Auteur Topic: Zielige papegaai  (gelezen 1444 keer)

dutchgerard

• Gast
Zielige papegaai
« Gepost op: november 12, 2006, 10:40:20 am »
Mijn vrouw die op een taxi rijdt had gisteren een mevrouw in de taxi die een grijze roodstaart heeft.
Haar man is een paar maanden geleden overleden en nu praat hij niet meer (de papegaai) en ook zijn vrouwtje praat niet meer tegen hem.
Ze vindt er niets meer aan maar wil hem ook niet kwijt. Hij krijgt water en voer maar komt nooit meer uit zijn kooi en praat ook niet meer.
Het schijnt al een heel oude vogel te zijn. Ik zou hem wel op willen vangen maar hoe pak ik dit aan.........ze wil hem niet kwijt maar doet er ook niets meer mee.

Cosch

• Gast
Re: Zielige papegaai
« Reactie #1 Gepost op: november 12, 2006, 10:47:47 am »
Ik zou denk ik laten zien wat jullie met jullie gaai doen. Gewoon je gaai meenemen en laten zien. Of bij jullie uitnodigen. Maar er ook heel veel over vertellen. Over hoe slim ze zijn enzo. En haar zo proberen te overtuigen dat hij beter af is bij jullie!

Gr Corina

dutchgerard

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 12, 2006, 10:50:28 am »
Dat is misschien wel een idee...........Gino meenemen (als ze ons wil ontvangen) en laten zien dat een gaai veel aandacht nodig heeft.

pvg

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 12, 2006, 12:29:50 pm »
hallo daar,
zielig verhaal dat mij wel raakt...Het is jammer dat de gaai, dupe is van het overlijden van de man.
Misschien kan de vrouw de gaai nog niet loslaten omdat ze zelf nog zal moeten verwerken en rouwen. Ik zou er toch proberen kontakt mee te houden want ik veronderstel dat ze op termijn wel gaat inzien dat het beestje zo nog ongelukkiger gaat worden. Ofwel zal ze dan klaar zijn om hem te plaatsen ofwel leert ze ermee om te gaan omdat ze het gezelschap en de vriendschap van de gaai leert apprecieren. Ik zou wat foto's in de taxi leggen en als je ze nog eens ziet, de beeldjes van jullie vogel, tonen...hopelijk gaan haar ogen dan open.

Ik vind het tof dat jullie het lot van de papegaai zo aantrekken...zo zie je maar...dat er toch nog mensen zijn met het hart op de juiste plaats .

Alleszins succes en hou ons op de hoogte, hé.

groeten,

Rick :-*

dutchgerard

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 12, 2006, 13:11:07 pm »
Ja ik hou jullie op de hoogte, ik heb wel erg medelijden met dat beestje en die vrouw.
Nu hebben ze het beiden niet naar hun zin.
Ze wil hem volgens mijn vrouw (nog) niet kwijt.
Misschien als ze wat meer verteld hoe wij met onze Gino omgaan wil ze dat ook wel voor haar gaai.
Ik denk dat mijn vrouw het adres van die mevrouw wel heeft (ze is nu aan het werk) dan zoek ik haar telefoonnummer er wel bij en zal haar eens bellen. Duim maar voor me. Ik weet nog niet of ik hem zelf hou als ik hem over kan nemen (dat hangt ook van mijn vrouw af) maar anders is er hier op het forum wel iemand met een groot hart en een beetje ruimte.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: november 12, 2006, 14:01:16 pm »
Ach wat sneu allemaal.. :cry: Die vrouw zit in een rouwproces en de gaai voelt dat ook natuurlijk! :S Misschien is stimulatie inderdaad een goed idee, laat haar Gino zien etc. Ik ben zeer benieuwd! ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2006, 15:48:16 pm »
waar ik vroeger werkte ging het net zo het was de papegaai van meneer en de vrouw kon er niets mee aan,na het overlijden is de vogel gaan beginnen treuren en  plukken en toen kreeg die oude dame terug een huisvriend en die gaai bloeide op,die was wel 76 jaar toen

als die vrouw zich een gedacht kan vormen van wat en hoe gebeurt het misschien,aan de andere kant ,moet je zo denken,het is het enige van haar man dat ze nog heeft,en dat ook afgeven is dubbele rouw,gaat niet zo makkelijk zenne
ik hoop dat jullie haar een helpende hand kunnen bieden

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: november 12, 2006, 16:01:05 pm »
Bied gewoon hulp en hou contact. Zo ontstaat er een vertrouwensband tussen jullie en die mevrouw (en gaai) de stap is dan misschien een keer heel makkelijk voor haar te maken. Sterkte er mee en ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat!  :-*

TWEETY

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 12, 2006, 18:11:01 pm »
ja wat een triestig maar spannend verhaal
ben erg benieuwd naar het vervolg ::)
misschien als ze beter leert om te gaan met haar grijsje kan ie gewoon bij haar blijven, kwestie van die dame te tonen wat een plezier en liefde je kan krijgen.
nu ze alleen is en in rouw zou dat misschien wel haar leven en dat van de gaai positief veranderen :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 12, 2006, 21:11:07 pm »
Een paar mnd geleden is nog erg kort. Misschien staat haar hoofd er nu even niet naar en doet ze uitspraken die gebasseerd zijn op haar vreselijk verdrietige gevoel van nu . Ook niet zo heel raar dat dat zo is...het belangrijkste uit haar leven is immers net voorgoed verdwenen en haar wereld is ingestort :( . Als je contact kunt houden kan ze later altijd nog in alle rust beslissen wat er met t grijsje gebeurt...persoonlijk denk ik nml niet dat de tijd NU rijp is ;) Dat ze nu alleen voert zegt niet veel over de toekomst. Gelukkig gaat ook zij het leven weer anders zien...maar daar heeft ze wel tijd voor nodig. En wie weet wat ze dan beslist? Zou erg jammer zijn als ze nu t grijsje kwijt raakt omdat het nu niets uitmaakt...het grijsje van dr man kan later wel eens heel belangrijk voor dr zijn. Dat wegdoen is niet iets om op dit moment te besluiten lijkt mij ;) Steun en contact kan wel heel fijn zijn denk ik :-*

dutchgerard

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 12, 2006, 22:17:49 pm »
Tommy ik ben het helemaal met je eens, ik laat het voorlopig even rusten.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: november 12, 2006, 22:54:27 pm »
Ik ben het helemaal met Daphne eens. Ook wat betreft het steunen en contact houden. Zou het bovendien niet geweldig zijn als ze door jullie steun en contact (als dat mogelijk is) een andere kant van haar grijsje ziet en daardoor weer wat afleiding heeft?
Laat het maar niet rusten, zet maar veel lekkere koffie! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: november 13, 2006, 00:16:33 am »
Laat wel blijken dat je haar wil helpen met het contact tussen haar en het grijsje. Anders gaat ze je misschien weren, omdat ze kan gaan denken dat je juist op het grijsje uit bent.
Contact en steun is in deze inderdaad belangrijker.

pvg

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 17, 2006, 17:06:58 pm »
hallo,
Hoever staat de situatie, ondertussen? Nog contact gehad met de mevrouw?
Of helemaal niets meer...?

gr.,
Rick. ;) ;)

Leo

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 03, 2007, 10:42:34 am »
Hoever staat de situatie, ondertussen?
Of helemaal niets meer...?  ???