Wat Mr Darcy zo bijzonder maakt?
Tja, ik wilde al jaren een papegaai. Het leek altijd zo'n droom die altijd droom zou blijven. En kijk nu eens, nu heb ik mijn droom in huis!
Het feit alleen al dat Mr Darcy MIJN papegaai is, maakt hem al heel bijzonder!
Daarnaast is Mr Darcy heel mooi. Natuurlijk zijn alle edelmannen erg mooi, maar Mr Darcy is toch net iets mooier. Hij is heel mooi groen, het rood zit op de goede plaats en hij heeft geen rode spikkels. Hij heeft/had een hele mooie lichte ondersnavel, die wordt nu wel donker. Maar zijn bovensnavel was al van heel het begin zo mooi maisgeel/oranje. Mr Darcy heeft een prachtige houding, echt een edele houding! Mr Darcy kan ook heel lief kijken.
Ik wil niet zeggen dat Darcy altijd even makkelijk is, maar er zit in elk geval karakter in!
Mr Darcy heeft echt een heel lief stemmetje. Hij zegt al een aantal woordjes en hij kan ook zooo lief zingen! Ik heb nog nooit een gaai zo lief horen zingen! Hij zingt:"hoewa hoewa isse koffie noh nie kaah?" (hoera hoera is de koffie nog niet klaar?)

En wat hem ook zo speciaal maakt, is dat hij zomaar uit zichzelf mama zegt!

(hij zal het van de jongens hebben overgenomen)
En ik droomde vroeger van oefeningetjes/trucjes doen met mijn papegaai en kijk eens: Mr Darcy maakt ook deze droom waar!