Auteur Topic: Jouw papegaai bijzonder?  (gelezen 2964 keer)

Cosch

• Gast
Jouw papegaai bijzonder?
« Gepost op: december 23, 2006, 12:00:09 pm »
Wat maakt jouw papegaai anders dan andere papegaaien?
Vertel es leuke kleine of gekke dingetjes over je gaai. Wat maakt hem zo bijzonder? Van wat voor een dingetjes word je warm van binnen als je naar hem kijkt?

Ik kwam op dit topic omdat ik met Coco kiekeboe deed. En dan heeft hij zo'n ondeugende uitdrukking. Dan zit hij met zijn kopje heen en weer te zwaaien en kiekeboe te roepen!  :hart:  En ik vind Coco echt een knappe Grijze Roodstaart!  :-[ Hij heeft zo'n mooi koppie!

Nou van Kaya weten jullie wel wat ik ga zeggen. Als ik naar die joekel van een grijze roodstaart kijk, met die brede heupen en die grote kop dan word je ook warm van binnen. En als ik 's ochtends een walnoot pak, kan hij niet wachten totdat het open is en totdat hij hem krijgt. Gaat helemaal uit zn dak!  :hart:

Dorian

• Gast
Re: Jouw papegaai bijzonder?
« Reactie #1 Gepost op: december 23, 2006, 12:19:17 pm »
Mijn lieve kaketoe is bijzonder alleen al omdat het mijn meisje is.
Ze doet de meest gekke dingen, vooral al ze 's avonds bij mij op de bank mag met haar dekentje. Daar zitten dan 'holletjes' in en daar kruipt ze dan helemaal in weg.
Ze laat zich steeds van boven op mijn knie naar beneden rollen over de deken en staat dan ineens met haar kuifje overeind trots te kijken.
En ze rent zo leuk door de kamer.
En ze kan zo vertederend kijken wanneer ze een kroel wil.
En samen douchen met dat tevreden koppie wat ze dan trekt, helemaal in trance van het spetterende water.
En hoe ze daarna terug waggelt naar haar kooi...

En als ze een bolletjes van zichzelf maakt is ook geweldig.
En het oefenen op nieuwe geluidjes, vooral als we niet in de kamer zijn.
En het dansen op lief klein konijtje....

En al het andere. Dat maakt Pinkey bijzonder  :-[  :hart:

..ingrid..

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 23, 2006, 13:11:36 pm »
ernie is bijzonder omdat het gewoon ernie is :).Het is echt een lieve schat.Vooral als hij s avonds wil spelen.Klimt op mn arm en gaat dan koppetje rollen.Ook omdat hij nog niet praat wel heel goed fluit weet ik precies wat hij wil.Het is gewoon echt een lekker ding!!!!!! :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: december 23, 2006, 13:31:48 pm »
tjah corina,best moeilijk hoor
waarom zijn ze zo speciaal,wat maakt ze zo speciaal  ??? geen echt idee eigenlijk
omdat ze zo lief zijn ?
omdat ze zo onvoorwaardelijk hun vertrouwen aan ons geven ??
omdat ze een speciaal plaatsje hebben in ons hart ??
ik voor mij denk,dat wat ze zo speciaal maakt is omdat ze gewoon zijn wie ze zijn ,zonder die gekunstelde opsmuk
ze zijn eerlijk en bedriegen je niet,alhoewel ze je soms wel eens foppen  :) de deugnieten
van flip houd ik het meest omdat hij flip is,speelvogel,kunstjesmaker en praatjesmaker  :hart:
van arthur houd ik het meest omdat het arthur is,zo rustig ,zo kalm en omdat je zijn vertrouwen gewoon voelt groeien  :hart:

de vriendschap en het warme gevoel dat ik krijg bij men gaaitjes en zo ook bij mijn poezen is gewoon omdat het van hunne uit ,heel eerlijk bedoeld is,puur en warm
en terwijl ik dit typ lopen de rillingen over men rug ,zoveel houd ik van hen allemaal

Loesje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 23, 2006, 14:28:11 pm »
Wat Bob erg bijzonder maakt (voor ons ;)) is zijn gevoel voor humor. Een van de eerste dingen die hij leerde was het imiteren van een lachje. Bob is helemaal gek op Paul de Leeuw, als we naar zijn programma kijken is hij helemaal in trance :). Zodra Paul een grap maakt moet hij erg lachen ;D Ook is hij echt van de scheetjes-humor. Het leukst vindt hij om net op een schoon t-shirt te poepen en als je er dan wat van zegt begint hij heel gemeen te lachen :). Hij kan ook erg ondeugend kijken en dan weet je dat hij iets van plan is.
Hij loopt ook superlief, met kleine sprongetjes :). En als wij wat lekkers hebben wat hij wil hebben gaat hij dansen en mooi fluiten, krijgt hij niets dan begint hij met: Komma! Kom dan! Kom nou! (echt steeds harder :)) als je dan aan hem vraagt: wil je een stukje? gaat hij met zijn hoofdje knikken ;D Kortom we moeten supervaak hard om hem lachen.

