Auteur Topic: goffini kaketoe  (gelezen 14281 keer)

giggles

• Gast
Re: goffini kaketoe
« Reactie #30 Gepost op: december 05, 2006, 12:34:09 pm »
edelpapegaaien zijn ook lieve leuke rustige vogels (op een klein schreeuw momentje zo hier en daar na dan  :) )
Ik hoop dat je de informatie vindt die je zoekt.

Groeten Jarno

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: december 05, 2006, 12:43:58 pm »
De edel vindt ik erg mooi, vooral het popje, maar nog mooier als je een koppeltje hebt...
Maar ik heb juist niet gekozen voor de edel omdat ze meer zouden schreeuwen en toch wat moeilijker in karakter zouden zijn dan de grijze net als de  amazone. Misschien heb ik me daarop verkeerd ingelezen  ??? maar ik ben heel blij juist met (deze) een grijze roodstaart "begonnen' te zijn.

giggles

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 05, 2006, 12:48:27 pm »
edelpopjes zijn idd kippiger als de mannetjes. De karaktereigenschappen die jij beschrijft herken ik wel bij de vrouwtjes (nou ja ook alleen van lezen en ervaring in winkels en bij kwekers.) Daarom hebben wij gekozen voor een mannetje. We durfden het nog niet aan om een popje te nemen. Misschien over een paar jaar wel, want je hebt gelijk Dianne. Een koppeltje is errug gaaf om te zien  :thumsup:

Verder vind je op internet veel tegenstrijdige info over de edel idd. De ene site wordt gezegdt dat het echte voilliere vogels zijn, maar op de andere site staat weer dat de edel de perfecte huiskamervogel is.
Tot nu toe zijn wij heel tevreden over onze edel. (toegegeven, af en toe kan ie wel zeuren)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #33 Gepost op: december 05, 2006, 16:04:51 pm »
Ik kan mij helemaal in het pro-edel verhaal van Giggels vinden! ;)
Ook ik heb in het begin gelezen dat edels totaal ongeschikt waren voor in de huiskamer, later las ik steeds meer verhalen over dat het de ideale papegaai zou zijn. Waarbij aangetekend dat popjes moeilijker, dominanter zijn dan de mannetjes en dat het popje over het algemeen wordt gezien als meer voor de ervaren gaailiefhebber. Oa om die reden hebben wij nu sinds 8 weken een edelman. :hart:

sappy

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: december 05, 2006, 21:54:53 pm »
Tja wat zal ik zeggen , wij hebben een oranje kuif en een geelkuif kaketoe. En eerlijk is eerlijk in het begin wisten we
niet wat we met het geschreeuw aan moesten ,gewoon klapperende trommelvliezen, maar nu zijn het twee heerlijke vogels , die natuurlijk
's ochtends en 's middags tegen de avond een paar keer schreeuwen ( hooguit 5 minuten ) . Maar lang niet zo hard als in het begin.

Het heeft wel wat tijd gekost , maar als je maar consequent blijft , kan het een prima huisdier worden.
Ze zijn hartverscheurend lief, aanhankelijk , ondeugend en niet meer weg te denken binnen ons huishouden.

sappy

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #35 Gepost op: december 05, 2006, 22:08:14 pm »
En hoe oud zijn ze dan Sappy? En hoelang heb je ze al?

sappy

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: december 06, 2006, 22:29:27 pm »
Paco is 9 jaar   en Mico is 7 jaar   en we hebben Paco nu een half jaar en Mico 4 maanden.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: december 07, 2006, 10:09:40 am »
Dan hebben ze de gevaarlijke leeftijd al bereikt! Goed gedaan hoor! :thumsup:

sappy

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 09, 2006, 21:23:12 pm »
Ja de puberteit is nu al voorbij , maar toch   als je een kromsnavel wil hebben , denk er goed overna , ten eerste is het erg veel
geld   , niet alleen de vogel, maar ook de kooi, speelstandaard etc

En het is echt een kleuter, je moet voortdurend alert zijn, de vogel heeft recht op een plaats in het gezin ,  je bent er echt niet met
 een uurtje per dag de vogel uit de kooi halen ,aandacht geven.
Bij de dierenopvang hebben ze zoveel kromsnavels zitten , die in eerste impuls aangekocht zijn, en vervolgens "vervelend "werden.

