Auteur Topic: aratinga  (gelezen 12868 keer)

Tommy

• Gast
Re: aratinga
« Reactie #15 Gepost op: december 06, 2006, 14:43:52 pm »
Ik hoop en denk dat je een pyrrhura hebt. aratingas zijn idd niet stil ;D

Praten zou ik maar niet op rekenen...dan valt t ook niet tegen ;)
Ik heb 2 aratingas en beide praten ze niet, maar ze zijn er niet minder om :hart:
Trucjes ed leren ze ook graag, mss kun je daar mee bezig gaan ;)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #16 Gepost op: december 06, 2006, 16:42:08 pm »
Citaat
henk die met de rode buik lykt er wel op maar de myne heeft n donkere groene koppie met aan de zy kant van ze ogen denk beige stukje

Dan moet het haast een pyrrhura frontalis =bruinoor parkiet zijn , heeft boven de snavel ook een roodbruin bandje.
Pyrrhura's en ook aratinga's zijn alleen wat doffer van kleur , voor de rest hebben ze alle kleuren die ze later ook hebben, dit veranderd niet.
Niet alle aratinga's schreeuwen hoor, heb zelf best wel veel soorten gehad, daarvan waren er best bij die je bijna nooit hoorde, enkel als er onraad was.
Rustige aratinga's zijn, goudvoorhoofd, pet'z, azteken, weddels.
De echte drukte makers zijn zonparkiet, jandaya, goudkap, blauwkop, sommige maisparkieten.
Natuurlijk heb je ook rustige vogels hieronder, heeft ook een beetje te maken met huisvesting en of je er veel mee omgaat.
Aratinga's zijn zeer snel aan de verzorger gewent, net als pyrrhura's en brotogerissen , ze zullen ook spoedig de pitjes bij je komen halen

Henk

« Laatst bewerkt op: december 06, 2006, 16:53:40 pm door broto »

Tommy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 06, 2006, 17:51:57 pm »
ik heb een ongelovelijk lieve weddels  :hart: en een witoog  :hart: en die zijn idd relatief stil en ik vind hun geluiden verder ook niet vervelend...maar voor iemand die niet van gegil houdt zou ik ze niet aanraden. Ze maken nou 1 maal geluid als ze iets zien/horen, iets leuks beleven, je begroeten ed..en dat geluid is niet altijd zo zachtjes ;D

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #18 Gepost op: december 06, 2006, 18:04:31 pm »
Citaat
ik heb een ongelovelijk lieve weddels   en een witoog   en die zijn idd relatief stil en ik vind hun geluiden verder ook niet vervelend...

Dat alle aratinga's bekend staan als schreeuwers is ook meestal niet uit eigen ervaring maar van horen zeggen.
Mensen die nog nooit een aratinga gehad hebben zouden je wel kunnen vertellen dat het schreeuwers zijn  ;D
Heb zelf een jaar of 15 ervaring met zuid amerikaanse parkieten, het valt best wel mee hoor met het geschreeuw, het kind van de buren schreeuwd harder cheesy2

Henk

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #19 Gepost op: december 06, 2006, 19:32:05 pm »
Dat kan ik niet geloven hoor,als ik de mijne hoor   cheesy2

corrie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 08, 2006, 13:35:40 pm »
Dat alle aratinga's bekend staan als schreeuwers is ook meestal niet uit eigen ervaring maar van horen zeggen.
Mensen die nog nooit een aratinga gehad hebben zouden je wel kunnen vertellen dat het schreeuwers zijn  ;D
Heb zelf een jaar of 15 ervaring met zuid amerikaanse parkieten, het valt best wel mee hoor met het geschreeuw, het kind van de buren schreeuwd harder cheesy2

Henk
Mensen die nog nooit een aratinga gehad hebben zouden je wel kunnen vertellen dat het schreeuwers zijn ;D

Henk
Mensen die nog nooit een aratinga gehad hebben zouden je wel kunnen vertellen dat het schreeuwers zijn ;D

Henk

corrie

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 08, 2006, 13:56:59 pm »
Hallo Henk

Hier de dochter van corrie ik heb nu wel de foto's van peppie
gemaakt maar hoe krijg ik ze erop?????

Kan jij mij het uitleggen hoe ik ze aan jou kan laten zien
of kan je je gewone email sturen dat is denk ik wel de makkelijkste weg
maar dan moet jij dat wel willen nou laat het maar weten

groetjes de dochter :thumsup:

chantal

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 08, 2006, 14:34:35 pm »
Je kan ook de foto's op www.mijnalbum.nl zetten en dan de link hier plaatsen. Of anders mag je hem ook naar mij mailen. Adres is chantal19784@msn.com

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: december 08, 2006, 14:59:41 pm »
Je kunt Henk wel emailen, (als je op zijn naam klikt, krijg je zijn profiel en daar staat ook een emailadres in), maar wij willen het ook zien hoor! :)

Hier kun je lezen hoe je foto's kunt plaatsen! ;)

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #24 Gepost op: december 08, 2006, 17:00:00 pm »
Mail hem maar , zet ik hem er wel op

corrie

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 08, 2006, 21:03:23 pm »
Je kan ook de foto's op www.mijnalbum.nl zetten en dan de link hier plaatsen. Of anders mag je hem ook naar mij mailen. Adres is chantal19784@msn.com
bedankt dat jullie gereageerd hebben m n dochter zal ze van de week er opzetten ben benieuwt hoe die heet corrie woohoo cheesy3

chantal

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 11, 2006, 19:08:49 pm »
En hier de foto's van Corrie haar mooie vogel Pebby

Uiteindelijk toch gelukt
« Laatst bewerkt op: december 11, 2006, 19:12:07 pm door chantal »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...