Auteur Topic: Boekje over Kaketoes  (gelezen 3511 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Boekje over Kaketoes
« Gepost op: december 12, 2006, 18:19:53 pm »
Even een tip. Ik heb vanmiddag bij de Slegte een boekje van Werner en Susnne Lantermann gekocht. Het heet Kaketoes en gaat uiteraard over kaketoes. Het kostte maar 2,50 euro (leve de Slegte) en er staat veel goede informatie in. Het is uit 1993 en pellets worden dus nog niet aangeraden, maar wel wordt er gewaarschuwd niet het gewone papegaaienvoer te nemen omdat er te veel zonnepitten in zitten, etc.     
Er staat heel veel informatie in over aanschaf, huisvesting,voeding, gedrag en verzorging,soorten, kweken etc.   etc. ;)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Boekje over Kaketoes
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2006, 00:11:12 am »
ik  zoek ook altijd bij de slegte naar oude boekjes over vogels!! er zit soms wel eens wat leuks bij!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: december 13, 2006, 08:09:19 am »
Dit is gewoon een goed boekje! Omdat veel ook voor de andere kromsnavels geldt ook voor andere dan kaketoebezitters de moeite waard! ;)

Sandra

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2007, 16:14:58 pm »
Ik heb dit boekje ook..en er staat ontzettend veel en goede info in..echt een goede tip dus!!  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2007, 19:25:37 pm »
Ja he? Ik vond het ook een goed boekje enondanks dat ik geen kaketoe heb goed om te lezen. Heel veel wat er in staat geldt ook voor andere gaaien!! ;) Leuk je weer eens te zien trouwens.. ;)

Eefjuh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2007, 15:43:12 pm »
Ik heb vooral veel aan amerikaanse boeken gehad:

Guide To Owning A Cockatoo
Gayle Soucek 

Guide To Companion Parrot Behaviour
Mattie Sue Athan 

Guide To A Well-Behaved Parrot
Mattie Sue Athan 

Allemaal te bestellen op http://www.bol.com

Zijn zeer makkelijke boeken om te lezen, maar er staan goeie tips in en een paar hele leuke verhalen!!

Ik heb zojuist de Second-Hand Parrots van Mattie Sue besteld! Ben zeer tevreden over de manier waarop ze haar boeken schrijft!