Vannochtend vroeg, naja, uurtje of 09:00 uur zag mijn vrouw de Kaketoe weer voor onze tuin in de boom zitten.
Lager dan normaal deze keer want hij heeft een nieuw zitstokje ontdekt op de Berk.
Ik ben naar buiten gegaan met een hand vol zonnepitten en ben, met mijn rug naar hem toe, zijn richting op gelopen.
Ik begon met hem te praten en hij keek mij aan en reageerde ook. Ik hield toen de zonnepitten in mijn handpalm omhoog en sprak vrolijk met hem verder.
Ik zag dat de Kaketoe zijn kuif opzette en met kopje vrolijk draaiende bewegingen maken. Hij was aandacht aan het trekken en wilde dus aandacht!!!!!
Ik heb zeker een kwartier tegen hem staan kletsen waarbij hij geregeld van zitplaats veranderde.
Hij is toont echt interesse en draaide zijn koppie zo alsof hij gekriebeld wilde worden.
Ik denk nu ook te weten waarom hij niet meer op vaste tijden in dezelfde boom zit.
Hij heeft het namelijk aan de stok met twee grote zwarte vogels dioe hem ook nu even uit de Berk joegen.
Hij was echter zo weer terug. Die zwarte vogels zijn een slag groter dan de Kaketoe maar de Kaketoe 5 slagen slimmer.
Ook zag ik dat hij schors van de Berk af haalde en stukken hout.
Inmiddels wordt er gewerkt, Thanks Jeffrey, aan het hok dat wij gaan ophangen.
Ik hoop echter dat wij genoeg tijd hebben om alle plannen in uitvoering te brengen. Ik hoop niet dat die zwarte vogels hem een keer goed te pakken krijgen.
Bij deze dus een update!