Auteur Topic: Jouw papegaai bijzonder?  (gelezen 2965 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Jouw papegaai bijzonder?
« Reactie #15 Gepost op: juni 12, 2007, 22:43:21 pm »
wat ik ook heel leuk vind is de intelligentie die de gaaien hebben  :thumsup:

en hoe ze je in de luren kunnen leggen  ;D

TWEETY

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2007, 08:36:40 am »
Waarom is jullie papegaai bijzonder? Waarom hou je zo veel van em?

tweety is zo bijzonder omdat ze mijn baby is, ik kan zelf geen kinderen krijgen en ook al was het niet de bedoeling dat ik dan maar een gaai in de plaats genomen heb ze is mijn kindje geworden  :hart:
ik had zelf nooit gedacht dat ik zo gehecht kon worden aan een dier .  :hart:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2007, 08:56:14 am »
Waarom is jullie papegaai bijzonder? Waarom hou je zo veel van em?

Tuvix is nog maar kort bij mij, maar kan nu al niet meer zonder hem. Het hele doen en laten van hem maakt mij warm van binnen. Het ondeugende en het onderzoeken van dingen vind ik erg leuk om te zien. En hun intelligentie. Dat maakt een papagaai in het algemeen voor mij zo bijzonder. En dat Tuvix met sommige dingen nog zo stuntelig is.

Dorian

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2007, 09:00:57 am »
wat pinkey zo bijzonder maakt had ik al geschreven.

Mickey is ook erg bijzonder.
Vooral door zijn vreemde eigenzinnige wisselende karakter.
Mick maakt mij nieuwsgierig en daagt me uit.
Voor mij is dat wat Mick bijzonder maakt.
Dat ben ik vooral gaan ervaren nadat ik meerdere grijze heb ontmoet.
Mick is gewoon een bijzondere grijze.
En nog een lekkere vent ook  :hart:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: juni 13, 2007, 13:23:30 pm »
Wat Mr Darcy zo bijzonder maakt?
Tja, ik wilde al jaren een papegaai. Het leek altijd zo'n droom die altijd droom zou blijven. En kijk nu eens, nu heb ik mijn droom in huis!
Het feit alleen al dat Mr Darcy MIJN papegaai is, maakt hem al heel bijzonder!
Daarnaast is Mr Darcy heel mooi. Natuurlijk zijn alle edelmannen erg mooi, maar Mr Darcy is toch net iets mooier. Hij is heel mooi groen, het rood zit op de goede plaats en hij heeft geen rode spikkels. Hij heeft/had een hele mooie lichte ondersnavel, die wordt nu wel donker. Maar zijn bovensnavel was al van heel het begin zo mooi maisgeel/oranje. Mr Darcy heeft een prachtige houding, echt een edele houding! Mr Darcy kan ook heel lief kijken.
Ik wil niet zeggen dat Darcy altijd even makkelijk is, maar er zit in elk geval karakter in!
Mr Darcy heeft echt een heel lief stemmetje. Hij zegt al een aantal woordjes en hij kan ook zooo lief zingen! Ik heb nog nooit een gaai zo lief horen zingen! Hij zingt:"hoewa hoewa isse koffie noh nie kaah?" (hoera hoera is de koffie nog niet klaar?) :hart:
En wat hem ook zo speciaal maakt, is dat hij zomaar uit zichzelf mama zegt! :hart: (hij zal het van de jongens hebben overgenomen)
En ik droomde vroeger van oefeningetjes/trucjes doen met mijn papegaai en kijk eens: Mr Darcy maakt ook deze droom waar!

ahacking

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 14, 2007, 07:58:14 am »
Mijn papagaai was geen papagaai maar een grasparkiet. We hadden er toen we hem kregen helemaal geen verstand van. Alleen had de kweker gezegd dat je in het begin heel veel tijd aan hem moest besteden zonder hem tot dingen te dwingen. Dus niet vastpakken (vangen) maar veel met je hand in de kooi tot hij vanzelf kwam. Nou, dat is allemaal goed gelukt. Het was een schatje en hij kletste dat het een lieve lust was. Natuurlijk vooral de dingen die wij ook veel zeiden. Zoals ... lekker he?, kopje koffie, kusje (kussen kon hij als de beste), en tot onze grote verbazing zei hij later ook:  hoe was het met Joey? Dat kwam doordat als wij naar ons paard, Joey dus, geweest waren de eerste vraag van degene die thuis was gebleven als we terug kwamen altijd was ... hoe was het met Joey.

Onze Iwan speelde ook veel met zichzelf maar ook met ons. Hij voetbalde met een pingpongbal door de hele kamer, speelde met een troelie woelie (voor wie het niet weet een poppetje met veel lang haar) en met alles wat op tafel lag. Kaarsjes wilde hij altijd opeten. Hij was heel graag gezellig bij ons.

