Auteur Topic: Pinkey, ons zorgenkindje....  (gelezen 49438 keer)

TWEETY

• Gast
Re: Pinkey heeft wormpjes
« Reactie #45 Gepost op: december 24, 2006, 16:26:48 pm »
hou de moed erin  console
het zal wel beteren

Dorian

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: december 24, 2006, 16:35:24 pm »
ik hoop dat het nu wel sneller gaat. Ik geloof dat ze nu wel veel van de medicijnen binnen heeft gekregen. Ze zat in ieder geval te blazen en maakte een ander gek geluid. Ze vond het heel erg vies.
Hoewel het niet echt iets ernstigs is vind ik het wel heel spannend.

Dorian

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: december 24, 2006, 17:09:37 pm »
Ze slaapt al...  ???

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #48 Gepost op: december 24, 2006, 17:35:19 pm »
Als ik het artikel goed gelezen heb kun je ook niet alle soorten wormpjes met het blote oog zien...dus dat is misschien de rede dat je inderdaad niets ziet. En misschien valt de hoeveelheid wormbesmetting toch wel mee  ???

Dorian

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: december 24, 2006, 17:39:23 pm »
Ik weet niet. Er zaten alleen al in het kleine beetje wat we zagen 8 eitjes. Maar misschien was het toeval... Dat kan ook nog  doh
Dat bedenk ik nu. Dat is bij mensen ook zo weet ik uit uhm  :-[ een soort van ervaring  tongue2

Dorian

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: december 24, 2006, 19:45:37 pm »
Ze is kapot. Ze blijft maar slaperig de hele avond. Ik maak me alleen maar meer zorgen  bye2

giggles

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: december 24, 2006, 23:51:33 pm »
Het lijkt me idd niet fijn als je vogel er zo duf bij zit, maar ook al verzet ze zich tegen medicijn innemen, gewoon doen hoor.
Hoe zielig het ook is. Pinkey heeft niet door dat het voor haar eigen bestwil is.
Als je het niet vertrouwt gewoon de dierenarts bellen hoor.
Er zijn dierenklinieken die ook gewoon weekenddiensten hebben.

Sterkte... We duimen hier voor je

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #52 Gepost op: december 25, 2006, 00:19:49 am »
Bel inderdaad bij twijfel de vogelarts, want zo zit jij niet lekker in je vel en ook dat pikt Pinkey op!
Sterkte ik denk aan jullie.  console

Dorian

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: december 25, 2006, 09:41:21 am »
Goedemorgen,

De eerste worm is gesignaleerd. Gatverdegatver  tongue2. Een rood bruin ding van ongeveer anderhalve centimeter. Ieks. Dat er daar ng meer van zitten in dat minilijfje van ons meisje. onvoorstelbaar  :o
Zal straks bij de volgende worm een foto maken  ;) :)

Pinkey is wat vrolijker dan gisteravond. Ze maakt nog steeds geen enkel geluidje, maar zit wel weer met haar kopje te rammelen als ik bij haar ga zitten maar niks doe. Ze rekt zich ook weer uit en ze eet heel erg goed. Geloof dat ze erge honger heeft gekregen.

Bedacht me nog dat wat ik eerder dacht over de medicijnen dat ze daar blij van werd...  shootme Dat kan bijna niet. Als dat de wormen doodt, door een of andere uitwerking op neurotransmitters, dan moet dat voor Pinkey ook versuffend werken.

We mogen Bastiaansen bellen als we het echt niet meer weten. Maar op dit moment lijkt het veel beter te gaan. Straks na de medicijnen zal het wel weer wat minder zijn, maar het is gelukkig ook de laatste dag van haar kuur. Ze zit nu op mijn buik te spelen met een veter. Ik zit alleen maar te denken: dadelijk plakt er zo'n vieze worm op me.  tongue2

Thanx voor jullie ontzettende medeleven. Ik blijf jullie op de hoogte houden  :good:

Cosch

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: december 25, 2006, 09:45:16 am »
Fijn dat het iets beter lijkt t egaan!

Zal straks bij de volgende worm een foto maken ;) :)

:o

Dorian

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: december 25, 2006, 09:51:09 am »
Hahaha, ik kondig dan wel aan dat er misschien schokkerend beeldmateriaal aan zit te komen Corina

giggles

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: december 25, 2006, 10:01:24 am »
 cheesy3 Corina, is toch niet vies van een klein wurmpie  :stink:

Maar een waarschuwing vooraf is idd niet verkeerd Dorian  ;D

old john

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: december 25, 2006, 10:03:49 am »
bedenk wel dat je alles een paar keer hééél goed ontsmet wnat 1 eitje erdoor en alles begint weer van voor af aan

giggles

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: december 25, 2006, 10:07:20 am »
Wanneer moet ze ontsmetten dan? Nu al, of na de kuur?
Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk...  ???

Dorian

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: december 25, 2006, 10:23:09 am »
Ik maak op dit moment alles elke dag goed schoon met heet water, inclusief haar stokken. De takken die ze had zijn nu uit haar kooi en worden op den duur vervangen door nieuwe, dan maar even minder gevulde en leuke kooi.

Woensdag wil ik alles ontsmetten. Nog aanraders? Dettol werkt goed, puur alcohol ws ook...