Auteur Topic: goffini kaketoe  (gelezen 14242 keer)

truus

• Gast
goffini kaketoe
« Gepost op: december 02, 2006, 20:15:04 pm »
hallo
ik kan deze week een jonge goffini kaketoe kopen maar vindt niet veel info er over . het enige dat ik gelezen heb is dat ze snacht's vaak schreeuwen ik zoul graag  meer info en weten waar ik aan begin
groetjes truus

Cosch

• Gast
Re: goffini kaketoe
« Reactie #1 Gepost op: december 02, 2006, 20:30:40 pm »
Er zijn hier helaas niet zo veel Goffini eigenaren!  :cry:
Ik hoop dat je gauw wat meer informatie vind want dat is natuurlijk wel super belangrijk!

Gr Corina

giggles

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 02, 2006, 20:34:34 pm »
je kan er wel boekjes over kopen. Misschien ook wel in de bieb.
Over kaketoe's hebben we hier niet zo heel veel informatie. Maar voor alle kaketoe's geld dat het absoluut geen makkelijke huisdieren zijn.
Ervaring met papegaaien is vaak wel vereist.
Dus misschien wel leuk als je eerst iets meer over jezelf verteld, zodat wij weten waar je vandaan komt.
Heb je al meer ervaring met vogels, of nog helemaal niet. Als je nog helemaal geen ervaring hebt met vogels raad ik je bij voorbaat al af om een kaketoe aan te schaffen.
Het beste advies dat ik je kan geven is. Verdiep je goed in je vogel, VOORDAT je hem aanschaft en trek daarna pas je conclusies over het aanschaffen of niet.

Groeten Jarno.

truus

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 02, 2006, 21:39:44 pm »
hallo
ik heb een jong roodstaart gehad (handopfok) en na een jaar is hij gestorven
daarna heb ik een amazone gekocht bij mensen en die bleek achteraf te schreeuwen als mijn man of onze zoon  in de huiskamer kwam( had iets tegen mannen)heb hem met veel pijn weg moeten doen.en nu kan ik een jonge goffini of een jonge roodstaart kopen
ik heb ook 2 valkparkieten van 10 weken
een beetje ervaring heb ik wel
groetjes truus

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 02, 2006, 21:52:02 pm »
Allereerst welkom natuurlijk op ons forum.  :-*

Waaraan is de roodstaart gestorven als ik vragen mag?
En hoe oud was de amazone?
Als je de amazone weg hebt gedaan, omdat hij te veel schreeuwde zou ik niet zo snel een kaketoe aanschaffen. Deze vogels zijn een meester in het manipuleren van mens en dier om aandacht te krijgen. Waaronder dus ook pluk en schreeuwgedrag. Een kaketoe is een moeilijkere soort om te houden als de andere kromsnavels.
Hier nog even een goeie link over papegaaien opvoeden die wel van pas kan komen denk ik.
http://www.parrotbunch.com
« Laatst bewerkt op: december 02, 2006, 21:55:09 pm door giggles »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: december 02, 2006, 23:11:23 pm »
We hebben hier op het forum toch ook ergens een geluidsfragment van een schreeuwende kaketoe? Wie weet waar die staat? Echt vreselijk! Ze kunnen nog erger schreeuwen dan amazones.
Maar verder heb ik geen verstand van kaketoes.
Ik hoop dat je veel info zal vinden voor je tot aanschaf over gaat. ;)
Succes!

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 02, 2006, 23:14:48 pm »
http://www.mytoos.com/

Zet de speaker maar lekker hard  :)
Het is een confronterende site maar zeker goe dom te kijken voordat je een kaketoe aanschaf!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: december 02, 2006, 23:34:01 pm »
Ja die bedoelde ik!

russelltje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 03, 2006, 10:39:58 am »
Dat er zo weinig kaketoe eigenaren zijn zegt ook maar één ding; niet het ideale huisdier.

Ik zou zeggen verdiep je ook eens goed in de andere kromsnavels, want ze zijn minstens allemaal even leuk.

Je kan hoe dan ook altijd ergens anders een gaai kopen, dus laat je niks opdringen!

Ik ben ook wel benieuwd naar de doodsoorzaak van de grijzeroodstaart. En zit de goffini en grijzeroodstaart bij die zelfde kweker van je eerste overleden grijsje?

truus

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 03, 2006, 12:56:09 pm »
hoi
mijn eerste papegaai is plotseling gestorven hij was de avond een beetje anders en smorgens lag hij dood,waaraan weet ik niet,mischien achteraf zou ik het wel willen weten maar heb geen onderzoek laten doen .en als je na de kweker gaat krijg je toch te horen ze zal wel verkeert voer of zo hebben gegeven . mijn verdriet was groot en ben er niet verder mee gegaan
nu ik het een beetje gelezen heb van mytoos.com denk ik toch dat ik niet de kaketoe koop en mischien de roodstaart
moet er effe over na denken
groetjes truus

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: december 03, 2006, 13:24:05 pm »
moet er effe over na denken

:good: en je goed orienteren! veel succes!!!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #11 Gepost op: december 03, 2006, 13:42:08 pm »
amai amai kben daar ook ff gaan lezen (toch geprobeerd) euh ...... voor mij nooit een kaketoe zenne
hoe mooi en lief zo ook mogen ogen

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 03, 2006, 14:20:20 pm »
Waarom niet  ???

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13 Gepost op: december 03, 2006, 14:45:20 pm »
Prachtig die kaketoe's maar als ik het geluidsfragment hoor zeg ik voor ons gezin ook nee. Als ik Truus verhaal lees zou ik het ook afraden omdat de amazone ook (met pijn in het hart) weg is gedaan vanwege schreeuwen. Ik zou als ik Truus was me eerst goed inlezen hier op de site en andere site's en boeken over gedrag en hoe daarop te reageren en dit ook goed te bespreken met kids en man alvorens er een grijsje of andere gaai komt. Het schreeuwen en negatieve gedrag naar andere gezinsleden is om te buigen als je weet er mee om te gaan. Laat je nooit manipuleren door een gaai want dan is het eind zoek.
Goed van je Truus dat je toch eerst voor aanschaf nog hier terecht bent gekomen! Succes ermee!

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 03, 2006, 14:49:04 pm »
Klinkt misschien hard,  :-[ maar ik zou als ik Truus was een ander huisdier kopen. Er zijn bijv heel veel katten in het asiel die dolgraag een huisje willen!
Want een gaai die nooit schreeuwt, zul je niet gauw vinden.