Auteur Topic: goffini kaketoe  (gelezen 14238 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: goffini kaketoe
« Reactie #15 Gepost op: december 03, 2006, 14:58:16 pm »
Klinkt misschien hard,  :-[ maar ik zou als ik Truus was een ander huisdier kopen. Er zijn bijv heel veel katten in het asiel die dolgraag een huisje willen!
Want een gaai die nooit schreeuwt, zul je niet gauw vinden.

Tja daar zit zeker een kern van waarheid in...
Waarom willen jullie perse een gaai? Want je behoort bij elk dier dat je in je leven neemt niet alleen de positieve aspecten aan te nemen maar ook het negatieve... elke gaai heeft zijn schreeuw momenten. De een wat meer dan de ander, elke reactie die je daarop geeft is er daan 1 te veel want je moedigd daarmee het schreeuwen aan.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #16 Gepost op: december 03, 2006, 16:37:34 pm »
Waarom niet  ???

omdat frank,zelfs voor het lezen van dit topic en de link ,ik er geen zou aanschaffen,mijn hart gaat gewoon niet open voor ze, alhoewel ik het heel mooie vogels vind,net hetzelfde voor een ara,prachtige vogel maar niet voor mij

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 03, 2006, 16:42:23 pm »
Hihi,

was weer eens een tikkeltje ironisch van me , sorry  :-[

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 03, 2006, 16:42:55 pm »
Met kaketoe heb ik ook niet zo veel. Vind ze van anderen super leuk, maar ik zou zelf niet zo snel een kaketoe nemen.
Een blauw gele ara zou ik wel heel gaaf vinden. Maar dan wel een jonkie. Ik hoop dat ik ooit de ruimte en het geld heb om een blauw gele aan te schaffen!

Wickingh

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 03, 2006, 16:45:16 pm »
Haha Corina,

dan heb je mijn groenvleugels nog niet gezien, die zijn nog leuker  :) , ennuh daar kan je best nog een plekje voor vinden hoor bij je thuis.
Doei je gewoon je bed op de badkamer zetten,

;) g Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 03, 2006, 16:49:20 pm »
 :CENS jaa die groenvleugels schijnen idd heel leuk te zijn!
Dat zal tegen die tijd nog een moeilijke keuze worden!

Maar ik weet wel dat als ik ooit nog een gaai koop dan zal het een ara zijn!

Doei je gewoon je bed op de badkamer zetten,

cheesy2 cheesy2
Zelfs daarvan vraag ik me af of het zal passen. Ach dan slaap ik gewoon op de bank, kan ook!  :yahoo:

dutchgerard

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 03, 2006, 16:49:52 pm »
Onze grijze hebben we nog nooit horen schreeuwen, fluiten en praten kan hij goed.
Gino zal wel de uitzondering op de regel zijn. Wij zijn er blij om.  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: december 03, 2006, 16:50:29 pm »
Je kunt ook een matras in je bad proppen.... moet je wel een bad hebben natuurlijk  cheesy2

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: december 03, 2006, 16:52:54 pm »
Onze grijze hebben we nog nooit horen schreeuwen, fluiten en praten kan hij goed.
Gino zal wel de uitzondering op de regel zijn. Wij zijn er blij om.  :thumsup:
Onze Kaya (grijze roodstaart) schreeuwt ook niet, tenminste niet iets wat op de kakatoe zou lijken, alleen als hij schrikt van een grote doos ofzo dan komt er 1 enkele schreeuw. Maar hij kan wel eens ooit een heel hard (geimmiteerd) geluid produceren, zit hij net toevallig vlak bij je oor dan hoor je effe niet veel meer  :seestars: maar over het algemeen is onze Kaya ook een rustige kletser en fluiter  :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 03, 2006, 16:55:33 pm »
Mijn Kaya schreeuwt ook niet maar bijt weer!  :) Tis de vraag wat je liever heb!  :)

Jarie

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 03, 2006, 17:20:42 pm »
leuk die banner Corina,ik zie m nu pas! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 03, 2006, 17:28:32 pm »
Dank je.  :-*  Heb em vanmiddag er ook pas ingezet ;)

russelltje

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 03, 2006, 17:40:14 pm »
Leuk thee kransje dit  :)

Maar ik heb nergens gelezen dat truus een papegaai zoekt die niet schreeuwd. We weten niks van de situatie af met de amazone en we kunnen er slechts naar gissen. Op basis daarvan kunnen we er ook niet over oordelen.

Truus ik hoop dat je goed voorbereid, maar je hebt ook al meer dan een jaar ervaring dus ik denk dat je wel weet waar je mee bezig bent. Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust ;)

truus

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 03, 2006, 18:02:34 pm »
hallo
ik weet ook dat een papegaai eens kan schreeuwen ,het gaat mij erom de ene soort meer  schreeuwt als de ander ,dat een kaketoe veel harder kan schreeuwen als een roodstaart weet ik nu ook. dat ik de amazone weg heb gedaan is dat hij schreeuwde als mijn man of mijn zoon al in de kamer kwamen en hij hield niet op. het werdt steeds erger ,zo erg dat de hond ook de kamer uit rende als hij begon. ik zal ook nooit meer een papegaai bij mensen kopen die ik niet ken
wel wil ik een jonge papegaai en op dit forum staan veel tips en je kunt ook vanalles vragen
dat lijk mij ook al een goed begin
groetjes truus

TWEETY

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 03, 2006, 20:53:59 pm »
welkom truus  :-*

goed van je dat je er goed over nadenkt , je zal hier heel veel info krijgen.

sandra en grijsje tweety