Oke das inderdaad waar FransÂ
.... Toch blijf ik dan weer met dat gevoel zitten van respect hebben voor de keuze van de gaai, van de andere kant mag hij me ook weer niet bijten... maar respect moet ik net zo goed tonen toch, hij had me eigenlijk al enkele malen laten weten het niet leuk te vinden door in de lucht naar mijn vingers te happen (hij kon toen ook makkelijk raak happen maar deed het niet)... eigenlijk had ik het bijten moeten voorkomen door zelf eerder te stoppen denk ik dan.
Tja Diana.... daar zit je dan... met een dilemma.
Maar Kaya mag onder geen geval bijten... en moet ook dingen leren accepteren die jij op dat moment wil en hij misschien op dat moment niet.
Wellicht is het wijs situaties te voorkomen waarbij je weet dat Kaya die niet graag heeft, maar soms zijn die situaties niet te voorkomen en dan moet Kaya jouw wil accepteren zonder te bijten. En dat leert hij niet door hem zijn zin te geven als hij bijt.
Ik wil het je aan hand van een eenvoudig voorbeeld nog wat verduidelijken.
Stel Kaya wil graag buiten de kooi zijn... maar het spreekt voor zich dat als iedereen weg is Kaya weer in de kooi moet.
Maar Kaya wil niet in de kooi en maakt dat aan jou kenbaar door een paar maal in de lucht te happen als waarschuwing en als je hem dan toch naar de kooi brengt krijg je een knauw.
Waanzin toch....
Kortom zorg dat jij de baas bent. Kaya mag nooit bijten!