Kortom een vogel is van origine niet overmatig schreeuwend ( maar kan dit absoluut worden als je er niet genoeg tijd voor neemt )

Succes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: december 10, 2006, 10:08:51 am »
De mensen die hier zitten, weten dat wel, maar het is inderdaad een goed waarschuwing voor mensen die er nog aan moeten beginnen. Bezint eer ge begint!

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,11498.0.html

Dorian

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: december 10, 2006, 11:40:26 am »
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn hart ook wel bij de kaketoes ligt. We hebben nu een Rose kaketoe, wat 1 van de makkelijkere en minder hard schreeuwende is.

Maar voordat we deze keuze durfden te maken hebben we maanden informatie gezocht. En nu er een tweede gaai bij gaat komen, zet ik mijn voorliefde voor kaketoes toch even opzij, aangezien we nog maar moeten afwachten hoe het gaat in de pubertijd van Pinkey.

Ik zou als je twijfelt over wat je wil, nooit een kaketoe aanraden. En als je eraan begint, zorg dan dat je weet waar je aan begint. Ook als je wel weer een grijsje zou nemen.

Succes met zoeken, Door en Pinkebeest.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #41 Gepost op: december 10, 2006, 13:24:05 pm »
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn hart ook wel bij de kaketoes ligt. We hebben nu een Rose kaketoe, wat 1 van de makkelijkere en minder hard schreeuwende is.

Maar voordat we deze keuze durfden te maken hebben we maanden informatie gezocht. En nu er een tweede gaai bij gaat komen, zet ik mijn voorliefde voor kaketoes toch even opzij, aangezien we nog maar moeten afwachten hoe het gaat in de pubertijd van Pinkey.

Dit is natuurlijk heel verstandig, kan niet anders zeggen.
Toch zit ik mij dan wat af te vragen he. Als je hart zo bij kaketoes ligt, dan zal dat zeer waarschijnlijk zo blijven. Zal je waarschijnlijk ook altijd naar een andere kaketoe blijven verlangen. En soms kan je niet aan je eigen verlangens voledoen (als je verstandig bent dan he  ;)). Maar stel dat alles nu goed gaat met Pinkey en ze komt fantastisch door die pubertijd. Dan zal dat verlangen naar een andere kaketoe toch weer de kop opsteken denk ik zo. En dan zit je waarschijnlijk met 3 gaaitjes, nl Pinkey, de gaai die je nu wil aanschaffen en toch een andere kaketoe als alles bevalt....

Dorian

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: december 10, 2006, 19:31:50 pm »
Dat klopt Lejah. Als we de pubertijd van Pink helemaal goed doorkomen, is dat een mogelijkheid. Dat is ook de reden dat we nu niet overhaast een tweede gaai aanschaffen en er daarnaast rekening mee houden, dat er wel eens een derde zou kunnen komen.

Ik heb ook in mijn achterhoofd dat de papegaai die we nu zouden aanschaffen dus nooit ineens op de derde plaats mag komen. Dit met als gevolg dat we waarschijlijk toch kiezen voor de enige gaai die echt meer dan ons hart gestolen heeft: de Ara....

Maar ook dat houdt in dat we eerst informatie moeten blijven zoeken, langer dan alleen vandaag. Het is heel makkelijk om zomaar gewoon een keuze te maken, maar je bindt je voor een leven een lang. Dus we willen ook nu weer meer dan even heel erg nadenken over wat het slimste is. En het eerlijkst. En het best.

Groetjes,
Door

giggles

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: december 10, 2006, 21:29:22 pm »
Als wij doorgaan hebben we straks een dierentuin vol met gaaien  cheesy2

Dinsdagavond gaan we voor me ouders kijken naar een ara Severa...
Leuk leuk leuk en ze hebben ook nog blauw gele ara's daar... moeilijk moeilijk moeilijk, om ons dan weer in te houden.
Ilona en ik zijn echt te erg  ::)

Cosch

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: december 10, 2006, 21:35:03 pm »
Dat klopt Lejah. Als we de pubertijd van Pink helemaal goed doorkomen, is dat een mogelijkheid.

Nou ik kan je vertellen dat een pubertijd van een gaai niet makkelijk is!
Ik heb hier dan een pubergrijsje. En de kaketoe staat er nog wel bekend om!  :-X