Auteur Topic: LET OP LEZEN, PAPAGAAI VLIEGT LOS IN BOLNES  (gelezen 44628 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: LET OP LEZEN, PAPAGAAI VLIEGT LOS IN BOLNES
« Reactie #195 Gepost op: november 20, 2006, 21:44:22 pm »
en johnny nog gebeld en wat zeiden ze   
wanneer ga je het weer proberen met jeffrey zal voor jullie duimen dat jullie die doerak vangen

zat net over de bench te lezen maar hoe wil je die dicht doen als ie erin zit neem aan dat het geen klapdeur is die zodra de bird erin zit dicht klapt

Meteen een leuke naam voor de kakatoe: Doerak!  :good: Toch?  :cool:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #196 Gepost op: november 20, 2006, 23:10:53 pm »
kheb van het weekend erover gepraat met die kwekers van gaaien hier en die waren unanime dat de beste manier om hem te vangen was ,proberen hem zo nat mogelijk te krijgen zodat hij niet kan opvliegen,maar eerlijk gezegd dat zie ik toch niet zo gebeuren,ze worden al zelf zo snel niet nat,laat staan deze die al zo lang buitenzit,die zijn verenkleed zal zeker beschermd worden door de vetlaag,die zal zich zeker goed poetsen omdat in orde te houden,tegen de regen en de koude

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #197 Gepost op: november 21, 2006, 09:43:44 am »
kheb van het weekend erover gepraat met die kwekers van gaaien hier en die waren unanime dat de beste manier om hem te vangen was ,proberen hem zo nat mogelijk te krijgen zodat hij niet kan opvliegen,maar eerlijk gezegd dat zie ik toch niet zo gebeuren,ze worden al zelf zo snel niet nat,laat staan deze die al zo lang buitenzit,die zijn verenkleed zal zeker beschermd worden door de vetlaag,die zal zich zeker goed poetsen omdat in orde te houden,tegen de regen en de koude

Bobbie mijn Jardine was ook weggevlogen. We vonden hem in een boom en hij kwam maar niet. We hebben toen van alles geprobeerd, zijn maatje erbij gehaald, met de snoeppot gerammeld (waarop hij in huis altijd heel enthousiast reageerde) en ook geprobeerd nat te spuiten met een tuinslang. Dit liep uit op een fiasco want met alle lokmiddelen bleef hij wel op zijn plek maar met het natspuiten klom hij eerst hoger de boom in en daarna ging hij er vandoor.  :cry: rip

Pascalle

• Gast
« Reactie #198 Gepost op: november 21, 2006, 09:48:03 am »
Ja voor die schrikreactie zou ik ook bang zijn, wellicht gaat hij dan toch een nieuwe boom elders zoeken en zie je hem nooit meer terug....... :(
Hij moet jullie vertrouwen krijgen denk ik, misschien lukt het wel als je een aantal pogingen achter elkaar probeert, zonder enkele dagen ertussen. Hoop niet dat de winter binnenkort komt... (vorig jaar deze tijd heeft het zo vreselijk hard gesneeuwd in het weekend......  :o

succes ermee

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #199 Gepost op: november 22, 2006, 11:45:07 am »
Ik ben zojuist gebeld door de vogelverzorgers van Blijdorp met wat advies. Ze konden mij verder zelf ook niet helpen.
Hun advies is een soort vogelhuis op te hangen in de boom waarin hij slaapt.
Gaaien hebben een natuurlijke behoefte in een hokje te kruipen/slapen/liggen ofzo  :o
Als hij dan, op een koude natte nacht besluit het hokje in te kruipen is het een kwestie van hokje dicht en hebben.

