Even een updateje... Mijn Tico is hier sinds maandagavond.. En het gaat opzich super goed... Hij is niet bang voor handen.. Eet hele kleine pitjes zo uit je hand.. en stapt ook al aardig op...
In het begin was hij heel stil en zat alleen maar op zijn stok.. Maar nu begint er iets meer leven in de brouwerij te komen. Lekker piepen en leren vliegen in de kooi.. Ondertussen weet
ze ook waar der water is.. maar drinkt niet echt veel. De pitjes kan ze ook vinden. maar zolang er gierst is wil ze alleen dat. En eigenlijk eet ze het liefst van de grond af. Ik ga dan
ook een schaaltje halen zodat ze dat lekker kan blijven doen... Schieten hier de pitten je ook niet om de oren
Ze is ook al een paar keer los in de kamer geweest.. Het vliegen is nog wat onwennig... En het eerste wat ze doet in met der ei tegen de lamp vliegen... Want dat is het lichtst denk ik...
Ook als ze los is stapt ze redelijk makkelijk op je hand... En als je haar dan op je schouder zet blijft ze wel even zitten... Aaien gaat nog niet echt maar dat komt ook wel goed.
Nu heb ik alleen 1 vraagje... Ik heb een plafonnière (hoe schrijf je dat) met open zijkanten. Nu heeft ze dus vanavond ontdekt dat ze daar net tussen past... Er zitten spaarlampen in
dus het wordt niet zo heet... maar nu ben ik bang dat elke keer als ze eruit mag en eerste wat ze doet is tussen de lamp zitten... hoe kan ik dat een beetje voorkomen

Vind het gewoon
niet zo veilig als ze daar gaat zitten... En wil natuurlijk niet dat mijn kippie auw krijgt...
Gr Tico en Roos