Auteur Topic: kiemzaad...mag dat ook droog gevoederd worden?  (gelezen 1097 keer)

pvg

• Gast
kiemzaad...mag dat ook droog gevoederd worden?
« Gepost op: november 09, 2006, 14:50:06 pm »
Dag allemaal,
Een vriendin van me vroeg of kiemzaad ook gewoon droog mag gegeven aan senegalpapegaaien, in dit geval. Het is bij mij nog nooit eerder opgekomen om dit te proberen maar bij gebrek aan ander zaad, had ze dit gegeven en wat blijkt...die vogels eten dit supergraag ! Nu is het zelfs zo dat ze het ander eten laten staan en enkel dat droog, niet gekiemd kiemzaad met veel zin opeten.
Mijn vraag aan jullie is of dit geen schade kan brengen,is kiemzaad niet té sterk en té voedzaam om dagelijks te geven, kan ze daar iets mee misdoen of is kiemzaad gewoon een mengeling zoals een ander? Wordt het 'kiemzaad' genoemd omdat die specifieke zaden rapper 'kiemen' want waarom zou er anders onderscheid gemaakt worden tss dat en gewoon zadenmengeling ? Ik heb hier geen ervaring mee, maar zou wel graag mijn vriendin raad kunnen geven omdat het gaat over vogels van bij mij afkomstig...en dan wil je niet dat het fout loopt, niet? Kan er dus iemand mij wat informatie geven aub ?  Dank je!!!
groetjes,
Rick.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: kiemzaad...mag dat ook droog gevoederd worden?
« Reactie #1 Gepost op: november 09, 2006, 15:03:43 pm »
hoi rick
misschien vind je hier het antwoord wel tussen

gr vivke

pvg

• Gast
Re: kiemzaad...mag dat ook droog gevoederd worden?
« Reactie #2 Gepost op: november 10, 2006, 13:01:09 pm »
dag hoor,
Is best interessant, die site en staat idd wat bij ivm kiemzaad. Heb toegevoegd aan favorieten want die mensen hebben ervaring genoeg, volgens mij.
dank je wel!

Rick.