Wat Emma bijzonder maakt is haar karakter. Ze is een echt popje, krijgt ze haar zin niet begint ze erg luid te mopperen (wat echt supergrappig klinkt ;)) maar het allerliefst gaat ze lekker tegen je aan zitten om in slaap te vallen terwijl ze gekriebeld wordt. Emma leert ook heel erg snel. Ze is nu 6 maand en kan natuurlijk op en afstappen maar ook pootje geven (alleen in de kooi helaas), hoesten, zeer mooi verschillende deuntjes fluiten en wat ik het allerliefst vind: als ze op schoot zit en ik klop op mijn borst en zeg: Emma kom dan! springt ze meteen (een beetje onbenullig nog) naar me toe :hart:

Alle papegaaien zijn natuurlijk bijzonder omdat ze speciaal zijn voor hun baasjes. Ik ben dan ook erg blij met de mijne ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 23, 2006, 14:37:21 pm »
Leuke verhalen!   :thumsup:

en terwijl ik dit typ lopen de rillingen over men rug ,zoveel houd ik van hen allemaal

Mooi!  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: december 23, 2006, 14:57:03 pm »
Ik riep al snel na aankomst van Kaya bij ons: IK wil nooit meer zonder gaai!!!

Toen ik met Kaya net naar Hedwig was geweest en het er naar uit zag dat ik hem ging verliezen (op mijn knieen dat ons dat is bespaard..), had ik meteen zoiets van wat was dat een koude uitspraak: Ik wil nooit meer zonder gaai....die uitspraak klopte voor geen meter want ik kon me op dat moment niet voorstellen dat als Kaya zou overlijden ik een nieuwe gaai zou gaan zoeken/kopen...ik wist meteen dat de zin moest zijn: Ik wil nooit meer zonder KAYA, die zin en dat gevoel wat daarbij hoorde was zo sterk en zo vol emotie dat het wel duidelijk was dat Kaya erg veel voor mij betekent hij is enorm speciaal voor mij. En dat is wederzijds. Hij is een allemans vriend maar hangt wel aan mijn "rok". Dat is heel duidelijk in alles.

Ook dat hij zo heerlijk graag 's avonds bij me op de schouder wil zitten slapen als ik achter de computer zit geeft zo'n samenhorig gevoel, hij geniet van die momenten en ik ook.
Het vaste ritueel voor het slapen gaan, even door de tralies nog kroelen achter het oortje; ik ze dan lekker slapen Kaya, hij zegt dan zachtjes: loo (afgekort van hallo)
Maar ook het samen werken hier in huis aan Kaya's spullen, iedereen verzint en werkt mee in dit huis om Kaya's klimboom op te pimpen of te verbetern, hoe vaak mij man al de doe het zelf zaak is ingelopen om iets te zoeken zo ook voor het verstevigen van de voerbakken zonder dat ik hem dat heb gevraagd. En gisteren had hij de oplossing en is het gemaakt...ja ook hij wil niet dat Kaya valt...en als jullie weten hoe hij tegenover gaaien stond voor Kaya kwam dan wisten jullie hoe opmerkelijk dit is. En dan het dubbel liggen van het lachen als Kaya van leer trekt met zijn gebbel en gelach en gehoest, als wij dubbel gaan lacht hij nog harder... nee ik kan me geen leuker gaaitje bedenken dan Kaya we passen gewoon goed bijelkaar! Kortom Kaya is echt mijn gaaitje! Het puzzelstukje wat al jaren ontbrak aan ons leventje.