Helaas is hij al erg lang dood. Hij is in mijn handen gestorven nadat hij waarschijnlijk een hartinfarctje of een beroertetje heeft gehad. Hij is in onze tuin begraven. Ik vergeet hem nooit

Dorian

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 14, 2007, 08:43:26 am »
Mijn papagaai was geen papagaai maar een grasparkiet. We hadden er toen we hem kregen helemaal geen verstand van. Alleen had de kweker gezegd dat je in het begin heel veel tijd aan hem moest besteden zonder hem tot dingen te dwingen. Dus niet vastpakken (vangen) maar veel met je hand in de kooi tot hij vanzelf kwam. Nou, dat is allemaal goed gelukt. Het was een schatje en hij kletste dat het een lieve lust was. Natuurlijk vooral de dingen die wij ook veel zeiden. Zoals ... lekker he?, kopje koffie, kusje (kussen kon hij als de beste), en tot onze grote verbazing zei hij later ook:  hoe was het met Joey? Dat kwam doordat als wij naar ons paard, Joey dus, geweest waren de eerste vraag van degene die thuis was gebleven als we terug kwamen altijd was ... hoe was het met Joey.

Onze Iwan speelde ook veel met zichzelf maar ook met ons. Hij voetbalde met een pingpongbal door de hele kamer, speelde met een troelie woelie (voor wie het niet weet een poppetje met veel lang haar) en met alles wat op tafel lag. Kaarsjes wilde hij altijd opeten. Hij was heel graag gezellig bij ons.

Helaas is hij al erg lang dood. Hij is in mijn handen gestorven nadat hij waarschijnlijk een hartinfarctje of een beroertetje heeft gehad. Hij is in onze tuin begraven. Ik vergeet hem nooit

bye2 :cry: ik ook niet.... Iwannetje... gekke Iwan  :hart:

cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 30, 2008, 14:11:48 pm »
Voor de nieuwe leden en anderen onder ons.
Wat maakt jouw vogel(s) zo bijzonder? Waarom is jouw vogel anders dan andere?

Dorian

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 30, 2008, 18:44:51 pm »
Ik heb nog niets gezegd over Puck en Casper.
Mag ook toch?

Puck is gewoon gek. En zooo slim. En die maffe ogen van m  :hart:

En Casper... Tjee. Casper is mijn mannetje. Mijn gekke Ara.
De deugeniet van de 4.
De eigenwijze van de 4.
De zeikerd van de 4.
De slimmerd van de 4.
Casper is bijzonder, omdat hij Casper is... :hart:

cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 30, 2008, 18:59:30 pm »
Ja hoor. Toen had je ze denk ik nog niet ;)

giggles

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 31, 2008, 00:22:54 am »
Omdat ze altijd achter ons aan lopen als we boven met ons ochtendritueel bezig zijn en dan via de wasmand omhoog klimmen om maar zo dicht mogelijk bij je te zijn.
En als we beneden ons brood aan het smeren zijn komen ze de keuken in sjouwen om te kijken wat we aan het doen zijn.
Ik ben er ook gek op als ze weer kattekwaad aan het uithalen zijn. Ik kan er niet meer kwaad om worden. Zet ze dan gewoon op de boom en ga lachend verder waar ik mee bezig ben.

Lola is zo'n superaanhankelijke kip. Heerlijk om af en toe lekker met haar te kroelen en stoeien.
Tigo kan gewoon heerlijk bij je zitten en die hoor je verder niet. Af en toe voel je dat ie wat dichter tegen je aan komt zitten.
Balou, omdat ie me zo lekker slim kan aankijken als ik hem laat opstappen. Of als ze weer zo lekker haar best zit te doen met melodietjes fluiten  :hart:

Ben benieuwd wat Oscar zijn karakter is, maar afgelopen zaterdag heb ik al gezien dat hij errug van knuffelen houdt  :hart:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 31, 2008, 12:38:18 pm »
*Piet omdat hij mij heeft uitgekozen, naar mijn huisje is gevlogen, wat een goeie keus Piet  :thumsup:
*hij altijd hele verhalen heeft tegen mijn vinger
*hij zo gek als een deur is, graag op zn kop hangt, de clown speelt
*altijd antwoord geeft als ik hem roep
*hij gewoon mijn kleine-blauwe-smurfen-poepie is  :hart:

*Poekie vind ik erg bijzonder omdat hij met 13 weken al begon te praten
*hij nu 6 maanden is en een hele waslijst opnoemt
*hij erg knuffelig is voor een grijze
*ons altijd kusjes geeft als we dat vragen
*ook zo heerlijk maf kan doen in zijn boom
*zo lief bij mijn zoon kan liggen op de bank
*ik wel uren zo door kan gaan over mijn schatjes
*omdat ik zoooo waanzinnig veel van ze houd  :hart:  :hart:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #27 Gepost op: februari 01, 2008, 07:32:26 am »
ik denk in eerste geval dat iedereen zijn gaai wel speciaal vind
anders had je hem niet toch?

Ik ben superblij met Pepi, gewoon omdat hij is wat hij is, zichzelf,
ik zou hem niet anders willen of zoals ik hem ken, het maakt hem tot hem.