Wat nat spuiten betreft heeft dat volgens hen geen zin daar de Kaketoe te groot is om snel zijn stijgvermogen tijdelijke uit te schakelen.
Wel een goed idee was om het lokvoer in een rode bak aan te bieden en over het voer iets van peper te strooien voor de geur en kleur.
Hey, dat had ik eerder gelezen!!! :good:

Dus, weer advies en geen echte hulp. Zo veel dierenliefhebbende instellingen maar niemand is liefhebber genoeg om daadwerkelijk van zijn zuignap af te komen en te helpen  ???
Ik heb nu alleen nog maar het telefoonnummer van de Avifauna maar vraag mij af of het zin heeft nog te bellen!

Een teleurgestelde Johnny

Zojuist deze link gestuurd naar SBS6!
« Laatst bewerkt op: november 22, 2006, 11:49:23 am door Johnnyhagenaar »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #200 Gepost op: november 22, 2006, 11:50:53 am »
Ja, Avifauna bellen zal ook geen zin hebben denk ik! Misschien dat deze instanties wél komen als het op Hart van Nederland komt... :(

Cosch

• Gast
« Reactie #201 Gepost op: november 22, 2006, 11:52:05 am »
Sjonge jonge!  :(

Wonderlijk dat de kaketoe nog leeft!  :o

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #202 Gepost op: november 22, 2006, 12:02:42 pm »
Ja, Avifauna bellen zal ook geen zin hebben denk ik! Misschien dat deze instanties wél komen als het op Hart van Nederland komt... :(
Dat zou best eens kunnen...positieve reclame voor hun. Maar van de andere kant zullen ze zich realiseren dat ze meer telefoontjes kunnen gaan krijgen als iemand(denkt) een gaai gespot te zien hebben. Dat kan voor hun ook weer een rede zijn om juist ook niet te komen als er tv bij is.

Jarie

• Gast
« Reactie #203 Gepost op: november 22, 2006, 12:26:01 pm »
Hey Johnny als je hulp nodig heb om een vogelhuis in elkaar te timmeren,Ruud van mij is erg handig hoor,dus.
en je weet waar we wonen ;)
we horen het wel :good:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #204 Gepost op: november 22, 2006, 13:43:13 pm »
ik zou voor de zekerheid is een telefoontje doen en het gehele verhaal uitleggen
ik vind het echt ongelooflijk dat er GEEN enkele dierliefhebbende instantie ook maar een poging gedaan heeft om je te helpen!
tel van hart v nl = 020 - 800 7777

qliqi

• Gast
« Reactie #205 Gepost op: november 22, 2006, 14:01:04 pm »
denk dat deze vogel al aardig 'gehard'is... wie weet hoe lang ie al losvliegt... Ik hoop zo dat het jullie lukt!!!

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #206 Gepost op: november 22, 2006, 14:38:44 pm »
Hey Johnny als je hulp nodig heb om een vogelhuis in elkaar te timmeren,Ruud van mij is erg handig hoor,dus.
en je weet waar we wonen ;)
we horen het wel :good:

Nou, ik zou er blij mee zijn. Dan kan ik het hok zsm in elkaar zetten en tegen de Berk plaatsen.
Wellicht iets met een band om hem aan de berk vast te klemmen?
Geeft toch weer meer het idee dat wij met zijn allen bezig zijn hey, al hebben jullie natuurlijk al voor die mooie gaaienlokkooi gezorgd! :good:

Jarie

• Gast
« Reactie #207 Gepost op: november 22, 2006, 15:31:00 pm »
Kom maar langs dan kunnen jullie een idee uitbreien :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #208 Gepost op: november 22, 2006, 15:48:00 pm »
Zo zie je maar. Je word wel geholpen door iedereen die ook maar iets kan doen. Alleen helaas niet door instanties die wat meer kunnen doen!  :(

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #209 Gepost op: november 22, 2006, 16:36:20 pm »
Kom maar langs dan kunnen jullie een idee uitbreien :thumsup:

Hahahahaha, ik wil hem wel eens een kooi zien breien!  cheesy3

Overigens gaan Jeffrey, Gijs en ik morgen weer aan de slag voor poging 3!!!