Auteur Topic: Ervaringen Iverquantel Drops  (gelezen 2156 keer)

Dorian

• Gast
Ervaringen Iverquantel Drops
« Gepost op: december 24, 2006, 20:15:00 pm »
Pinkey heeft wormen en daar hebben we Iverquantel Drops voor gekregen. Ze moet 4 dagen 0,1 cc krijgen.
Ze is ontzettend moe. Kan dat komen van dit medicijn? Bevat ivermectine en praziquantel.

Cosch

• Gast
Re: Ervaringen Iverquantel Drops
« Reactie #1 Gepost op: december 24, 2006, 21:11:09 pm »
Heb voor je gegoogled, mara kan niet echt wat vinden!  :CENS

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 24, 2006, 21:28:50 pm »
Nee ik ook niet. Daarom plaatste ik het maar hier. Ik kan hoe hard ik ook google niet echt iets vinden.

Maar van antibiotica worden ze wel suf, dus misschien hiervan dan dus ook.  ???

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #3 Gepost op: december 24, 2006, 23:10:50 pm »
als je het niet vertrouwd  kun je altijd even informeren bij bastiaansen wat de bijwerkingen zijn van de medicijnen .

gr angelina

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #4 Gepost op: december 24, 2006, 23:27:20 pm »
Heb je geen bijsluiter ??

old john

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 25, 2006, 09:35:59 am »
heb ook even gegoogeld en het volgende gevonden hoop dat je er wat aan hebt
Beschrijving
Ivermectine behoort tot de groep van avermectinen, chemotherapeutica die wat betreft hun structuur overeenkomen met macrolide antibiotica. Ze zijn niet duidelijk werkzaam tegen bacteriën of schimmels. Ivermectine is zeer lipofiel en daardoor bijna onoplosbaar in water. Ivermectine interfereert met de neurotransmitters glutaminezuur en gamma-aminoboterzuur (GABA) waardoor storingen in de zenuwsignaaltransmissie optreden (opening van de chloride-ionkanalen). Dit resulteert in verlamming en uiteindelijk de dood van gevoelige parasieten. Ivermectine is werkzaam tegen maagdarmwormen, longwormen en ectoparasieten (o.m. horzellarven, bloedzuigende luizen, teken en mijten).
Resistentie is aangetoond bij enkele nematoden (o.m. Haemonchus contortus, Ostertagia circumcinta en Trichostrongylus colubriformis). Resistentie bij gevoelige ectoparasieten is (nog) niet bekend.
Praziquantel is een vrijwel onoplosbaar isochinoline-derivaat. Praziquantel gaat een interactie aan met het legument van cestoden waardoor de calcium-ionpermeabiliteit wordt gestoord. Dit leidt tot een contractuur van somatische spieren en een ontregeling van de stofwisseling. Praziquantel werkt cesticide bij lintwormen en larvale stadia van cestoden in de weefsels. Naast werkzaamheid tegen cestoden bestaat er ook een goede effectiviteit tegen trematoden. In de praktijk speelt resistentie geen rol.
De kombinatie van ivermectine en praziquantel heeft in vitro en in vivo een potentiërende anthelmintische werking.

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 25, 2006, 09:45:50 am »
Dank je voor jullie hulp.

Dank je ook old john. Zoiets staat ook in de bijsluiter. Ik heb zitten zoeken op de werking van neurotransmitters en dat zou wel veel verklaren, want sommigen werken natuurlijk oppeppend, maar deze doen in ieder geval bij de wormen het tegenovergestelde en dus bij Pinkey dan ook, lijkt me. Als het enigszins overeenkomt met de structuur van een antibiotica is het denk ik heel logisch dat Pinkey er maar moe van wordt.

Dank je voor het meedenken  :good:

old john

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 25, 2006, 09:53:19 am »
het zou best mogelijk zijn dat pinkey wat suf wordt van de medicijnen er is in principe toch iets in zijn lichaam bezig  met zowel vernietiging als herstel dus geef hem maar goed te eten mag best wel wat vetter zijn want ze heeft best veel energie nodig nu  :thumsup: kop op het komt allemaal goed

giggles

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 25, 2006, 10:05:49 am »
Dit leidt tot een contractuur van somatische spieren en een ontregeling van de stofwisseling.

Dus niet gek dat Pinkey een beetje van slag is denk ik dan maar.
Gun het tijd en bij twijfel Dierenarts bellen.

Dorian

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 25, 2006, 10:25:25 am »
het zou best mogelijk zijn dat pinkey wat suf wordt van de medicijnen er is in principe toch iets in zijn lichaam bezig  met zowel vernietiging als herstel dus geef hem maar goed te eten mag best wel wat vetter zijn want ze heeft best veel energie nodig nu  :thumsup: kop op het komt allemaal goed

Dank je Old John. Vetter is dus meer zaden? Zonnebloempitjes? Haha, laten we nu net een Roseetje hebben dat zonnebloempitten laat liggen  cheesy2

Heel erg bedankt voor je reactie.

En giggles, Als we echt twijfelen bellen we. Het mag, het moest zelfs van Bastiaansen.  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: december 25, 2006, 12:49:57 pm »
Nou gelukkig vandaag de laatste dosis dan zal ze de komende dagen wel wat gaan opknappen, dat ging bij Kaya ook snel toen we stopte met de antibiotica.

Sterkte!  console