Zo kan ik nog wel uren doorschrijven......  :hart:
OW nog een aanvulling!!! Die wangetjes vooral als die veertjes wat opgezet worden op de wangetjes dan wilde ik dat ik daar even lekker in kon "knijpen"  :hart: sorry kon de aanvulling niet weglaten  :)
« Laatst bewerkt op: december 24, 2006, 00:57:46 am door Dianne »

Jarie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 23, 2006, 16:16:04 pm »
Ik vind Jarie bijzonder omdat hij toch weer het vertrouwen in de mens heeft terug gevonden :hart:
en dat ik dan zijn nr 1 ben,tja,wat kan ik daar op zeggen? :hart:

En Jessie?ja das nog een baby,dat word nog afwachten wat die in petto voor ons heb ;)

Asura

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 23, 2006, 18:51:31 pm »
Wat ik super vindt aan Renji is dat hij ontzettend slim en ondeugend is! Hij weet heel goed welke dingen niet mogen, maar als ik even met mijn rug naar hem toe sta grijpt hij meteen zijn kans! En als ik dan om kijk, kijkt ie me aan met zo'n schijnheilige blik: "Ik deed niks hoor, echt niet!"  :)
Van Abarai vindt ik het vooral leuk dat hij bijna geen moment stil is, hij is altijd van die gezellige brabbelgeluidjes aan het maken en vaak beweegt zijn staartje zo grappig mee en soms gebruikt hij ook z'n vleugeltjes :hart:

Africangrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 23, 2006, 20:28:09 pm »
Wat mijn papegaai bijzonder maakt?
Uh  :CENS :CENS :CENS
Geen idee zeg, moet echt ff zwaar nadenken hoor :o
Oh, erg he, nee hoor hij is heel lief enzovoort...
Het allerleukst vind ik als ik hem 's morgens uit de kooi haal en dan kan hij zo lekker aanhankelijk zijn en heeeeel lief kusjes geven :hart:
En hij kan zo lekker kletsen en fluiten, maar vooral manipuleren, koste wat het kost hij probeert altijd onze aandacht te trekken op wat voor manier dan ook
Ja dat ben ik niet gewend, Paco deed dat nooit (die was heel braaf :)), dus vind ik dat wel bijzonder van Jamie en ook wel vertederend :)
Ik zal wel een filmpje plaatsen waarop dat duidelijk te zien is ;D

TWEETY

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 23, 2006, 20:49:09 pm »
mijn tweety ? ze heeft mijn hart gestolen  :hart:

het is moeilijk te beschrijven wat ze bij me losmaakt ,
ik had nooit gedacht dat ik verliefd kon worden op een gaai. maar hoe raar dat ook klinkt het is zo.
ze is gewoon bijzonder voor wie ze is.
ze is de reden waarom ik mij naar huis haast na het werk ,
ze is altijd goedgezind ,
ze maakt mij blij ,
ze is uniek   :-[

tweetyke  I LOVE YOU mijn klein schatteke  :hart:

jeske5

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 23, 2006, 22:58:53 pm »
Wat leuk om te lezen allemaal!  :thumsup:

Wat Donut zo speciaal maakt is zijn hele karakter  :hart: het is een echte knuffelkont, hij kan uren aan een stuk koppiekrauwen. als je kusgeluidjes maakt gaat hij heel snal 'ja'knikken en fluiten (nou ja, gillen  ;)). Ook vind Donut het leuk om lekker wild te doen. Hij gaat dan op mijn vinger zitten en dan beweeg ik mijn hand. Hij gaat dan van links naar rechts en over de kop, maar hij vindt het prachtig!

Muffin is zo speciaal omdat het zo'n lekker dom kuiken is  :hart: hij kan je soms aan zitten kijken alsof hij echt achterlijk is, maar ik vind dat heerlijk om te zien. Het is echt een sulletje, een goedzakje. Hij bijt ook nooit, hij is een heel zachtaardig agaatje.

Ik vind ze allebei geweldig  :hart:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 24, 2006, 01:29:43 am »
coco is heel bijzonder omdat hij ondanks alles wat hij heeft mee gemaakt zo ontzettend lief is voor iedereen!! :yahoo: en hij stompies heeft natuurlijk ;D en gijs is geweldig omdat er geen gekkere kaketoe bestaat dan hem!! cheesy2 en het ook nog eens een schatje is  :thumsup: haha ik kan wel uren vertellen over mijn kaketoes hoe leuk ze zijn met hun gekke gele kuifies die echt zo mooi zijn en gijs heeft van die lieve gele wangetjes en coco is zo's imposante vogel als hij zijn vleugels wijdt doet, kuif omhoog, staart breed uit elkaar!!  coolthumb

Jeff
« Laatst bewerkt op: december 24, 2006, 01:32:28 am door Jeffrey »

ede

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2007, 22:37:57 pm »
Waarom is jullie papegaai bijzonder? Waarom hou je zo veel van em?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2007, 22:41:19 pm »
Pfff,hoe leg je dat uit  ::) dat is iets dat je voelt  :hart:
wat ik ook heel leuk vind is de intelligentie die de gaaien hebben  :thumsup: