Auteur Topic: Kaya is flink ziek, maar hij komt er door!!!  (gelezen 16408 keer)

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
Re: Kaya is flink ziek, maar hij komt er door!!!
« Reactie #135 Gepost op: december 20, 2006, 10:57:51 am »

uitwendig gedraagd hij zich al als een echte kwebbel gaai, maar we zijn door die akelige fase heen.

Dat is mooi om te horen!!  :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: december 20, 2006, 11:01:58 am »
en een hele opluchting ;)

jaantje

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: december 20, 2006, 13:27:05 pm »
Toppie :thumsup: :thumsup:

Africangrey

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: december 21, 2006, 15:57:44 pm »
Super dat het weer goed gaat :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #139 Gepost op: januari 04, 2007, 22:43:22 pm »
Is Kaya weer helemaal de oude?
Eet hij nu goed van de Harrisons?

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #140 Gepost op: januari 05, 2007, 12:16:20 pm »
 :) Hij is zelfs meer dan de oude!
Hij klimt op zijn klimboom en maakt de gekste capriolen, (ik hou soms mijn hart vast)  hij weet soms zelf niet hoe hij terug op zijn stokje moet zien te komen, maar ik laat hem aan plaren en duidelijk is wel dat hij nu door die capriolen niet valt. Dat gebeurde "voor" hij ziek werd wel regelmatig. Toen dacht ik dat dat kwam omdat hij het lefgozertje uithing. Nu gaat het perfect dus, hij klets meer dan ooit, hij is ook feller in zijn reactie dan ooit, kortom het opvoeden qua gedrag is nu echt begonnen.

En de harrison vindt hij heerlijk, nutribird pakt hij niet eens meer aan en de senic loopt hij met een grote boog omhoog! Gisteren heb ik een 5 ponds pak gekocht van Harrison want dat is duidelijk Kaya's nieuwe favoriet. Af en toe geef ik hem nog wat zaadjes, voor het "lekkere" maar zelfs dan loopt hij nog wel eens naar de harrison brokjes. Hij eet 40 brokjes per dag, waarschijnlijk ook omdat er nog een groot deel verkruimeld, maar ook dat wordt al minder. Hij ziet er erg goed uit, en ik ben heel benieuwd hoe hij dit jaar door de rui gaat komen en of hij dan al duidelijk beter in de veren komt te zitten. Hedwig heeft me namelijk op wat veren gewezen die er helemaal niet zo mooi uitzien, en inderdaad zie ik nu duidelijk verschil hoe het wel en hoe het niet moet. Dat waren trouwens ook veren die hij eigenlijk al kwijt had moeten zijn. 1 was overduidelijk blijven hangen van het vorige voorjaar en waarschijnlijk zitten er nog wel meer veren die eigenlijk al weg hadden moeten zijn.
Kortom we zijn trots op mekaar, ik op Kaya dat het zo'n vechtertje is geweest, en Kaya is duidelijk door mijn verpleging nog meer naar mij toegetrokken, hij vertrouwd me nog meer dan ooit en ik mag hem bijna overal aanraken.

Het is onze prins op de erwt en we moeten er voor waken dat hij niet te veel verwend gaat worden! Maar ik heb het boek van Bonnie Talsma pas gelezen, en wil het nog een keer lezen, om ook echt alles duidelijk in mijn hoofd te hebben. Want het opvoeden is begonnen (godzijdank is Kaya geen puber meer want dan had ik nu meer eigenwijsheid verwacht na die 24 uurs service van mij tijdens zijn ziekte)

qliqi

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: januari 05, 2007, 12:22:57 pm »
grinn ja het zijn eigenwijze dieren die je steeds weer opnieuw voor 'problemen in de opvoeding' weten te plaatsen maar dat maakt het dubbel zo leuk :) dat boek van Talsma is inderdaad heel goed, een aanrader :D

Cosch

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: januari 05, 2007, 12:43:17 pm »
Super zeg! Goed om te horen!
Van goede pellets krijgen ze zo veel energie en idd weet ik zeker dat je straks met de rui het verschil in veren gaat zien!

Succes met opvoeden!  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #143 Gepost op: januari 05, 2007, 13:22:40 pm »
Goed hee!! Super. Ja dat iei meer dan de oude is, is niet zo gek. Opgeknapt van de antibiotica, het zat er natuurlijk al langer, en ook nog eens betere voeding!  :thumsup:!SUPER!!

marian53

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: januari 05, 2007, 14:48:32 pm »
fijn om te horen (lezen) dat alles weer goed gaat met kaya  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #145 Gepost op: januari 05, 2007, 16:25:06 pm »
Geweldig om te lezen dat hij weer de oude is!  :yahoo:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #146 Gepost op: januari 05, 2007, 18:10:21 pm »
Fijn om te horen dat het zo goed gaat  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: januari 05, 2007, 18:51:06 pm »
Super dat het zo goed gaat zeg... Lijkt me heerlijk, om te zien dat het zelfs nog beter gaat dan het ging!!!

Geweldig voor jullie  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #148 Gepost op: januari 05, 2007, 18:53:31 pm »
Ja het is inderdaad geweldig, zeker als ik dit allemaal terug lees...

Je wordt wel oplettender na zoiets want als hij een dagje wat stiller is geweest of wat minder eet dan ben je wel gelijk al een beetje bezorgd, en dan ben ik heel blij als hij dan 's avonds in eens zijn voorbakje gaat zitten leegschrokken.  :)

giggles

• Gast
« Reactie #149 Gepost op: januari 05, 2007, 21:09:35 pm »
Wat moet dat heerlijk zijn zeg, dat je na zoveel zorgen ineens een ommekeer ziet die beter is dan je ooit had verwacht  :yahoo: