Auteur Topic: De plek van de kooi?  (gelezen 5666 keer)

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
De plek van de kooi?
« Gepost op: december 20, 2006, 17:33:54 pm »
Hoi,

Ik zou graag van jullie willen weten waar jullie de kooi(en) hebben staan in de woonkamer. Wanneer ik een grijsje aanschaf zal ik mn woonkamer moeten herindelen  :) (deze is namelijk niet zo groot, ca. 25 m²) En hoe groot jullie eigenlijks behuisd zijn  ::)

groeten jack

Helemaal vergeten te vermelden  doh. De kooi van mn valkjes staat momenteel aan dezelde wand als de tv.

giggles

• Gast
Re: De plek van de kooi?
« Reactie #1 Gepost op: december 20, 2006, 17:40:15 pm »
Bij ons staat ie tegen een blinde muur, zodat ze een "veilig gevoel krijgen." Voor de rest staat hij ook niet in ons gezichtsveld, zodat ze zich niet bekeken voelen. Ze zitten zeg maar voor ons direct rechts van de bank, waar wij altijd zitten. Zo horen ze er wel gezellig bij, maar worden ze niet de hele tijd in de gaten gehouden door ons.

Anderen zetten hun kooi voor het raam, maar dit kan je niet doen als de volle zon de hele dag door je raam schijnt, zoals bij ons het geval is.
Let er verder ook op, dat de kooi niet op een tochtige plek staat.

Groeten Jarno

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: december 20, 2006, 17:46:44 pm »
Wij hadden de kooi eerst in een hoek staan in de woonkamer, maar die hoek was eigenlijk erg donker, nu staat Kaya in de zithoek ook naast de bank, en bij het raam aan de noordkant van het huis. Hij krijgt daar licht maar geen direct fel zonlicht. Wij hebben dus de luxe dat hij op 2 plaatsen kan staan ondanks de grote van zijn kooi. We zijn dan ook vrij ruim behuist  ;)
In de keuken staat de klimboom, maar daar zit hij alleen als ik thuis ben en niet als ik aan het koken ben dan moet hij dus in de kooi in de kamer. Dit ook weer vanwege teflon dampen.

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #3 Gepost op: december 20, 2006, 18:41:14 pm »
oke. Mijn valkjes staan in mijn gezichtsveld. Maar ze ondervinden hier geen hinder van volgens mij. Dit zal met een grijsje wel iets anders zijn denk ik. Correct me if i'm wrong.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: december 20, 2006, 18:47:18 pm »
grijsjes voelen zich snel bekeken,zo heb ik ergens gelezen dat een grijsje was gaan plukken ,hij stond naast de tv en dus elke avond keken die mensen tv en de gaai dacht dat zij hem steeds in het oog hadden en stresste en plukte zich daardoor,kooi van plaats veranderd en de gaai werd rustiger

de kooien van flip en tuur staan tegen de zuidmuur waar 2 vensters inzitten ,echter geen passage ,de speeltuin staat voor de kooien en klimtuin hangt aan de zoldering ,dus alles vrij dicht bijeen
de keuken meet 6 op 7 in trapeziumvorm( geen idee hoeveel m²) maar allezins ruim genoeg

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2006, 09:27:29 am »
....., nu staat Kaya in de zithoek ook naast de bank, en bij het raam aan de noordkant van het huis. .....

...... Ze zitten zeg maar voor ons direct rechts van de bank, waar wij altijd zitten. ....

Groeten Jarno

Krijg je dan geen problemen dat wanneer je zit op de bank, het grijsje hoger zit dan jou?

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2006, 09:52:29 am »
Daarom heb ik ze niet naast de bank staan!  :)

Maar dat betekend wel dat Kaya wel weer naast de TV staat. Wel met ruimte er tussen. (niet strak er tegen aan)

Gr Corina

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #7 Gepost op: december 21, 2006, 10:11:39 am »
 :seestars: ik weet het nu ff nie meer  :P

Dus het kan wel naast de televisie, zolang de kooi er maar niet strak tegenaan staat. Zal het ook niet een kwestie van uitproberen zijn. De ene gaai reageert weer anders dan de andere gaai....

Wat een "domme" vragen weer  ::)  Maar ik wil graag zoveel mogelijk dingen te weten komen voordat het grijsje er komt. Zodat het een weloverwogen keuze is.

noa

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 21, 2006, 11:10:08 am »
die van ons stond eerst in een donker hoekje, dat vonden we toch eigelijk niet zo'n goeie plek.
nu staat de kooi bij het raam, maar wel met der rug tegen de muur. ze vind het heerlijk om naar buiten te kijken. ik woon boven een winkel centrum dus er is veel te bekijken. er vliegen ook veel duiven die vind  ze ook heel intressant :yahoo:
ze staat ook wel vlak bij de tv, (ong 1,5 meter er vandaan) maar volgens mij gaat dat wel goed , af en toe kijkt ze mee :)

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 21, 2006, 12:15:34 pm »
Ja perfecte plek zo te horen!  :thumsup:

:seestars: ik weet het nu ff nie meer :P

;D Ja lastig. Ik denk dat je het gewoon moet proberen. Je zult vast nog wel es gaan schuiven. En het is niet verkeerd als ze ook es op een andere plek staan! Moet kunnen, vind ik!

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: december 21, 2006, 12:42:44 pm »

Krijg je dan geen problemen dat wanneer je zit op de bank, het grijsje hoger zit dan jou?

Nee, want als ik op de bank zit zit Kaya niet in de kooi, of hij moet er zelf in willen. Maar dat hoogte verschil daar zijn de meningen over verdeeld. Ik dacht ook dat je dat moest vermijden maar er zijn er die zeggen dat het niets uitmaakt. Ik voel ook niet dat Kaya mij domineerd als hij hoger zit, de eerste dagen had ik er wel een ongemakkelijk gevoel bij omdat ik ook dacht dat dat niet goed was. Ik denk ook dat hoe jij je daar op insteld een papegaai kan aflezen van je lichaam hoe jij je daar bij voelt... Ik denk niet dat het iets is waar je je druk over moet maken. Als jij duidelijk de baas bent over de gaai en hij je dus niet domineerd is er niets aan de hand.

noa

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 21, 2006, 12:56:48 pm »
goed antwoord volgens mij.
zo denk ik er ook een beetje over. nu is mijn papegaaitje nog wel jong, maar ze zit ook vaak op mijn schouder en als ze op de kooi zit is ze ook hoger als ons.
ik heb niet het gevoel dat dat dominerend is. ze luistert al goed naar ons, en heeft al wel aardig door wie de baas is.
(wij dus woohoo )
ondanks ze ook heel ondeugend kan zijn :)
« Laatst bewerkt op: december 21, 2006, 12:59:11 pm door noa »

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #12 Gepost op: december 21, 2006, 13:13:43 pm »
Hee bedankt voor jullie reacties  :thumsup: tot dusver

Het is een kwestie van zoiets aanvoelen/aankijken dus.

Ben toch ook wel benieuwd waar de rest van de leden hun kooi heeft staan? En misschien hebben jullie er zelfs een foto van  :-[

groeten Jack

noa

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 21, 2006, 13:26:52 pm »
jaah hoor

« Laatst bewerkt op: december 21, 2006, 14:10:10 pm door noa »

jaantje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 21, 2006, 13:53:02 pm »
Appie