Auteur Topic: Natuurbroed  (gelezen 2029 keer)

Caiolinda

• Gast
Natuurbroed
« Gepost op: december 16, 2006, 19:09:39 pm »
Ik heb eigenlijk geen idee of er nog meer mensen zijn die een natuurbroed papegaai hebben.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig tis niet mijn bedoeling om eindeloze discussies te gaan voeren maar ik ben gewoon nieuwsgierig wie er nog meer natuurbroedjes heeft.

Maar ik vind wel dat er niet zo veel info op het forum over deze papagaaitjes staat of kijk ik verkeerd.

Cosch

• Gast
Re: Natuurbroed
« Reactie #1 Gepost op: december 16, 2006, 19:12:44 pm »
Els/Billy heeft een natuurbroed! Sjakie!

Ik hoop dat ze dit leest en zal reageren!  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 16, 2006, 19:15:52 pm »
Ik heb er een stuk of 20  :)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 16, 2006, 19:17:13 pm »
Ja die wist ik al  ;D

billy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 17, 2006, 13:44:04 pm »
Ja ik lees het nu  :)

Ik heb een oranjevleugel amazone natuurbroed Sjakie.
Hij is 5 maanden bij de ouders opgegroeid en heeft toen nog 2 maanden met een andere jonge amazone samen gezeten.

En ik kan niet anders zeggen als dat het super goed gaat, het is een heerlijke onbevangen vogel, die goed opstapt en niet snel van iets onder de indruk is.  :thumsup:

Groetjes Els

Caiolinda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 17, 2006, 16:23:58 pm »
Hoi Els en de mensen die natuurlijk ook geintresseerd zijn,

Quinzy en Khiara hebben wel minder lang bij hun ouders gezeten. Quinzy wel iets langer want die vond het wel best bij z'n pa en ma en die wilde nog niet echt zelf eten.

Quinzy was dacht ik iets ouder als 3 maanden heeft toen even met zijn broertje/zusje apart gezeten en na een paar dagen weer terug gegaan  :) Toen met een week of iets later weer apart gezet en toen is ie wel gaan eten. En toen hebben wij hem opgehaald. En inderdaad het is een heerlijke vogel die af en toe als een rambo ergens op komt aflopen zo van ik ben toch niet bang  ;D Als je met je hand in de buurt komt dan hoef je niet eens op te zeggen want eer dat je dat gezegd hebt dan zit ie er al op en ook echt bij iedereen.

Toen werd Quinzy wat ouder en hij ging steeds meer toe trekken naar Bas en wij hadden zoiets van dit vinden we gewoon niet papegaais zeg maar en toen hebben we besloten om er eentje bij te nemen wij wilden gewoon niet dat het een soort baby ging worden (dan nemen we wel een baby)

Khiara is er nu ook bij Khiara kwam wel direct uit het blok ze was uitgevlogen en een paar weekjes daarna zijn we haar gaan ophalen toen ze ook al zelfstandig aan het eten was natuurlijk dus Khiara was net drie maandjes toen we haar gingen halen. We zijn met haar nog steeds wel aan het oefenen met opstappen. Als ze het opstaptouw ziet staat ze er al gelijk op maar op de hand gaat het nog wat moeizaam ook heeft ze veel langer gevlogen omdat ze wel gewoon kan landen met Quinzy was het echt een ramp toen hij achter de koelkast lande was dat zijn laatste vlucht. Khiara is nu ook gekortwiekt en de eerste dag moest ze heel erg wennen maar nu vliegt mevrouw de hele kamer weer rond dat komt natuurlijk omdat ze ongeveer 7 maanden heeft gevlogen dus die is zo sterk dat ze er nu al niets meer van merkt.

We willen haar nog even laten bij punten zeg maar omdat we waarschijnlijk toch weer naar de camping met ze willen (in de tent) Het is voor haar dan de eerste keer maar het was zo lekker van de zomer en het ging zo goed met Quinzy dat we volgend jaar weer willen.

En samen ja samen gaat geweldig ze zijn allebei opgevoed door hun ouders en samen met broetjes of zusjes. Dat het prima gaat met elkaar sinds de eerste dag dat Khiara er is gaat het heerlijk. We hebben haar op aanraden van Kees gelijk bij Quinzy in de kooi gezet omdat ze anders wel eens elkaar niet zouden accepteren als je ze eerst uit elkaar houd en dat gaat prima. Tuurlijk hebben ze af en toe even zo iets van gaat is even buiten spelen maar dan gaat er 1 in de kooi en de ander op de kooi en dan daarna is het weer gezellig.

Nou ik hoop dat er meer mensen gaan nadenken over een natuurbroed.

Want ik ik persoonlijk ben ook wel eens in een dierenzaak geweest en heb er de ook een keer gezien hoe ze zo'n kleine grijze voeden en daar zo laten zitten deze zat alleen in een glazen bak met houtsnippers. Nou ik snap niet dat mensen dat lief en leuk kunnen vinden en gezond.

Ik vind de bescherming van hun ouders geweldig die hun kinderen beschermen met alles wat ze kunnen. Ik heb dit een aantal keer mogen zien en vind dit geweldig. En ik ben erbij geweest toen ze voor de eerste keer werden gewogen en even nagekeken en die keeltjes die ze dan opzetten dat is echt geweldig.

Groetjes
« Laatst bewerkt op: december 17, 2006, 16:53:09 pm door Caiolinda »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: december 17, 2006, 16:49:04 pm »
Geweldig vind ik het..   echt, kan niet beter!! :thumsup:

billy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 17, 2006, 16:53:18 pm »
Hartstikke leuk om te lezen hoe goed het gaat met Quinzy en Khiara, het opvoeden duurt iets langer als een babygaai maar je krijgt er wel wat voor terug.
Sjakie zit hier met een andere amazone en dat gaat ook heel goed samen, ik heb ook nog een grijze, Ric maar die vind het maar rare groene monsters, maar ze accepteren haar wel, alleen mag ze op de boom niet op gelijke hoogte zitten. :)

Ik ben gewoon een fan van natuurbroed en natuurlijk staat of valt alles met opvoeden, maar ze hebben gewoon de beste start die er is en dat zijn de ouders.

De baby's in glazen bakken zetten gewoon aan tot impulsaankopen met alle gevolgen van dien.

Tussen de baby's in glazen bakken en natuurbroed, zit ook altijd nog iets van goede verantwoorde kwekers en dat wilde ik toch even noemen. :thumsup:

Zal er even een foto bij doen van Sjakie en Bil
Groetjes Els

Caiolinda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 17, 2006, 16:57:35 pm »
Ach wat een schitterende foto.

Dit zijn die eigenwijze grijze van mij.

Dit is Quinzy (dat zijn er al twee  ;D dus dan heb ik er drie)

dit is Khiara die ineens kwam aanvliegen toen ik achter de computer zat  :hart:

En dit bedoel ik met de bescherming. Deze foto is gemaakt toen Khiara zes weken oud was ze was net gewogen en nagekeken en ging weer terug naar paps en mams. En paps had graag een paar vingers meegenomen als hij dat had gekunt.

« Laatst bewerkt op: december 17, 2006, 17:00:49 pm door Caiolinda »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: december 17, 2006, 16:59:05 pm »
 :hart: DIE van Els en die van jou!!

billy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 17, 2006, 17:02:59 pm »
Prachtige foto's zeg  :thumsup: en Pa is een beetje boos hihi, schitterend om te zien.

En dank je Loes
Groetjes Els

russelltje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 17, 2006, 20:41:41 pm »
Leuk om te lezen dit, maar de keuze vind ik ieder voor zich.
Ik ben blij met onze lola die in de broedmachine geboren is.
Ik zou het me niet kunnen voorstellen om een ara tam te moeten maken.

billy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 17, 2006, 21:58:02 pm »
Leuk om te lezen dit, maar de keuze vind ik ieder voor zich.
Ik ben blij met onze lola die in de broedmachine geboren is.
Ik zou het me niet kunnen voorstellen om een ara tam te moeten maken.

Ik ben dan weer erg benieuw hoe Lola zich later ontwikkelt, ik denk dat ze toch heel belangrijke papegaaiendingen niet heeft meegemaakt en dat dat er later uitkomt.
En ik heb geen idee hoe een natuurbroed ara is, ws erruugg groot  :) maar een amazone is ook niet de makkelijkste.
Groetjes Els

giggles

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 17, 2006, 22:22:58 pm »
Als Russeltje hier op in gaat, dan krijgen we toch weer de bekende discussie: Natuurbroed VS handopvoeding

billy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 17, 2006, 22:28:06 pm »
Hoezo, ik vraag me dat gewoon af dat mag toch en Russeltje mag toch gewoon reageren.
En handopfok of broedmachine vind ik ook nogal een verschil, ben wel benieuwd waarom je daarvoor kiest.
Groetjes Els