echt alles aan......

Heeft iemand trouwens wel eens ervaringen gehoord met vogellijm.
Ik weet dat het vroeger in Belgie werd gebruikt om vogels te vangen op takken enzo.
Wast dat spul er makkelijk af of is het giftig voor de vogel.

Ik heb onderzocht (naja, laten onderzoeken) of pepperspray een mogelijkheid was. Doet pijn maar is in geen geval schadelijke voor mens of dier daar er alleen voor consupmtie geschikte ingredienten inzitten.
Blijkt niet te werken bij vogels.....Had ik kennen weten natuurlijk want elmo eet peppertjes alsof het snoepjes zijn  :)

Resteren nu, zeer sterk licht om de vogel te verblinden als hij laag in de boom zit en ons tijd geeft hem te vangen, nadat Gijs hem gelokt heeft of De vogel enorm nat spuiten om diezelfde reden of dus die vogellijm.

Wederom vandaag emails verstuurt naar dierenartsen, Amivedi en de dierenbescherming, maar de meesten reageren niet eens!

Ben ook aan het zoeken naar zogenaamde mistnetten...die schijnen ook goed te zijn.
Naja, je merkt dat ik er mee bezig ben en daarbij lassen wij ook express weer een pauze in om de Goffini weer even tot rust te laten komen.

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #178 Gepost op: november 16, 2006, 23:54:08 pm »
Dag Johnny,ik weet niet of je mijn berichtje hebt gelezen,maar de meest simpele oplossingis en geloof me,plaats nu een grote bench op  of dichtbij de plek waar de vogel naar beneden kwam,leg daar voer op,naast en in,ook evt drinken.
Dus papegaaienvoer,walnoot ,pinda ed,je zult zien dat als de vogel naar beneden komt,je hem mettertijd zult vangen,iid geval weet hij waar hij gevoerd wordt,ze zien echt alles en ga niet klooien met licht of water,dat kun je echt wel schudden.
Als jouw kennis er over een paar dagen weer is met de kakatoe en je hebt hem nog niet is ook de eventuele angst voor de bench al verdwenen,want er ligt voer en dat betekent eten,blijf op afstand en laat de vogel eerst ondervinden dat hij niets te vrezen heeft,de rest is later kinderspel.

GR Kees.

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: november 16, 2006, 23:59:27 pm »
Ja ook daar heb ik aan gedacht maar wat wil het feit.
Bolnes is een vreselijk vogelrijke buurt en in elke tuin hangt hier een TON vogelvoer, vetbollen, pinda's en ga zo maar door.
Echt, honger zal hij de hele winter niet hebben. De vogels worden in de winter in Bolnes alleen maar dikker!!! :)

Dus ik zit met het feit van lokken.......
Wil niet zeggen dat ik het een goed idee vind hoor. Zeker toepasbaar als hij wel honger zou krijgen!
AAAARGGGHHHHH, ik wordt hier echt gek van :angry: :angry: :angry: